BYD SEAL U DM-i Boost 2025r. 218KM 18,3 kWh netto LFP – komfortowa hybryda PHEV

pluto

Pionier e-mobilności
Z uwagi iż niecały tydzień jeżdżę nowy autem od jednego z większych producentów aut elektrycznych na świecie, przedstawię tutaj swój nowy nabytek – BYD SEAL U DM-i w wersji wyposażenia Boost oraz kolorystyką wnętrza czarno-brązową + lakier metalik Time Grey.

IMG_E0513a.jpg


Jest to hybryda szeregowo - równoległa gdzie silnik benzynowy zasila generator, który wytwarza energię elektryczną i przekazuje ją do elektrycznego silnika napędowego, który z kolei napędza koła (podobnie jak to było w mojej Hondzie HR-V e.HEV), z tą różnicą, że w razie bardzo silnego wciśnięcia pedału gazu lub jazdą pod dużym odciążeniem silnik spalinowy wspomaga silnik elektryczny.
W normalnej jeździe dzieje się to bardzo rzadko, tym bardziej że na samym silniki można jechać nawet 150 km/h.

Moc systemowa 218 KM, prędkość maksymalna 170 km/h, przyśpieszenie 0-100 km/h – ok. 8,5 s –najsłabsza a zarazem najtańsza wersja tego modelu.

Auto już w standardzie jest wyposażone po kokardkę i ma m.in.:
  • fotel kierowcy i pasażera regulowany elektrycznie, wentylowany oraz podgrzewany z pamięcią ustawień (kierowca);
  • panoramiczny, elektrycznie otwierany dach z elektryczną roletą;
byd_seal_u_hybrid_grey_2024_117.jpg
  • wygłuszona przednia szyba z filtrem UV;
  • wejście i uruchamianie NFC bez użycia kluczyków oraz za pomocą karty lub iPhone'a,
  • elektrycznie obracany ekran dotykowy 15.6"
  • system kamer 540° w tym widok 3D;
  • system Head Up Display 10” z wizualizacją ostrzeżeń martwego pola na wyświetlaczu HUD
  • V2L ładowanie zwrotne – 230V do 3,3 kW obciążenia
oraz kilkanaście różnych systemów bezpieczeństwa jazdy

Zasięg wg. WLTP - cykl mieszany: 1080 km
Zasięg wg. WLTP - elektryczny: 113 km (mi udało się przejechać 92 km drogami krajowymi i ekspresowymi zanim system przy 25% przełączył się na układ HEV - pierwsza podróż po odbiorze auta).
Po rozładowaniu akumulatora średnia z ostatnich 50 km wyniosła 4,4 l/100 km bez trybu ładowania baterii – jazda drogami krajowymi.

IMG_E0527.JPG

Ładowanie akumulatora:
  • DC 18 kW – super że jest ale wg. mnie za mała moc aby szybko ładować np. w trasie (50 kW to minimum)
  • AC 11 kW - dla normalnego korzystania w domu SUPER (godzinka ładowania i auto gotowe do jazdy)


Moje pierwsze spostrzeżenia i ciekawostki o aucie:
  • akumulator wysokiego napięcia może ładować akumulator 12 V litowo-żelazowo-fosforanowy (78,4 Ah) w przypadku jego rozładowania;
  • w akumulatorze 12 V zastosowano funkcję uśpienia w przypadku długotrwałego parkowania (kilka miesięcy) w celu ochrony przed jego rozładowaniem;
  • w przypadku niskiego poziomu naładowania (SOC) akumulatora wysokiego napięcia, silnik spalinowy może samoczynnie uruchomić się automatycznie w celu wytwarzania energii elektrycznej i jego podładowania np. podczas włączenia funkcji schładzania wnętrza lub jego ogrzania przy braku naładowania akumulatora;
  • przy włączonych światłach mijania, podczas wybrania biegu wstecznego zapala się oświetlenie LED w lusterkach zewnętrznych w celu oświetlenia przestrzeni po bokach auta, aby obraz w kamerach bocznych były oświetlony i widoczny np. w ciemnościach;
  • na środkowym monitorze w prawym górnym roku znajduje się wskaźnik pochylenia drogi w %;

