Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

prebek

Posiadacz elektryka
mój pierwszy wyjazd i miesiąc jazdy
IMG_1956.jpeg
 

ztsgusz

Posiadacz elektryka
Gdyby… ale te ceny sie nie zmienia od lipca. A jak juz to skocza w gore. To co na gieldach to nie dla nas, tylko dla zysku firm energetycznych.
Jakos nie widze tego w kolorowych barwach, drogi prad, drogi gaz, wysokie koszty pracy…
W dążeniu do ustanowienia nowych taryf od lipca 2024 właśnie o tym chodzi - żeby ceny zmieniły się (spadły) od lipca 2024 do okolic 1 zł/kWh.

Przy okazji wspomnę tylko, że wysokie giełdowe ceny prądu w 2022 roku były w zdecydowanej większości spowodowane wysokimi marżami wytwórców energii: https://globenergia.pl/skad-tak-wys...gieldzie-kampania-zarowkowa-w-naszym-wydaniu/. W artykule jest więcej na temat przyczyn tych cen, najważniejsze:

Te marże wynikają z tego, że koszty wytwarzania energii z węgla są niskie, a cena na giełdzie jest wysoka, ze względu na wysokie koszty krańcowe wytwarzania najdroższego źródła w systemie czyli elektrowni gazowych. (komentuje Bogdan Szymański)

Być może gdyby ceny na giełdzie były ustalane w oparciu o koszty wytwarzania oraz pewne racjonalne marże wytwórców, ceny energii nie wzrosłyby tak drastycznie.


W 2023 roku i w pierwszej połowie 2024 wysokie ceny taryfowe wynikały z wysokich cen giełdowych w 2022, czyli były w zdecydowanej większości spowodowane wysokimi marżami wytwórców energii. Warto o tym wspominać, ponieważ wiele osób nie jest tego świadoma.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Zrobiłem sobie podgląd co tam w aucie piszczy i wyliczyłem jeżeli dobrze kombinuję, średnie zużycie na przejechanie całego dystansu
Jeżeli wartość total akumulated charge oznacza to co mi się wydaje, czyli ilość energii jaką pobrał akumulator. To biorąc tą wartość i dzieląc przez przebyte kilometry otrzymamy wartość 0,2181 kWh/km czyli 21,81 kWh/100km.
 

ztsgusz

Posiadacz elektryka
Ale to jest juz podane ile bedzie kosztowal prad w drugiej polowie roku ?
Jeżeli zostanie stara taryfa od 01.2023 do 12.2023, to cena "taryfowa" jak tutaj: http://www.cena-pradu.pl/ (zawsze zastanawia mnie tylko ta cena 2,10 w E.ON).

Jeżeli ustanowiona zostanie nowa taryfa od 07.2024 do 06.2025, to najprawdopodobniej okolice 1 zł/kWh.

Najbardziej prawdopodobne według mnie jest ustanowienie nowej taryfy (zresztą już to zrobiono dla gazu), czyli okolice 1 zł/kWh dla prądu i 0,48 zł/kWh dla gazu.

Oczywiście to ceny w G11. W taryfie dziennej/nocnej będzie odpowiednio drożej/taniej.
 
Last edited:

olq

Nowy na Forum
Panowie, nie znalazłem na forach interesującej mnie informacji dlatego może ktoś tu wie jak to jest z wymianą baterii. Kolega zastanawia się nad zakupem używanej TM 3 i zadał mi pytanie, czy cena za wymianę akumulatora w Tesli jest podawana ze zwrotem starej baterii? Ma on PV i pomyślał o użyciu starej baterii z Tesli na magazyn w perspektywie 4-5 lat.
 

Michal

Moderator
Musisz się przegrzebać przez wątek:
 

olq

Nowy na Forum
Musisz się przegrzebać przez wątek:
Tam walka o wymianę baterii ale bez info czy stara zostaje u właściciela;)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Przy wymianie gwarancyjnej na 100% starą zabiera gwarant. Przy wymianie odpłatnej raczej też, raz że oni baterie refurbishują / recyklingują, dwa że zdaje się jest to traktowane jako odpad niebezpieczny i nawet ze względu na obowiązujące prawo nie wolno im tego oddać klientowi.
 
Top