BMW Charging - wasze doświadczenia.

Halisep

Posiadacz elektryka
ja laduje Fiata na karcie od KIA i dziala :D
Miałem też przypadek w trasie, gdzie inne auto nie mogło autoryzować ładowania na ionity. Akurat kończyłem swoją sesję, więc zaoferowałem swoją kartę i też nie przeszło. Skoro Ty ładujesz tak inne auto na co dzień, to jednak wina była po stronie auta/ładowarki.
 

prebek

Posiadacz elektryka
1. Jak wygląda fakturowanie? Jest raz na koniec MC czy po każdej sesji?
- raz na końcu miesiąca za wszystko razem
2. Czy mogę ta kartą ładować TMY
- raczej tak - chyba, że masz PLUG&CHARGE to wtedy nie (mało jest aut z tym)
3. Jakie są wasze ogólne doświadczenia z tej karty
- fajna sprawa, w ogólnym rozrachunku OK ( ja teraz po zmianie omijam GW bo jest drogie)
Elo kosztuje tyle co u ELO
Polenergia jest tańsza
IONITY tanio
Power Dot też jest jakaś promka
 

boa

Posiadacz elektryka
Ja używam na zmianę Kia Charge i BMW Charging, na zmianę niezależnie od auta,
Powiedz proszę, czy to oznacza, że na szybkich ładowarkach, np. Ionity czy Greenway, nie jest zaciągany i sprawdzany VIN czy przynajmniej model auta? Można sobie tak żonglować kartami / apkami różnych marek? Czyli przykładowo jak mam BMW i Kię, to czy mogę używać apki/karty BMW do obu aut? Czy to rzeczywiście działa wszędzie czy tylko na AC/11kW?
 

boa

Posiadacz elektryka
Powiedz proszę, czy to oznacza, że na szybkich ładowarkach, np. Ionity czy Greenway, nie jest zaciągany i sprawdzany VIN czy przynajmniej model auta? Można sobie tak żonglować kartami / apkami różnych marek? Czyli przykładowo jak mam BMW i Kię, to czy mogę używać apki/karty BMW do obu aut? Czy to rzeczywiście działa wszędzie czy tylko na AC/11kW?
i szerzej, czy np. można użyć w ogóle kart BMW, Kia, Mercedes, Ford etc. w dowolnej marce? to byłoby coś :)
 

Patrizio17

Fachowiec
Na chwilę obecną (może się to oczywiście zmienić) na obydwie karty możesz ładować dowolne auto elektryczne. Z tych kart ładuje też auta, które czasami weekendowo testuje - nie ma z tym żadnego problemu. 2 lata temu miałem ładowałem się jadąc do Chorwacji kartą Kia z ceną 1,35 zł, w zeszłym roku używałem karty BMW z ceną 1,50 zł, za każdym razem jechałem EV6.
 

Runior

Zadomawiam się
i szerzej, czy np. można użyć w ogóle kart BMW, Kia, Mercedes, Ford etc. w dowolnej marce? to byłoby coś :)
Jeśli mnie pamięć nie myli, to na kanale Petrolhead Number One wrzucił kiedyś filmik z podróży Teslą nad jezioro Garda i wspominał, że pożyczył od kolegi kartę BMW. Wiem, że to żadne potwierdzenie, ale może jakiś trop :).
 

vwir

Pionier e-mobilności
i szerzej, czy np. można użyć w ogóle kart BMW, Kia, Mercedes, Ford etc. w dowolnej marce? to byłoby coś :)
Karta Forda nie protestowała gdy ładowała Leafa, do tego na chademo ;)
Nie protestowała też przy Smarcie #1 na CCS.
 

boa

Posiadacz elektryka
zobaczcie jaki człowiek (ja) może być ograniczony... byłem przekonany, że jest komunikacja danych między autem a DC i sprawdzanie VIN z danej umowy/karty; w umowie Greenwaya jest nawet zapis, że jak więcej niż jedno auto na umowę naładujesz, to zawieszą umowę, nieźle dałem się zmanipulować haha
 

krzyss

Pionier e-mobilności
zobaczcie jaki człowiek (ja) może być ograniczony... byłem przekonany, że jest komunikacja danych między autem a DC i sprawdzanie VIN z danej umowy/karty; w umowie Greenwaya jest nawet zapis, że jak więcej niż jedno auto na umowę naładujesz, to zawieszą umowę, nieźle dałem się zmanipulować haha
Po DC jest wymiana danych ale oni nic z tym nie robia. Nie znam sieci ktora by to blokowala po vin czy jakos.
Z GW chodzilo o to zebys placac np. Jeden abonament nie ladowal sobie wielu aut, ale nawet oni chyba tego nie kontroluja.
 
Top