  • seryjny kluczyk (brelok) umożliwia zdalne wyłączanie lub włączania auta (podobnie jak w aplikacji) np. w celu jego schłodzenia lub wstępnego nagrzania;
  • jeżeli kluczyk pozostaje w bezruchu przez ponad 1 minutę, przełącza się w stan uśpienia. W takim przypadku przestają działać mikroprzełączniki, co uniemożliwia próby otwarcia lub uruchomienia pojazdu przez osoby nieupoważnione. Poruszenie kluczyka lub naciśnięcie dowolnego przycisku powoduje wyjście ze stanu uśpienia i przywrócenie normalnego działania funkcji pojazdu;
  • po całkowitym naładowaniu pojazdu gniazdo ładowania odblokowuje się automatycznie, można to ustawić w trybie „inteligentnym” - inny użytkownik wyciągnąć wtyczkę i podłączyć do swojego auta;
  • auto wielkości Tesli Y, z przodu bardziej obudowane (trochę mnie miejsca), z tyłu bardziej komfortowe fotele niż w Tesli, miejsca podobnie;

  • bardzo dobre wyciszenie auta w środku (nawet po załączeniu silnika spalinowego), wszędzie maty wygładzeniowe, szyby dźwiękochłonne, wykładziny tłumiące hałas w nadkolach kół, podwójne uszczelki w drzwiach oraz przy komorze silnika robią swoje. Odgłos zamykania drzwi jak w autach klasy premium, nawet Tesla Y po lifcie nie potrafiła tego dobrze zrobić, nie mówiąc o starszych modelach;

  • gdy zaczął padać deszcz, sensor deszczu uruchomił przednie wycieraczki, włączył światła mijania i automatycznie domknęły się też szyby w tym szyberdach który był uchylony;
  • fotele w aucie są grube, mięsiste, z cudownie miękkimi zagłówkami, typowo jak w amerykańskich krążownikach – na poprzecznych nierównościach „buja się” chwilkę po przejechaniu nad nimi. Bardzo rzadko spotykane to w innych chińskich autach. Auto bardziej do spokojnej i komfortowej jazdy, niż do agresywnej jazdy typu gaz – hamulec (samochód wychyla się na zakrętach i nurkuję podczas hamowania);

  • CarPlay, AndroidAuto działa jak złoto, Waze, Yanosik, Tom Tom i inne aplikacje na telefonie bezprzewodowo śmigają aż miło ..

  • fenomenalny system kamer 540 stopni (wyświetla nawierzchnię pod autem), obraz jest świetny, a podczas manewrów od razu możemy śledzić kilka ujęć w bardzo dobrej rozdzielczości (także w nocy) co np. w Tesli było takie sobie;

  • trochę dziwne jest wyświetlanie wskazania zużycia (przelicza jazdę na prądzie na zużycie paliwa co jest mylące) np. jazda na samych elektryku (zdjęcie poniżej) wylicza że zużycie wynosi 4,2 l chodź auto nie zużyło ani grama paliwa 😊 co potwierdza także samo auto we wskazaniach komputera pokładowego;

  • jazda w trybie doładowania baterii bardzo podnosi zużycie paliwa (nawet do 10 l/100 km), najlepiej jeździć w trybie hybrydowym, a samochód ładować w domu;
  • wyświetlacz HUD ma duże wyraźnie wskazania, tryb zimowy zmienia kolor wyświetlanych informacji na zielone;

  • prędkościomierz wyświetla prędkość wg. GPS-u (brak błędów pomiarowych) – trzeba się pilnować przy radarach;
  • duży prześwit (najniższy pod osłoną przewodów 19,5 cm, pod baterią 22 cm);

  • niskie zużycie energii elektrycznej podczas jazdy po mieście – poniżej 14 kWh widzę często na wyświetlaczu przy spokojnej jeździe;

  • nadwozie ocynkowane – grubość powłoki lakierniczej pomiędzy 117 – 128 μm;
  • podwozie bardzo dobrze zakonserwowane równiutko jakimś preparatem, widziałem auta z końcówki 2024 roku jest różnica na plus, zobaczymy jak to wytrzyma na polskich drogach;

  • hak holowniczy, wyjmowany, ukryty pod zamykaną klapką w dolnej części zderzaka;

  • Auto HOLD (podobnie jak w Hondzie HR-V) raz włączony nie wyłącza się po ponownym włączenie auta;
  • po tygodniu użytkowania pierwsza zdalna aktualizacja i podobnie jak w Tesli usuwają drobne nieprawidłowości;
Podsumowując
Jeżeli chińskie produkty kojarzycie z tandetą, to tutaj naprawdę można się zdziwić, jest wykończony lepiej niż większość konkurentów, z tymi europejskimi Premium włączenie.
Największą wartością BYD jest ten kubeł zimnej wody, dla dotychczasowych gigantów rynku motoryzacyjnego, którzy jak widać obecnie nie nadążają już za chińską motoryzacją. Z korzyścią dla wszystkich tych, którzy chcą kupić nowy samochód, bo może ceny aut, ich wyposażenie i komfort jazdy powinny i muszą się zmienić na korzyść klientów.



