Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Akurat ja jestem fanem BMW i jeżdżę tymi autami od roku 2000,miałem możliwość testować to BMW przez 4 h i powiem tak było to wielkie Wooow ale kupiłem Tesle 3 ,dlaczego? a no dlatego że uważam tesle za najlepszy samochód na prąd ,ma bagażnik z przodu BMW tego nie ma, Tesla ma ogromny bagażnik z tyłu BMW takiego nie ma ,jeżeli chodzi o środek to Bmw jest naprawdę świetne ale tu chodziło o zasięg i to wszystko co na ekranie ma Tesla a niestety BMW nie ma ,zawieszenie ma lepsze BMW niż TEsla 3 to nie ma co dyskutować ,Tesla to taka taczka ale można się przyzwyczaić jak się nie przesiada co drugi dzień do BMW, po drugie BMW kosztowało w tej wersji 420tys zł a Tesla 289 tyś jak pamiętam, więc przepaść cenowa.Czekam na serwis w Katowicach co spowoduje że już w ogóle nie będę miał nad czym się zastanawiać jak będę kupował nowego elektryka.A co do ciszy to facet ma racje bo w Tesli są bezbramkowe szyby i to jest problem tak jak np w BMW e46 Coupé tam też zawsze coś szumi.Oczywiście porównuje TEsle 3 bo np Tesla Y jest nie ładna w porównaniu z linia BMW i4M50,ale już TEsla S to petarda ,oczywiście ta poliftowa.
 

4AD

EV car user
Przy ocenianiu foteli przydałoby się podać jakiego wzrostu jest oceniający :) Fotele w Y mają wygodne oparcia ale siedzi się jak na krzesełku w sportowym kajaku :)
Słuszna uwaga, jestem niewielkiego wzrostu i w TM3 LR2021 nie mam problemu zrobić1000km, w I4 siedziałem jak na twardym taborecie (to co dla wyznawcy Bawarskiej marki jest wysublimowaną tapicerką dla mnie jest madejowego łożem), Skoda Superb 2019 lub Eniak ma podobne, dla mnie niewygodne fotele, w Polistar2 były wygodne niczym Volvo V60 2019, którym dużo jeździłem. Co to foteli TM3 - vegańska skóra ma wielką zaletę - super łatwo się czyści!
 

4AD

EV car user
Ale gościa dotknęło: dziś dopiero znalazłem. Jak tak możecie "anonimki z excelami" ?
Myślę, że gdyby nie było parcia na dzielenie się przez Pana redaktora doświadczeniami z doznań w BMW i4 w czasie rzeczywistym to nie trzeba by dalej brnąć w nicość analizując archiwalne dane wpływu wiatru bocznego na współczynnik oporu powietrza stawianego przez monumentalną karoserię BMW smaganą deszczem pośniegowym, stanowiącą nie lada opór z powodu woskowanego lakieru pokrytego ceramizerem i potwornej przerośniętej nerki, dodatkowo w nagłym zderzeniu z gorącym frontem powietrza równikowego, które nadciągnęło od strony Maroka wydłużył się czas ładowania baterii:0 Krzywa prądu ładowania uległa pogorszeniu bo to był Obajtkowy Orlen a przeszycia fotela M Performance wcinały się w tyłek. Stąd potrzeba dodatkowych postojów…
 

ypl

Pionier e-mobilności
Dlatego podoba mi się idea Grand Turismo - auta szybkie gdy trzeba ale wygodnie i nadające się do dalekich podróży. Tylko chyba ten segment stał się tylko marketingową przykrywką dla usportowionych i niewygodnych aut, GT brzmiało zbyt dobrze żeby nie trzepać na tym siana niezależnie czy dane auto spełnia tą rolę czy nie.

Dla mnie GT to auto mocne, ale przestronne i wygodne, z regulowanym komfortem zawieszenia, z dużymi wygodnymi fotelami i dobrze wygłuszone dla dużych prędkości.
A teraz wszystko ryczy, strzela, wybija na wybojach zęby i ma kubełkowe fotele.

Po zrobieniu w BMW M8 500km do Brna i 500 km z powrotem do Wawy bolała mnie głowa od hałasu, a kręgosłup długo dochodził do siebie po locie po wybiciu na wyboju na A1/S1 za Częstochową. Sienną zwolniłem tam do 120 i tylko nieco bujało.

