Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

Cav

Pionier e-mobilności
Wiesz, pani emerytce z rodziny żony to ja za wiele nie wytłumaczę... Moc ustawiłem minimalną,
Tzn jaką?
a z racji zagracenia garażu i zastawienia podjazdu do niego (spalinowym złomem samochodowym) musiałem użyć przedłużacza (który był podobnej jakości co ten garaż... ) Dymić i śmierdzieć zaczął rano ów przedłużacz... wcześniej wieczorem za to wywalało korki.
Na takie przypadki to jednak trzeba zanabyć przedłużacz 16A i brać ze sobą....
Ryzykować pożarem to raczej się nie opłaca....
 

daniel

Señor Meme Officer
Wczorajsza jazda S-ką, 4 osoby na pokładzie z niesprzyjającym wiatrem (-4% z powodu wiatru na około 60% zużyte na podróż) droga mokra,ale bez deszczu, temperatura jakieś 7 stopni (?) przy 130 na liczniku pokazywała 217W/km.

Swoją drogą dlaczego stan baterii jest w procentach, pseudokilometrach, a nie ma w kWh?
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Wróciłem z wyjazdu Polska - Słowenia - Chorwacja - Polska. Zużycie 17,8 kWh/100 km (podróż A)
TM3 RWD

Przelot w niedzielę na trasie Biograd - Warszawa, ok 1350 km.
Czas przejazdu ok. 15 godzin 20 minut.
Zużycie niemal identyczne jak z całej trasy.

prędkość: 125 - 130 km/h na autostradzie
ładowarki - głównie GW i Ionity
temperatura 5-15 st. C, bardzo wietrznie

tą samą trasę z Biogradu przy podobnych temperaturach przejechałem eNiro w ok. 19 godzin i zużycie było ok 3 kWh/100 km wyższe
 

Attachments

  • IMG_20230220_171734.jpg
    IMG_20230220_171734.jpg
    201,8 KB · Liczba wyświetleń: 89

newbe

Posiadacz elektryka
Jadąc z prędkościami 140-150 km/h autostradami w deszcz / mokry śnieg daje zużycie w mojej TM3 LR MY'21 w okolicach 260 Wh/km, co jest dużo wyżej niż średnioroczna w okolicach 19+ Wh/km.
Odcinek Starogard Gdański-Zabrze:
Odcinek Zabrze - Purkersdorf pod Wiedniem:
A średnie zużycie za rok zgodnie z TeslaFi mam w raporcie kosztów energii za 2022:
 
Last edited:

newbe

Posiadacz elektryka
Podsumowałem nasz powrót z Purkersdorfu do Starogardu Gdańskiego.
To było 27 grudnia i pogoda była prawie jak wiosną (nawet 6-7°C), choć w Polsce musieliśmy jechać przez opady mokrego śniegu.
Spokojnie pokonaliśmy trasę ani razu nie używając Supercharger'ów.
Średnie zużycie 237 Wh/km za 910 km.
Koszty z opłatami abonamentowymi wyliczyłem na końcu filmiku.
 

XYZ

Fachowiec
U mnie TMY LR, Trasa 85%, Miasto 15 %. Dane z komputera po 17 000 km. 19,4 KWh na 100 km.
Czas eksploatacji 10'2022-04'2023.
Trasa to głównie ekspresówki zakres prędkości 115-125 km/h
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Xp w normalnej codziennej jeździe mieszanej z grzaniem i pełnym komfortem w trybie sport z dostepem do ok 800- 900KM i dynamicznej raczej jeździe , bez zwracania uwagi na "spalanie" zużywa mi ok 23 kWh na 100km
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Xp w normalnej codziennej jeździe mieszanej z grzaniem i pełnym komfortem w trybie sport z dostepem do ok 800- 900KM i dynamicznej raczej jeździe , bez zwracania uwagi na "spalanie" zużywa mi ok 23 kWh na 100km
To zupełnie jak Twingo, gdy w mroźny poranek trzeba się mocno spieszyć, by dzieci zdążyły do szkoły :cool:
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Przejechałem wczoraj trasę ponad 500 km, głównie autostradami. Od lutego zrobiłem ponad 4 tys. W sumie do tej pory były warunki zimowe, więc wyniki uważam za zadawalajace
1.jpg
 

marmlo

Zadomawiam się
Małe podsumowanie sezonu zimowego.
20230421_192858.jpg

14.2 to jest całkiem fajny wynik jednak to sama jazda. Licznik w garażu pokazuje że pobrałem 2528kWh co daje 23.3kWh/100km więc już tak pięknie nie jest. Przygotowanie baterii zimą i inne duperele biorą sporo. Przy okazji przekładania kół przeczyściłem zaciski. Przednie raczej bez stresu i nie wymagają czyszczenia ale tył był zapieczony. Stukały mi już w styczniu więc słabo.
 
Top