Tyle pierwszych uwag które sukcesywnie będę uaktualniał, mam nadzieję że za miesiąc, rok, 2 lata będę dalej zadowolony z zakupu, jeśli nie to także to opisze jak to było z Renault Zoe lub Teslami model 3 lub Y.
 
Last edited:

qb4hkm

Pionier e-mobilności
układ z tego co tu widzę bliźniaczy do ecvt toytoya i forda (y), tylko że w BYD dali mniejszej pojemności silnik i widzę że dodali sprzęgło rozdzielające przekładnię jakby na pół, silnik napędza wtedy jeden MG generując prąd, drugi MG napęca koła.
Czemu mnie to nie dziwi :-D (od lat współpracuję z chińczykami)

Ostatnio oglądałem przemysłowy magazyn energii chińskiej produkcji posiadający zaawansowany system zarządzania ciepłem... patrzę, i coś mi to przypomina, pompa ciepła, 8 drogowy zawór, coś na kształt supermanifold... oczywiście koncepcyjnie, same komponenty były inne niż w Tesli.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Teraz takie czas że jedni z drugimi współpracują (nawet tego nie wiemy) lub jedni od drugich kopiują rozwiązania z lepszym lub gorszym skutkiem.
Na przykład w BYD Seal U klamki zewnętrzne, nawiewy w kabinie czy też panel sterowania szybami i lusterkami na drzwiach są bardzo podobne lub wręcz te same co w Mercedesie. I teraz pytanie czy tak dobrze je skopiowali czy jednak nawiązali współpracę z tym producentem i za ich zgodą je tam montują ;)
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Teraz takie czas że jedni z drugimi współpracują (nawet tego nie wiemy) lub jedni od drugich kopiują rozwiązania z lepszym lub gorszym skutkiem.
True, toyota i ford równolegle doszli do podobnych rozwiązań, na tyle że w jakimś momencie wymienili się knowhow i patentami, ale z drugiej strony tam mechanicznie nie ma żadnej magii, ot przekładnia planetarna(proste, niezawodne), największa wartość jest w oprogramowaniu tego. Bodajże jest to 4 generacja napędu hybrydowego w BYD, mogli do tego dojść sami "inspirując" się jedynie rozwiązaniami konkurencji :).
Na przykład w BYD Seal U klamki zewnętrzne, nawiewy w kabinie czy też panel sterowania szybami i lusterkami na drzwiach są bardzo podobne lub wręcz te same co w Mercedesie. I teraz pytanie czy tak dobrze je skopiowali czy jednak nawiązali współpracę z tym producentem i za ich zgodą je tam montują ;)
Trzeba by zobaczyć part numbery :-D. W Tesli model S też były panele od szyb i wajchy od MB, MB stosowałe baterie i silniki tesli. Była też Rav4 elektryczna z napędem od Tesli...
 

pluto

Pionier e-mobilności
Po 2 tygodniach od kupna dziś przekroczyłem 1000 km - na razie średnie zużycie paliwa 1,3 l/100 km reszta to nadwyżki z fotowoltaiki.

20250425_095904a.jpg
20250425_095920a.jpg

W międzyczasie założyłem uszczelkę gumową na port ładowania (bo już miałem kłopoty z tym w Tesli oraz Zoe). Fakt że są tam już zamontowane gumowe kapturki, ale dmucham na zimne.

20250425_152358.jpg
20250425_152430.jpg

Z kolejnych ciekawostek to Wallbox AC 11kW ładuje auto z mocą 10,1 kW (więc tak samo jak to było w Teslach), pewnie zimą będzie znacznie mniej.

 

DamianDS

Nowy na Forum
Witam.

Mam pytanie odnośnie "Łączności pokładowej 4G".
W katalogu jest napisane:
"10 lat bezpłatnej usługi w chmurze, licząc od aktywacji; 1 GB transmisji treści rozrywkowych miesięcznie bezpłatnie przez pierwsze 2 lata od aktywacji."

Można ten pakiet 1 GB jakoś rozszerzyć? Można zmienić kartę sim na inną, swoją?

Pozdrawiam
 

pluto

Pionier e-mobilności
Witam.

