Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

krzyss

Pionier e-mobilności
Niedawno naładowałem auto do pełna - 100% = 522 km, przy 67 042 km przebiegu
Pacjent: TM3 2021 z USA z bateria Panasonic 75 kWh brutto
Ten sam rocznik i bateria przy 94000km przebiegu 486km ale czesto DC ladowanie bylo.
 
Robiłem ostatnio trasę z Łodzi do Trójmiasta i średnie zużycie przy tempomacie ustawionym na 140 km/h wyszło mi 23,2 kWh/100km (dane z Tessie, nie z Tesli), co jak na zimę jest niezłym wynikiem w porównaniu do innych elektryków, szczególnie SUVów i crossoverów segmentu D.

Model: TM3LR HL
Temperatura na zewnątrz: 6-8 stopni
Odległość: 271,8 km
Tempomat: 140 km/h
Średnia prędkość: 132 km/h
Różnica wysokości start-stop: -149 m
Temperatura wewnątrz: 20 stopni
Podgrzewanie kierownicy: tak (1 kreska)
Podgrzewanie fotela kierowcy: tak (2 kreski)
Opony: zimowe
 

nabrU

Moderator
Odwoziłem syna na lotnisko Stansted. Dane z TeslaFi, które mniej-więcej zgadzają się z tym co pokazuje samochód:

1710365122471.png


1710365155290.png
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Robiłem ostatnio trasę z Łodzi do Trójmiasta i średnie zużycie przy tempomacie ustawionym na 140 km/h wyszło mi 23,2 kWh/100km (dane z Tessie, nie z Tesli), co jak na zimę jest niezłym wynikiem w porównaniu do innych elektryków, szczególnie SUVów i crossoverów segmentu D.

Model: TM3LR HL
Temperatura na zewnątrz: 6-8 stopni
Odległość: 271,8 km
Tempomat: 140 km/h
Średnia prędkość: 132 km/h
Różnica wysokości start-stop: -149 m
Temperatura wewnątrz: 20 stopni
Podgrzewanie kierownicy: tak (1 kreska)
Podgrzewanie fotela kierowcy: tak (2 kreski)
Opony: zimowe
Żeby test był miarodajny musisz podać wynik w obie strony, przy tej samej prędkości.
Z Łodzi do Trójmiasta miałeś wiatr w plecy, podejrzewam, że na powrocie zużycie było 25-26
 
Żeby test był miarodajny musisz podać wynik w obie strony, przy tej samej prędkości.
Z Łodzi do Trójmiasta miałeś wiatr w plecy, podejrzewam, że na powrocie zużycie było 25-26
Niestety w drugą stronę miałem na tempomacie 110-120 km/h (średnio 108 km/h na podobnym odcinku jak wyżej), aby na jednym ładowaniu przejechać z Trójmiasta do Łodzi i się udało - pomimo temperatury ok. 4-6 stopni i jazdy w deszczu przez połowę czasu - średnie zużycie: 21,0 kWh/100 km. Nadal nieźle.
 

prebek

Posiadacz elektryka
Mój wczorajszy wynik
Słowacja (Ružomberok) - przez Glinkę, Żywiec, BB do Chorzowa ul. Katowicka ładowarka GW
razem 188 km ( w korkach - godziny szczytu) za 3 godziny średnie zużycie 16,8.
Później już autostrada (w granicach dozwolonej 110 to 110, 80to 80 a140 to140) aż do Łodzi
średnia wyszła 20,2
W tamtą stronę (tydzień temu)19,7 a odcinek od BB na Słowację (130 km - 2 godziny) ujechałem za 17,5

tą trasę znam i często jeżdżę różnymi autami i są to czasy podobne czy elektryk, czy diesel, czy benzyna lub hybryda.
 

nabrU

Moderator
A ja dzisiaj miałem taką niespodziankę: 95% trasy autostradą (czyli u nas 70mph / 113 km/h, choć w porywach było i 130km/h) i wynik lepszy od WLTP: 126 Wh/km

1710448264508.png


Sam nie wiem skąd taki dobry wynik, bo start był rano ok 07:00 przy temp. 9*C i wcale nie jechałem jakoś oszczędnie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
U mnie wystarczy że jest na plusie kilka stopni i już urywa ok 3 kWh /100km
Prąd tak widocznie ma jak z PC w domu
z 700 kWh spadek na 300 a tylko upłynął niecały miesiąc.
 

nabrU

Moderator
Bronek, ale u mnie takie temperatury są normą w zimie i wczesną wiosną (mrozy u nas bardzo rzadkie są) więc taką temperature mam od dawna:


TeslaFi mi takie 'Temperature Efficiency' wypluwa:

1710498020578.png


Więc przy ok. 10 stopniach to raczej kiepsko wyjść poza 100% szczególnie na autostradzie. No ale nie ma co w sumie narzekać ;).
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Chodzi o to że chyba pomijając styl jazdy i ją samą, czyli górki, szybkość, wiatr... Wystarczy zmiana temperatury zewnętrznej aby zmieniło się znacznie zużycie. Myślę że nawet niższe temperatury są bardziej istotne od wysokich. Szcxrgolnie u nas.
No chyba że mamy 40+
Jest tak wiele czynników. Trzeba to uśredniać i takie dane z jakieś pojedynczej trasy raczej są.... Bo są.
 

Najnowsze dyskusje

Top