Buda enyaqa/Q4, Wydajność tesla/kia

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Jakieś propozycje użytkowego wszechstronnego auta, żeby zapakować zabawki na wyjazd, deskę surfing, box na dach, rowery na hak/dach. Jak mam kupić nowe auto i będę użytkował je kilka lat, chciałbym wszechstronne i przyjemnie wykonane w środku.
Najlepiej coś ala kombiak bmw5, passat, 508sw, ale nie ma takich.
Teraz są Suvy, nadwoziowo najbardziej pasuje enyaq/q4, maja relingi, hak, dość pojemne bagażniki, droższe wersje fajnie wykończone w środku, ale co z tego jak prędkość ładowania jest max 135kw, w Alpy czy do Chorwacji nie pojadę. Jedunie w PL da się przeżyć jakoś tę prędkośc ładowania.
TMY/EV6/Ionic 5-6 fajnie szybko ładują się, ale znów nie mają relingów. W TMY na youtube widziałem jakąś prowizorę za szybą chyba w drzwi montowaną do dachu, Kia nawet nie wiem, ale czynność która jest upierdliwa i zabiera ileś tam czasu już jej nie robi się. Co z tego, że te auta maja wydajny napęd jak też nigdzie nimi nie pojadę, nie mam jak zapakować się.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Wie ktoś jaką moc ładowania ma bmw i4, podejrzewam że cienko, bo nie chwalą się tym w ogłoszeniach. Na Autocentrum znalazłem tylko pojemność baterii
286km 66kwh netto
340km 83kwh brutto
Ogłoszenia wystawiane jak dla debili, bez podstawowych danych. Pojemność baterii i moc ładowania.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Na filmikach montaż wygląda dość prosto.. Właśnie zamówiłem belki więc za kilka dni będę mógł Ci opisać z własnej perspektywy 😉
Dziś w końcu zamontowałem belki. Montaż dość prosty, zajęło to około 30 minut. Prezentują się bardzo zgrabnie i wyglądają solidnie. Podczas jazdy trochę je słychać, szczególnie przy wyższych prędkościach - ale tak jest ze wszystkimi belkami. Niczego raczej nie powyginasz, mocowania wyglądają na przemyślane i są sprytnie ukryte pod szybą dachową. Wszystko masz na filmiku powyżej.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Dziś w końcu zamontowałem belki. Montaż dość prosty, zajęło to około 30 minut. Prezentują się bardzo zgrabnie i wyglądają solidnie. Podczas jazdy trochę je słychać, szczególnie przy wyższych prędkościach - ale tak jest ze wszystkimi belkami. Niczego raczej nie powyginasz, mocowania wyglądają na przemyślane i są sprytnie ukryte pod szybą dachową. Wszystko masz na filmiku powyżej.
Nie widzę filmiku, chyba że jakiś zmęczony po tych Kostomłotach jestem 😅
 

Mateusz Wro

Nowy na Forum
Cześć wszystkim,

Mam dokładnie ten sam problem, chce auta którym zajadę daleko, z rowerami na platformie.

Chciałbym być w stanie przejechać na jednym ładowaniu 400km jadąc na 1 dzień w góry. Latem z rowerami na platformie, zimą z nartami w aucie.

Czy jest to w ogóle wykonalne?
Pozdrawiam
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Cześć wszystkim,

Mam dokładnie ten sam problem, chce auta którym zajadę daleko, z rowerami na platformie.

Chciałbym być w stanie przejechać na jednym ładowaniu 400km jadąc na 1 dzień w góry. Latem z rowerami na platformie, zimą z nartami w aucie.

Czy jest to w ogóle wykonalne?
Pozdrawiam
400km to będzie ciężko.. Bardziej rozważ czy faktycznie 20-30 minutowy postój na ładowanie stanowi jakiś gigantyczny problem? Jeśli tak, to póki co odpuść elektryka..
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Dziękuję. A jaki wpływ na zasięg może mieć rower zamocowany na platformie?

Duży, długi rower typu enduro.
To zależy czy będzie wystawać za obrys auta. A jeśli będzie, to jak bardzo. Każdy taki element zwiększa opory powietrza czyli zwiększa zużycie prądu/paliwa. Prędkość będzie mieć również znaczenie. Trzeba by poszukać na YouTube - na pewno ktoś już takie testy robił. Tak zupełnie "z głowy" bym strzelił, że może to być 5-10 % dodatkowego zużycia. Ale nie jest to poparte ani doświadczeniem, ani wyliczeniami. W każdym razie na pewno lepiej dla zużycia będzie gdy rower jest na platformie zamocowanej na haku niż na dachu.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Stanęło na tym, że najpraktyczniejszą budę mają trojaczki wag
enyaq, eq4, id.4
Tylko technologia napędowa 10 lat za teslą, powolnie ładują się.
Co do konsumpcji energii pewnie troszkę mniej wydajne silniki niż w tesli, ale główną przyczyną większego zużycia jest wygodna bryła auta, relingi, brak ściętego dachu, i dość wysokie nadwozie.
 
Top