BMW Charging - wasze doświadczenia.

boa

Posiadacz elektryka
Po DC jest wymiana danych ale oni nic z tym nie robia. Nie znam sieci ktora by to blokowala po vin czy jakos.
Z GW chodzilo o to zebys placac np. Jeden abonament nie ladowal sobie wielu aut, ale nawet oni chyba tego nie kontroluja.
I to mnie bardzo zdziwiło w GW, bo w sumie przy karcie / appce do auta to aż samo się nasuwa, że to jest karat do tego auta, umowa jest przypisana do vinu etc. Ale w GW to jak dla mnie przypisane bardziej do kierowcy, więc jeśli jeżdżę 5 autami, to właśnie bez myślenia i szukania kart sobie załaduję. Nie ukrywam zdziwienia :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
I to mnie bardzo zdziwiło w GW, bo w sumie przy karcie / appce do auta to aż samo się nasuwa, że to jest karat do tego auta, umowa jest przypisana do vinu etc. Ale w GW to jak dla mnie przypisane bardziej do kierowcy, więc jeśli jeżdżę 5 autami, to właśnie bez myślenia i szukania kart sobie załaduję. Nie ukrywam zdziwienia :)
No to może po kolei. Auto na CCS nie identyfikuje się po VIN, tylko po adresie MAC, podobnie jak karta sieciowa w komputerze. Tylko tutaj ciekawostka: nie wszystkie samochody mają unikalny adres MAC. Na przykład w grupie VW tak nie jest, co więcej auta z grupy VW tenże adres potrafią sobie zmieniać. Więc identyfikacja w ten sposób nie zawsze jest możliwa.
Na adresie MAC bazuje rozwiązanie Autocharge (w Polsce praktycznie niespotykane, ale popularne w Nimeczech), gdzie można podjechać do ładowarki i przez samo wpięcie kabla zacząć się ładować. Tak jak w Tesli. Z powodów wyżej wymienionych Autocharge nie w każdej marce jest dostępne i nie jest bezpiecznie, bo można spoofować adres MAC (bawiłem się w takie rzeczy) i bez problemu "udawać" kogoś innego, dzięki czemu naładować się na jego koszt.
Te niedogodności niweluje Plug&Charge, gdzie jest pełne bezpieczeństwo, handshake podobny jak gdy logujesz się do banku, tylko że samochód musi to wspierać, żeby móc tego używać. Wtedy oczywiście można identyfikować samochód i zablokować (lub umożliwić) ładowanie. Ale gdy autoryzujesz się za pomocą karty to tak średnio.
 

walik22

Zadomawiam się
To jak działa Plug&Charge w VW tylko na IONITY?
 

vwir

Pionier e-mobilności
To jak działa Plug&Charge w VW tylko na IONITY?
Jeszcze raz:
Te niedogodności niweluje Plug&Charge, gdzie jest pełne bezpieczeństwo, handshake podobny jak gdy logujesz się do banku, tylko że samochód musi to wspierać, żeby móc tego używać.

Autocharge używa MAC adresu, natomiast Plug&Charge ma prawilny handshake bezpiecznym protokołem i jest niezależne od MAC adresu.
 

viallos

Pionier e-mobilności
I to mnie bardzo zdziwiło w GW, bo w sumie przy karcie / appce do auta to aż samo się nasuwa, że to jest karat do tego auta, umowa jest przypisana do vinu etc. Ale w GW to jak dla mnie przypisane bardziej do kierowcy, więc jeśli jeżdżę 5 autami, to właśnie bez myślenia i szukania kart sobie załaduję. Nie ukrywam zdziwienia :)
2 Tesle jedna karta GW od 3 lat. To samo z Ionity ... tyle ze przez apkę startuje a nie kartą.
 

KrzysztofFly

Moderator
Z kartami może nie działać? Będę jak coś testował wkrótce ;)
Metoda autoryzacji nie ma znaczenia ;). Ja sam rzadko, bo rzadko, jednak czasami ładuje e-C4 lub Teslę korzystając z tej samej aplikacji lub karty operatora i nigdy nie miałem problemu aby nie zadziałało.
Tak przy okazji dodam, że mam nawet sklonowane karty GW, tak aby w razie W mieć ją w każdym samochodzie, bo zawsze warto mieć więcej niż jedną możliwość uruchomienia ładowarki ;).
 

boa

Posiadacz elektryka
z tego wynika, że super mieć w rodzinie / firmie bmw, bo ionity po 1,61 brutto ;-) Greenway teraz po 2,50 (gdzieś w kartach firmowych jest taniej?), powerdot po 2,00
 

prebek

Posiadacz elektryka
z tego wynika, że super mieć w rodzinie / firmie bmw, bo ionity po 1,61 brutto ;-) Greenway teraz po 2,50 (gdzieś w kartach firmowych jest taniej?), powerdot po 2,00
ale musisz mieć wykupiony pakiet Ionity w tej karcie BMW
 
Top