BMW IX 185kWh

ELuk

Pionier e-mobilności
Tu nie jest kwestia bycia zwolennikiem małej baterii, bo dla niektórych 180 kWh może być małą baterią.
Bateria powinna mieć optymalna pojemność.
Czyli powinna zapewniać zasięg 400 km z prędkościami do 100km/h i 250 km z prędkością autostradową i doładowaniem w 15 min.
Uzupełnienie energii może zapewnić odpowiednia infrastruktura DC przy drogach przelotowych oraz lokalne AC do jazdy wokół komina.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Jak wyobrażacie sobie ładowanie podczas dużego ruchu na większych dystansach, np 23 grudnia wieczorem, gdy pół polski rusza w drogę do rodziny.
Stawiam że 90% albo i więcej z nich nie potrzebuje po drodze ładowarki gdyż dystans ktory pokonują jest mniejszy niz zasięg samochodu.
Wiesz, że jak byśmy wszyscy w Polsce się umówili i włączyli pralki albo żelazka o tej samej porze to mielibyśmy blackout jakiego świat nie widział.
Chyba nie chcesz mi powiedzieć że wszyscy jadą na wigilię w brudnych i niewyprasowanych ciuszkach. 😀

Pojęcie równoczesności coś Ci mówi.

Zdajesz sobie sprawę, że jak wszyscy posiadający w PL samochody podjechalibyśmy równocześnie na stacje benzynowe to kolejki do nich sięgałyby dziesiątki kilometrów.

Podpowiedź... gniazdek w Polsce jest więcej niż stacji benzynowych.
 

daniel

Señor Meme Officer
Wyobrażam sobie to tak, że większość osób się wyrobi bez ładowania. Rzadko kto jedzie 600km do rodziny.
No i też trzeba patrzeć na to, że taki samochód jest w stanie zużyć 20-30 kWh / h. To nie tak, że potrzebuje mieć ładowanie 185 kWh co godzinę. Taka wielka bateria wręcz pogarsza ten wynik dodając dodatkową masę do samochodu.
Także podtrzymanie zasilania dla ładowarek to nie kwestia wielkości baterii, tylko ilości samochodów, bo zużyta energia będzie proporcjonalna do tej wartości. Zaprawdę powiadam Wam, lepsze są dwa Model 3, niż jeden taki kloc.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Tu nie jest kwestia bycia zwolennikiem małej baterii, bo dla niektórych 180 kWh może być małą baterią.
Bateria powinna mieć optymalna pojemność.
Czyli powinna zapewniać zasięg 400 km z prędkościami do 100km/h i 250 km z prędkością autostradową i doładowaniem w 15 min.
Uzupełnienie energii może zapewnić odpowiednis infrastrukturą DC przy drogach przelotowych, oraz lokalne AC do jazdy wokół komina.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Pytanie do wszystkich którzy są za małymi bateriami, bo przecież wystarczy więcej ładowarek postawić.

Można postawić nawet milion szybkich ładowarek, tylko trzeba im zapewnić zasilanie. Jak wyobrażacie sobie ładowanie podczas dużego ruchu na większych dystansach, np 23 grudnia wieczorem, gdy pół polski rusza w drogę do rodziny. Czy wtedy będziemy uruchamiać zapasowe elektrownie które dostarczą moc potrzebna do ich zasilenia czy poczekają godzinkę czy dwie na swoją kolej na moc?
Magazyn energii przy hubie do ładowania. Możesz go naładować z paneli, wiatraków, ew z sieci.
 

p0li

Pionier e-mobilności
taka bateria to raczej jako ciekawostka - bez sensu jest blokowanie materialu na kilka baterii w jednym aucie przy wykorzystaniu mozliwosci max w 50% - dodatkowo trzeba z gory za to zaplacic zeby miec taka mozliwosc

dodatkowo - 2 lata temu czytalem ze nio zrobila taka baterie - wiec pomysl nie jest swierzy

o - znalazlem: https://insideevs.de/news/536868/nio-hybridcell-nmc-lfp-gemischt/
 

tom9001

Zadomawiam się
140€ w produkcji, sprzedaży przez producenta baterii czy sprzedaży przez producenta samochodu?
A co do samej wielkości baterii - ja mam 64 kWh z wolnym ładowaniem i z praktyki nie odczuwam żadnej potrzeby posiadania większej.
To że Ty nie odczuwasz potrzeby większej baterii nie oznacza że inni nie mają takich potrzeb. Rocznie pokonuję 20-22k km z czego połowa to jazda wokół komina a reszta to trasy (900km na raz).
Co do ceny baterii:


Wyobrażam sobie to tak, że większość osób się wyrobi bez ładowania. Rzadko kto jedzie 600km do rodziny.
Pokaż elektryka który w warunkach zimowych zrobi te 600km lub 500km z czego 50% to autostrada. Trasa Warszawa-Wrocław czy Poznań jest nie do zrobienia na raz przy obecnej technologii.
Magazyn energii przy hubie do ładowania. Możesz go naładować z paneli, wiatraków, ew z sieci.
Chyba tylko z sieci, bo wydajność FV w grudniu jest 6x mniejsza niż w lipcu a wiatr raz wieje a raz nie. Ciekawe jak duże powinny być takie magazyny, skoro w przyszłości będzie dużo więcej elektryków a nie zapominajmy jeszcze o elektrycznych ciężarówkach, które co noc będą potrzebować 600-800kWh energii/pojazd
taka bateria to raczej jako ciekawostka - bez sensu jest blokowanie materialu na kilka baterii w jednym aucie przy wykorzystaniu mozliwosci max w 50% - dodatkowo trzeba z gory za to zaplacic zeby miec taka mozliwosc

dodatkowo - 2 lata temu czytalem ze nio zrobila taka baterie - wiec pomysl nie jest swierzy

o - znalazlem: https://insideevs.de/news/536868/nio-hybridcell-nmc-lfp-gemischt/
Oczywiście że taka bateria to ciekawostka i nigdzie nie napisałem że chciałbym taką. Chciałbym mieć tyle energii w bateriach następnej generacji gdy osiągną większe gęstości
 

daniel

Señor Meme Officer
Pokaż elektryka który w warunkach zimowych zrobi te 600km lub 500km z czego 50% to autostrada. Trasa Warszawa-Wrocław czy Poznań jest nie do zrobienia na raz przy obecnej technologii.
Nie muszę, bo samochód można naładować po drodze. Ważne, żeby była dostępna szybka ładowarka po drodze. To jest potrzebne i przyda się większej ilości ludzi niż kilogramy niepotrzebnej baterii, bo raz do roku trzeba przejechać dłuższą trasę.
Chyba tylko z sieci, bo wydajność FV w grudniu jest 6x mniejsza niż w lipcu a wiatr raz wieje a raz nie. Ciekawe jak duże powinny być takie magazyny, skoro w przyszłości będzie dużo więcej elektryków a nie zapominajmy jeszcze o elektrycznych ciężarówkach, które co noc będą potrzebować 600-800kWh energii/pojazd
Skoro rozmawiamy o przyszłości gdzie jest pełno samochodów i ciężarówek elektrycznych to w tej przyszłości pewnie spadły też ceny baterii i stacjonarne magazyny energii są ekonomicznie bardziej opłacalne od ciągnięcia grubszych kabli.
Chciałbym mieć tyle energii w bateriach następnej generacji gdy osiągną większe gęstości
Oczywiście, jeśli będzie to tanie. Na razie to marnotrawstwo zasobów.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
To że Ty nie odczuwasz potrzeby większej baterii nie oznacza że inni nie mają takich potrzeb. Rocznie pokonuję 20-22k km z czego połowa to jazda wokół komina a reszta to trasy (900km na raz).

20kkm, połowa z tego w trasach po 900 km to daje 5, może 6 wyjazdów w roku?

Jednego nie rozumiesz - rozmiar pakietu powyżej pewnego pułapu nie ma większego znaczenia. 900km w trasie i tak nie zrobisz na raz nawet z baterią 200kWh, jeśli masz się ładować to czy to zrobisz raz długo czy kilka razy krócej sumaryczny czas nie będzie się bardzo różnił. Dużo ważniejsze jest umiejętne wykorzystanie krzywej ładowania co widać na testach 1000km challenge Bjorna.

Co do ceny baterii:
To są ceny uśrednione. LFP zdecydowanie ją zaniżają a pakiety Li-Metal o bardzo wysokiej gęstości będą sporo droższe. Dalej Twierdzę że dopłata do takiej baterii 80-100k to byłaby normalna cena w chwili obecnej.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Dużo ważniejsze jest umiejętne wykorzystanie krzywej ładowania co widać na testach 1000km challenge Bjorna.
Ale identyczna krzywa (liczona w C) w dużej baterii daje dwukrotnie wyższą prędkość ładowania niż w przypadku małej baterii (liczoną w kW). Więc stojąc tyle samo czasu na ładowarce mamy dwukrotnie więcej energii w baterii.
Czyli mając baterię 75kWh po pół godziny ładowania ze średnią 2C masz 75kWh energii, a w przypadku baterii 150kWh po pół godziny ladowania ze średnią 2C masz 150kWh energii.
 
Top