Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Samochód: BMW i4 eDrive40
Trasa: Warszawa - Słupsk, ok. 470 km
Cel: powtórzenie eksperymentu Chip.pl
Artykuł zapowiadający: https://elektrowoz.pl/testy/jedziem...amy-sie-w-slupsku-drodze-powrotnej-akt-23-02/
Kontakt do mnie (tel. / Whatsapp / Signal / Telegram): +48883150680
Pozycja samochodu: TUTAJ (Mapy Google)

Przygotowania do trasy Warszawa – Słupsk śladem eksperymentu Chip.pl. Ruszam w piątek, 24.02, więc postanowiłem sprawdzić, co sugeruje mi samochód. Zacznijmy jednak od bazy, czyli od tego, do czego będziemy porównywać. Otóż w tej chwili Mapy Google twierdzą, że czas jazdy między Łukowską w Warszawie a Hubalczyków 2 w Słupsku to 5:12 h:

Podróż BMW i4 - planowanie trasy - Mapy Google.jpg
 
Last edited:

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Mam 91 procent baterii, bo autem dojechałem do domu plus odebrałem Córę od koleżanki. Jeśli jeszcze trochę w nim posiedzę, pewnie zrobi się 90 procent baterii. Przy temperaturze 4,5 stopnia Celsjusza (samochód jest nieużywany od kilku godzin) mam 348 kilometrów prognozowanego zasięgu, co daje 382 kilometry na pełnej baterii.

Nawigacja auta proponuje dwa postoje, które potrwają 23 i 14 minut. Jeśli dobrze liczę, według nawigacji samochodu całkowity czas jazdy to 6:12 h. Dłużej niż wynikałoby z prognozy Google (5:12 h) plus czasy ładowania (0:23 h, 0:14 h) – tutaj wychodzi 5:49 h.

BMW i4 eDrive40 - prognoza samochodu.jpg

Pierwszy przystanek wypada na MOP Lutek. Co ciekawe, samochód informuje mnie, jaką maksymalną moc tam osiągnę (91 kW).
 
Last edited:

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
No i jeszcze ABRP, które prognozuje, że potrzebuję tylko jednego postoju trwającego 27 minut, czyli całkowity czas podróży wyniósłby 5:39 h:

BMW i4 Warszawa - Słupsk - ABRP.jpg

Z ABRP jest taka sytuacja, że to ładowarka Orlenu. BMW i4 potrafi podgrzewać baterię, gdy zbliża się do ładowarki, ale decyduje o tym nawigacja samochodu. Nawigacja nie widzi ładowarki Orlenu, więc nie podgrzeje baterii.

Zastanawiam się, co zrobić. :)
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Chyba tak zrobię. Pojadę według nawigacji samochodu, ale w razie czego ruszę do miejsca sugerowanego przez ABRP.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Bardzo bym chciał, ale obawiam się, że nie dam rady :)
Powodzenia ! MOP Lutek to dobra stacja, druga widze wybrana w Gdańsku gdzieś czyli max 65kW, pewnie nie ma tej nowej jeszcze w bazie
 

sebsek

Fachowiec
Z ABRP jest taka sytuacja, że to ładowarka Orlenu. BMW i4 potrafi podgrzewać baterię, gdy zbliża się do ładowarki, ale decyduje o tym nawigacja samochodu. Nawigacja nie widzi ładowarki Orlenu, więc nie podgrzeje baterii.

Zastanawiam się, co zrobić. :)

W i4 można w menu manualnie aktywować podgrzewanie baterii w dowolnym momencie. Musi być tylko zainstalowana aktualizacja z końca roku - min. wersja 11/2022.27

Gdyż wcześniej faktycznie podgrzewało tylko przy jeździe na ładowarkę DC
 
Last edited:

lookash_c

Pionier e-mobilności
W i4 można w menu manualnie aktywować podgrzewanie baterii w dowolnym momencie. Musi być tylko zainstalowana aktualizacja z końca roku - min. wersja 11/2022.27
Myślę, że w przypadku tego przejazdu - "śladem Chipa" - lepiej "niech auto decyduje". Żeby pokazać, że obsługa elektryka nie musi wymagać jakiejś tajemnej wiedzy, klikania kiedyśtam pocośtam i nieustannego śledzenia ekranów.
 
Top