Nie dziwię się teraz kierowcom BMW że zapierdalają mając za nic przepisy, ja też chciałem już jak najprędzej wysiąść z tego auta i odpocząć. A przecież nie chciałem spać przy drodze. Przypominam: auto za pierdylion złotych. Każdy na drodze mi pewnie zazdrościł oprócz mnie.
Idealny przykład, że nie da się mieć jednego auta do wszystkiego, M8 bajeczna fura, ale w pewnych zastosowaniach bardzo męcząca i podałeś tego dobry przykład. Ja gdybym miał więcej miejsca w garażu to też bym miał jakiegoś fajnego vana na wyjazdy w góry na narty. Wkurza mnie jazda z dachboxem, hałas. Dodatkowo na długie wielogodzinne podróże, obracane fotele, stoliki, super sprawa. Poza tym nie ma nic fajniejszego jak po dłuższej przerwie wsiąść do auta którym się nie jeździło i na nowo się nim cieszyć. Zazdroszczę dużych garaży niektórym 😉
 

viallos

Pionier e-mobilności
W sobotę wieczorem wracałem z Koszalina przez Słupsk okolice Trójmiasta i S7 do Warszawy ... nigdy tędy nie jeżdżę... ale szwagier mnie namówił że tą eskę oddali i żebym spróbował. Od razu powiem że dopóki nie oddadzą do końca tej Ski do Koszalina i nie dostawią jakichś ładowarek to więcej nie pojadę ... mało płynna jazda, co chwilę tereny zabudowane oraz wysepki po środku (do momentu dojazdu do Boże Pole) ... dużo większy ruch niż przez Bory Tucholskie (Biały Bór Tuchola , Nowe Marzy).
No i do tego tylko te Orleny z jedną wolną (100kW ładowarką). Duża szansa że postój będzie dłuższy, gdy nie daj Boże trafi się jakiś inny elektryk.
Jadąc A1,A2 mam albo 4x SuC albo 4x 200kW GreenWay. To robi wielką różnicę i daje ogromny komfort psychiczny.
Nie wspominając o tym że Orlen za tą wolną ładowarkę ... bo leciało około 87kW .. skasował mnie po 3PLN za 1kW - bardzo drogo porównując do najmniejszego abo w GW i ładowarki 200kW .. albo tak jak ja JuicePassa za grosze ;-). Ale nie chodziło o kasę ale o sprawdzenie drogi i tyle. Miałem też czas, bo wciąż święta więc mogłem sobie w razie czego pozwolić na dłuższy postój itp.

Wyjazd z za Koszalina na 93% dojazd do MOP Sople na 3% temperatura okolice 8-9 stopni.
Postój powinien trwać około 40min i potrzebowałem około 73% do domu, ale jakoś nam się przedłużyło i doładowałem do 85% po lekko ponad 50min.
Dojechałem do Wawy na 13%.
Czasy z Janosika poniżej .. wykręciłem niezłe średnie .. na Skach non stop 140 na autopilocie .. do dojazdu do Ski .. dużo przyśpieszeń/ wyprzedzania .. bardzo dynamiczna jazda. Standardowo nikt mnie nie wyprzedził na całej drodze .. 'zapierdalacze w spalinowych' jechali około 120km/h ... a zanim dojechałem do Ski to ustawiali się w pociągach i jechali po 80km/h ... to obok nich śmigałem jak F1 ;-)

powrot.jpg

Dla kontrastu podróż TAM która jest o 30km krótsza ale zdecydowanie mniej rwana i z krótkim postojem na GW (MOP Malankowo) .. ale i tak dłuższym niż samochód potrzebował.

tam.jpg
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Miałem okazje jeździć i4M50 wszystko super ale wybrałem Tesle 3SR+ wg mnie nie ma lepszego auta na baterie od Tesli.
Cieszę się z twojego szczęścia choć ja bym dopisał do tego zdania jeszcze "... w budżecie do 200 tys. zł po dopłacie" :)
I z takim stwierdzeniem ja również zgadzam się w 100%.

Jednak osobiście pozostanę przy BMW i4, którego kolejny fajny test pojawił się dzisiaj:

 

cooler

Pionier e-mobilności
Duża szansa że postój będzie dłuższy, gdy nie daj Boże trafi się jakiś inny elektryk.
A pisałem nie chwalić BEV? Na pytanie jak się jeździ odpowiadam że jako samochód Tesla fajnie jeździ, ale elektryki to zuo, wolne, nie ma gdzie naładować, palą się od patrzenia, trzeba jeździć z lawetą bo prądu szybko brakuje. Jak ktoś wtedy chwali swego TDi-ka to też go chwalę, kadzę mu jaki jest zaradny i że też bym se strucla kupił ale na firmę to muszę nowe bo w leasing i na elektryki są wyższe koszty.
Wszyscy koledzy mnie lubią, nikt mi Tesli nie zazdrości, ładowarki w okolicy pracy są dzięki temu dostępniejsze.
Win-win.
Proponuję taka sama taktykę wobec troli na tym forum, jak głupek jakiś nas przekonuje jakie to elektryki nieekologiczne to przytaknąć, napisać że się wstydzimy, ba! Nawet boimy się nimi jeździć, ale mamy złego szefa/żonę/tescia który nam kupił służbowe i kazał zapierdalać na prądzie bo żałuje na paliwo. Więcej ładowarek dla nas. :D
 
Top