Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

marmlo

Zadomawiam się
W sobotę zmieniłem opony na zimowe i więc czas na małe podsumowanie sezonu letniego.
20221015_124020.jpg

Było by super jednak dane z liczników jakie mam w garażu pokazują inaczej i nie jest tak różowo. Bo licznik 1f pokazuje 778 kWh a 3f 1224 kWh co daje 2002kWh wiec wychodzi 16.9kWh/100km. Trzeba brać pod uwagę że zwykle ładuje minimalną mocą jaką daje ładowarka 3f tesli czyli 3.5kW na 1f zwykle szło 2kW co wiąże się z małą sprawnością ładowania. Przygotowanie auta do wyjazdu też zwykle odbywało się z sieci więc i to swoje nabiło.
Przy okazji zabrałem się za smarowanie klocków hamulcowych i o ile przód raczej pracował bez zacięć mimo że tam nie było kropli smaru to tylne zaciski były bardzo słabo dokręcone i te jego prowadnice były przyblokowane. Trzeba było sporo siły aby to rozruszać i żeby znów płynnie działało. Na wiosnę znów to rozbiorę i zobaczę czy sytuacja się powtarza. Różnicy przy hamowaniu po tym całym zabiegu nie czuć.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Kurde, smarowanie hamulców kojarzy mi się z 20 letnim trupem a nie autem za 250k:) Mogliby sobie z tym poradzić w jakiś sposób a nie zmuszać użytkownika do takiego serwisu.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
@nnnnn w elektryku po prostu rzadziej używasz hamulców, a jak zapewne wiesz działają one w niekorzystnym środowisku. Nagłe zmiany temperatury, woda, piasek, sól itd. Zresztą Tesla nie zmusza a jedynie zaleca smarowanie zacisków w samochodach które poruszają się na drogach gdzie używana jest sól zimą. Możesz jechać tak jak w przypadku innych samochodów do serwisu co 20 tyś km i oni to zrobią odpłatnie. Zaleta w przypadku Tesli jest taka, że jak chcesz możesz zrobić sobie to sam, lub zrobić w jakimś warsztacie nie autoryzowanym i nie stracisz gwarancji.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Kurde, smarowanie hamulców kojarzy mi się z 20 letnim trupem a nie autem za 250k:) Mogliby sobie z tym poradzić w jakiś sposób a nie zmuszać użytkownika do takiego serwisu.
W leksusie przy przeglądzie hamulce są zawsze rozbierane przy przeglądzie tzw. B.
Mi nawet za darmo klocki wymienili, bo powiedzieli ze i tak muszą je wyjąć więc mogę zapłacić za nowe klocki a za wymianę nie...

Fakt jest tylko taki, ze fabrycznie tesla naprawde ma jakąś gównianą stal i niczym hamulców nie przesmarowuje i potrafią się blokować, zwłaszcza z tyłu.
 

Michal

Moderator
Jak się objawia takie blokowanie? Zastanawia mnie czy w ogóle to robić, bo wcześniej nigdy nie słyszałem, żeby ktoś smarował :p
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak się objawia takie blokowanie? Zastanawia mnie czy w ogóle to robić, bo wcześniej nigdy nie słyszałem, żeby ktoś smarował :p
Jak rano wsiadalem do auta i wciskalem D to tylne zaciski jak zwalnialy hamulce i ruszalem robilem sie takie BUM dosc glosne.
 

Michal

Moderator
Jak rano wsiadalem do auta i wciskalem D to tylne zaciski jak zwalnialy hamulce i ruszalem robilem sie takie BUM dosc glosne.
Ok, dzięki - to u mnie tego nie słychać.
 

marmlo

Zadomawiam się
Przyjrzałem się dziś stratą na ładowaniu i wyszło że po załadowaniu 18kWh zczytane z auta licznik w rozdzielni pokazał okolo 20kWh więc to całkiem spore straty. Przy 2000 robi się z tego jakieś 200kWh. Sprawdzę to dokładniej jak będę miał bardziej rozładowaną baterię. Odliczając te 200 moja średnia poprawia się do 15.2kWh/100km. Jest to nadal daleko od tego co auto raportuje czyli 12.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
@nnnnn w elektryku po prostu rzadziej używasz hamulców, a jak zapewne wiesz działają one w niekorzystnym środowisku. Nagłe zmiany temperatury, woda, piasek, sól itd.
Ja to wszystko rozumiem i sam doświadczam w outlanederze PHEV że hamowanie hamulcami to przy pełnej baterii albo awaryjne. Tylko tak mnie to dziwi, może jakaś automatyczna olejarka wzorem z motocykli.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja to wszystko rozumiem i sam doświadczam w outlanederze PHEV że hamowanie hamulcami to przy pełnej baterii albo awaryjne. Tylko tak mnie to dziwi, może jakaś automatyczna olejarka wzorem z motocykli.
Ale to wystarczy zrobic raz na 30-60kkm
Chyba warto zagladac do hamulcow przy takich przebiegach.
Nie jest to znany problem bo normalnie takie czyszczenie w autach sie robi na przegladach.
A w tesli nie ma przegladow a tylko ich zalecenie.
 
Top