Mam pytanie odnośnie "Łączności pokładowej 4G".
W katalogu jest napisane:
"10 lat bezpłatnej usługi w chmurze, licząc od aktywacji; 1 GB transmisji treści rozrywkowych miesięcznie bezpłatnie przez pierwsze 2 lata od aktywacji."

Można ten pakiet 1 GB jakoś rozszerzyć? Można zmienić kartę sim na inną, swoją?

Pozdrawiam
Od nowego roku dają 2 GB na miesiąc przez dwa lata. Po tym terminie (jak mówił sprzedawca) można albo korzystać z Internetu poprzez swój telefon, połączyć poprzez sieć WIFI (dla pobrania aktualizacji) np. w domu, albo wymienić kartę na innego operatora - tą opcję jeszcze nie sprawdziłem ale czytałem skrajne opinie (jedni piszą że mają problem z konfiguracją kary inni zaś że włożyli jakiegoś tam operatora i bez problemu śmiga Internet - jak jest w rzeczywistości w tym modelu to się przekonam za 2 lata :)

Obecnie (bez korzystania ze Spotify lub innych aplikacji) pobiera ok. 7 MB dziennie.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Dziś auto dostało kolejną aktualizację sytemu 1.3.1 (m.in. usunięto błędne tłumaczenia słów na polski, zmieniono interfejs oraz wygląd dolnej belki wyświetlacza na bardziej podobny do Tesli, zoptymalizowano dużo systemów w celu ich bardziej wydajnej pracy) - szybko Chińczycy reagują na uwagi ich użytkowników.
A to dopiero początek za miesiąc ma być jeszcze większa aktualizacja - ciekawie co zmienią bo do niektórych rzeczy człowiek po miesiącu już się przyzwyczaił i zmiany czasem są takie na siłę :)

maj 2025 b.jpg

20250515_151417.jpg
20250515_151428.jpg

W międzyczasie założyłem (podobnie jak to było w Teslach) szybkę antyrefleksyjną z filtrem zapobiegającym pozostawieniu odcisków palców. Działa prawie znakomicie - palcowania już praktycznie nie widać i to za niecałe 33 zł prosto z Chin - oryginał :)

20250515_160110.jpg
 
Last edited:

pluto

Pionier e-mobilności
Już ponad 2000 km jazdy autem - zużycie paliwa poniżej 1l/100 km a bak jeszcze 2/3 zapełniony :)



Jazda na odcinkach od 20 do 140-150 km dziennie (najczęściej 20-50 km),
W trybie EV realnie przejeżdżam od 70 do 120 km z jednego ładowania - do stanu 25% akumulatora.

Po wakacjach mam zaplanowany krótki wyjazd w Bieszczady (przedostatnia góra do zdobycie w KGP) więc spróbuję pojechać tam BYD, nie ładować i zobaczę jakie zużycie będzie w trybie hybrydowym w czasie podróży na dystansie 1300 km głównie drogami klasy A, S, GP.

Co do ubezpieczenia auta ( bo miałem kilka pytań) to pełny pakiet OC, AC serwisowy NNW + szyby, opony, Assistance wariant komfortowy - (tutaj moja mała wtopa bo BYD ma bezpłatne holowanie w całej Europie) wyniósł 2780 zł na rok, więc dużo taniej niż płaciłem za elektrycznego ZOE w tym samym zakresie.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Z autem nic się nie dzieje więc parę informacji co dostałem razem z autem i kilka uwag co do bagażnika, a więc dostałem:
- ładowarkę domową EVSE 230V - 10A z kablem o długości 6m (type 2) w materiałowej walizeczce;
- kabel do ładowania 480V - 32A o długości 6m (type 2 - type 2) w materiałowej walizeczce;
- adapter EV Type 2- 230 V (16A);
- parasolka BYD, wino, otwieracz do butelek, notesiki i parę innych "pierdoł"
- chlapacze (komplet) - sprzedawca przy odbiorze gratis je montował tym klientom którzy chcieli (ja nie chciałem) więc zostawili w bagażniki i teraz sie zastanawiam czy je warto montować ?

20250531_115334.jpg
20250531_115544.jpg
20250531_115625.jpg

A pod podłogą w styropianowych przegródkach małe wnęki na jakieś drobiazgi (bardzo gruba sztywna podłoga - prawie 3 cm grubości).

20250531_121210.jpg

Bagażnik w BYD Seal U DM-i nie za duży (wg. producenta 425l), szerokość w najwęższym miejscu ok. 95 cm, długość ok. 91 cm, wysokość do rolety ok. 46 cm dla mnie zupełnie bez znaczenia bo bagażnik prawie nie wykorzystywany, ale niektórzy mogą być zawiedzeni.

