Stawiam że 90% albo i więcej z nich nie potrzebuje po drodze ładowarki gdyż dystans ktory pokonują jest mniejszy niz zasięg samochodu.Jak wyobrażacie sobie ładowanie podczas dużego ruchu na większych dystansach, np 23 grudnia wieczorem, gdy pół polski rusza w drogę do rodziny.
Magazyn energii przy hubie do ładowania. Możesz go naładować z paneli, wiatraków, ew z sieci.Pytanie do wszystkich którzy są za małymi bateriami, bo przecież wystarczy więcej ładowarek postawić.
Można postawić nawet milion szybkich ładowarek, tylko trzeba im zapewnić zasilanie. Jak wyobrażacie sobie ładowanie podczas dużego ruchu na większych dystansach, np 23 grudnia wieczorem, gdy pół polski rusza w drogę do rodziny. Czy wtedy będziemy uruchamiać zapasowe elektrownie które dostarczą moc potrzebna do ich zasilenia czy poczekają godzinkę czy dwie na swoją kolej na moc?
To że Ty nie odczuwasz potrzeby większej baterii nie oznacza że inni nie mają takich potrzeb. Rocznie pokonuję 20-22k km z czego połowa to jazda wokół komina a reszta to trasy (900km na raz).140€ w produkcji, sprzedaży przez producenta baterii czy sprzedaży przez producenta samochodu?
A co do samej wielkości baterii - ja mam 64 kWh z wolnym ładowaniem i z praktyki nie odczuwam żadnej potrzeby posiadania większej.
Pokaż elektryka który w warunkach zimowych zrobi te 600km lub 500km z czego 50% to autostrada. Trasa Warszawa-Wrocław czy Poznań jest nie do zrobienia na raz przy obecnej technologii.Wyobrażam sobie to tak, że większość osób się wyrobi bez ładowania. Rzadko kto jedzie 600km do rodziny.
Chyba tylko z sieci, bo wydajność FV w grudniu jest 6x mniejsza niż w lipcu a wiatr raz wieje a raz nie. Ciekawe jak duże powinny być takie magazyny, skoro w przyszłości będzie dużo więcej elektryków a nie zapominajmy jeszcze o elektrycznych ciężarówkach, które co noc będą potrzebować 600-800kWh energii/pojazdMagazyn energii przy hubie do ładowania. Możesz go naładować z paneli, wiatraków, ew z sieci.
Oczywiście że taka bateria to ciekawostka i nigdzie nie napisałem że chciałbym taką. Chciałbym mieć tyle energii w bateriach następnej generacji gdy osiągną większe gęstościtaka bateria to raczej jako ciekawostka - bez sensu jest blokowanie materialu na kilka baterii w jednym aucie przy wykorzystaniu mozliwosci max w 50% - dodatkowo trzeba z gory za to zaplacic zeby miec taka mozliwosc
dodatkowo - 2 lata temu czytalem ze nio zrobila taka baterie - wiec pomysl nie jest swierzy
o - znalazlem: https://insideevs.de/news/536868/nio-hybridcell-nmc-lfp-gemischt/
Nie muszę, bo samochód można naładować po drodze. Ważne, żeby była dostępna szybka ładowarka po drodze. To jest potrzebne i przyda się większej ilości ludzi niż kilogramy niepotrzebnej baterii, bo raz do roku trzeba przejechać dłuższą trasę.Pokaż elektryka który w warunkach zimowych zrobi te 600km lub 500km z czego 50% to autostrada. Trasa Warszawa-Wrocław czy Poznań jest nie do zrobienia na raz przy obecnej technologii.
Skoro rozmawiamy o przyszłości gdzie jest pełno samochodów i ciężarówek elektrycznych to w tej przyszłości pewnie spadły też ceny baterii i stacjonarne magazyny energii są ekonomicznie bardziej opłacalne od ciągnięcia grubszych kabli.Chyba tylko z sieci, bo wydajność FV w grudniu jest 6x mniejsza niż w lipcu a wiatr raz wieje a raz nie. Ciekawe jak duże powinny być takie magazyny, skoro w przyszłości będzie dużo więcej elektryków a nie zapominajmy jeszcze o elektrycznych ciężarówkach, które co noc będą potrzebować 600-800kWh energii/pojazd
Oczywiście, jeśli będzie to tanie. Na razie to marnotrawstwo zasobów.Chciałbym mieć tyle energii w bateriach następnej generacji gdy osiągną większe gęstości
To że Ty nie odczuwasz potrzeby większej baterii nie oznacza że inni nie mają takich potrzeb. Rocznie pokonuję 20-22k km z czego połowa to jazda wokół komina a reszta to trasy (900km na raz).
To są ceny uśrednione. LFP zdecydowanie ją zaniżają a pakiety Li-Metal o bardzo wysokiej gęstości będą sporo droższe. Dalej Twierdzę że dopłata do takiej baterii 80-100k to byłaby normalna cena w chwili obecnej.Co do ceny baterii:
![]()
Średnie ceny baterii na poziomie 139 dolarów/kWh. W 2010 roku było to 1 400 dolarów/kWh, 10 razy tyle | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - www.elektrowoz.pl
Po ankiecie przeprowadzonej w środowisku BloombergNEF wyliczył, że w roku 2023 średnie ceny baterii dojechały do poziomu 139 dolarów (równowartości 550...elektrowoz.pl
Ale identyczna krzywa (liczona w C) w dużej baterii daje dwukrotnie wyższą prędkość ładowania niż w przypadku małej baterii (liczoną w kW). Więc stojąc tyle samo czasu na ładowarce mamy dwukrotnie więcej energii w baterii.Dużo ważniejsze jest umiejętne wykorzystanie krzywej ładowania co widać na testach 1000km challenge Bjorna.