Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

Kuba K.

Posiadacz elektryka
No dobra, wróciłem ale niestety nie zrobiłem screena na ładowarce na koniec :/ Mam za to dane z konta Tesla, więc chyba powinno być tam to samo. Zacznijmy:
Wracając z Ciechocinka do Warszawy mam…
To się nazywa analiza…
Jezeli ktoś narzeka na to ze Tesla zużywa dużo to: ZOE 120kmh 139km średnia 24kWh/100km
ZOE nie lubi zimna (0’C na trasie) ale to czego nie rozumiem to fakt ze podaje ze zużyła 1kWh na grzanie kabiny a taka sama trasę w lato robiłem za mniej niż 19kWh/100km.
Co powoduje tego dodatkowe 4kWh w niskich temperaturach?
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Nie bardzo rozumiem - co masz na myśli, że wykrywa zagrożenie?
Nie nagrywa na pale cały czas tylko analizuje obraz, rejestruje po wykryciu patternow świadczących o tym ze dzieje się coś podejrzanego i informuje wlasciciela.
Wprost Kobieta z wózkiem przechodzącą pol metra od auta nie wywołuje alarmu. Ktoś zbliżający się z pałka do drzwi wywołuje alarm.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
To się nazywa analiza…
Jezeli ktoś narzeka na to ze Tesla zużywa dużo to: ZOE 120kmh 139km średnia 24kWh/100km
ZOE nie lubi zimna (0’C na trasie) ale to czego nie rozumiem to fakt ze podaje ze zużyła 1kWh na grzanie kabiny a taka sama trasę w lato robiłem za mniej niż 19kWh/100km.
Co powoduje tego dodatkowe 4kWh w niskich temperaturach?
Droga sucha?
Inne opony? Opory toczenia?
Co do zasady ja nie szukam energii którą auto pokazuje :) a energii, którą auto ukrywa w zużyciu. Stąd zawsze odnoszę się do poziomu naładowania, przed i po, a także energii dodanej i odzyskanej.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Nie nagrywa na pale cały czas tylko analizuje obraz, rejestruje po wykryciu patternow świadczących o tym ze dzieje się coś podejrzanego i informuje wlasciciela.
Wprost Kobieta z wózkiem przechodzącą pol metra od auta nie wywołuje alarmu. Ktoś zbliżający się z pałka do drzwi wywołuje alarm.
Serio? Ktoś to może potwierdzić?
Ja myślałem, że tylko ruch.
Ale nawet jeśli to funkcja o której mówisz nie wymaga dużych mocy obliczeniowych.
Natomiast przeciwko twojemu twierdzeniu - na yt jest film jak ktos rzuca się na chyba tm3 a ta nie reaguje.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Michał szacun. 👍✌️
Nie na darmo masz tu status pioniera, ja tylko posiadacz EV.
Twoje dane zgadzają się z moimi, dajesz info dla sceptyków.
Chwała bohaterom !!! Mi się nie chce tak analizować, już przestałem koszty liczy bo „grosze” wychodzą.
Tacy ludzie jak Ty jednak dają odpór niewiernym, że elektromobinosć może zmienić świat. 👏👍✌️😎
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Droga sucha?
Inne opony? Opory toczenia?
Co do zasady ja nie szukam energii którą auto pokazuje :) a energii, którą auto ukrywa w zużyciu. Stąd zawsze odnoszę się do poziomu naładowania, przed i po, a także energii dodanej i odzyskanej.
Ja generalnie monitoruje % i odnoszę to bazowej pojemności użytecznej 50kWh. Dzisiaj w tej metodologii mam 26kWh a miewałem mniej niż 19kWh
ABRP wchodzi na 250 kiedy latem było pod 185.
Nie wiem na co zima leci energia skoro nie na kabinę.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Serio? Ktoś to może potwierdzić?
Ja myślałem, że tylko ruch.
Ale nawet jeśli to funkcja o której mówisz nie wymaga dużych mocy obliczeniowych.
Natomiast przeciwko twojemu twierdzeniu - na yt jest film jak ktos rzuca się na chyba tm3 a ta nie reaguje.
Cytat z Tesli:
Sentry Mode adds a unique layer of protection to Tesla vehicles by continuously monitoring the environment around a car when it’s left unattended. When enabled, Sentry Mode enters a “Standby” state, like many home alarm systems, which uses the car’s external cameras to detect potential threats. If a minimal threat is detected, such as someone leaning on a car, Sentry Mode switches to an “Alert” state and displays a message on the touchscreen warning that its cameras are recording. If a more severe threat is detected, such as someone breaking a window, Sentry Mode switches to an “Alarm” state, which activates the car alarm, increases the brightness of the center display, and plays music at maximum volume from the car’s audio system.

If a car switches to “Alarm” state, owners will also receive an alert from their Tesla mobile app notifying them that an incident has occurred. They’ll be able to download a video recording of an incident (which begins 10 minutes prior to the time a threat was detected) by inserting a formatted USB drive into their car before they enable Sentry Mode.
 
Top