20250531_120113.jpg


Roletę można łatwo zdemontować ale nie mieści się pod podłogą (brak dedykowanego miejsca) więc albo wozimy luzem w bagażniku albo trzeba zostawiać w garażu.
Duży zakres regulacji kąta pochylenia oparć tylnych foteli (prawie 20 cm).


W przednim fotelu pasażera mocowanie trzeciego punktu mocowania isofix ukryte pod klapką zapinaną na rzep (drobiazg ale fajnie to wygląda).


 

Attachments

  • 20250531_120245.jpg
    20250531_120245.jpg
    3,6 MB · Liczba wyświetleń: 1
Last edited:

TMRexx

Tesla Model 3 LR 2023
Z autem nic się nie dzieje więc parę informacji co dostałem razem z autem i kilka uwag co do bagażnika, a więc dostałem:
- ładowarkę domową EVSE 230V - 10A z kablem o długości 6m (type 2) w materiałowej walizeczce;
- kabel do ładowania 480V - 32A o długości 6m (type 2 - type 2) w materiałowej walizeczce;
- adapter EV Type 2- 230 V (16A);
- parasolka BYD, wino, otwieracz do butelek, notesiki i parę innych "pierdoł"
- chlapacze (komplet) - sprzedawca przy odbiorze gratis je montował tym klientom którzy chcieli (ja nie chciałem) więc zostawili w bagażniki i teraz sie zastanawiam czy je warto montować ?

View attachment 28601
View attachment 28602
View attachment 28603

A pod podłogą w styropianowych przegródkach małe wnęki na jakieś drobiazgi (bardzo gruba sztywna podłoga - prawie 3 cm grubości).

View attachment 28604

Bagażnik w BYD Seal U DM-i nie za duży (wg. producenta 450l), szerokość w najwęższym miejscu ok. 95 cm, długość ok. 91 cm, wysokość do rolety ok. 46 cm dla mnie zupełnie bez znaczenia bo bagażnik prawie nie wykorzystywany, ale niektórzy mogą być zawiedzeni.

View attachment 28606


Roletę można łatwo zdemontować ale nie mieści się pod podłogą (brak dedykowanego miejsca) więc albo wozimy luzem w bagażniku albo trzeba zostawiać w garażu.
Duży zakres regulacji kąta pochylenia oparć tylnych foteli (prawie 20 cm).


W przednim fotelu pasażera mocowanie trzeciego punktu mocowania isofix ukryte pod klapką zapinaną na rzep (drobiazg ale fajnie to wygląda).


Ja z kolei wracam właśnie z jazdy testowej, można powiedzieć, zmotywowany tym postem pojechałem obczaić jako tanie auto firmowe na wynajem, w którym nie żal czasem towaru przewieźć i rata niska. Osobiście mnie jakość wykonania zawiodła. Cały entuzjazm extra wyposażenia zniknął przez fikcyjną jakość premium. Rozumiem, że dla kogoś, kto się przesiada z jakiegoś VW czy Toyoty może być zadowalająca, ale ja obecnie jeżdżąc Modelem 3 LR 2023 ( jednocześnie w garażu GLE 2022) to widzę przepaść. Auto wydmuszka, bardzo lichy plastik wszędzie, kratki wentylacji mają ostre krawędzie można palce przeciąć, fotele twarde, wszystkie elementy „obite” tą eko skórą z przeszyciami twarde, czuć że to atrapa. Drzwi wszyscy piszą, że się mają zamykać elegancko jak w lexusie, na żywo dziwnie trzaskają, słychać że plastik rezonuje. Ekran w porównaniu do Tesli średniej jakości, kolory wyblakłe, dziwny kąt nachylenia. Przyspieszenia w wersji z napędem na przód za bardzo nie ma, nie mieli tej lepszej wersji 4x4, na pewno lepiej się zbiera, ale ciszy w kabinie i tak nie było mimo jazdy 50 km/h, a też wszyscy piszą że super wyciszony. Wrażenia szumu wiatru i odgłosów silnika i drogi jak przy jeździe Teslą 120-140 km/h podczas jazdy po mieście 50-70 km/h. Pojechałem napalony, a przyjechałem kompletnie wyleczony z zainteresowania tym autem. Może to ze mną coś nie tak, bo za dużo oczekiwalem tj jakości minimalnie jak Tesla, albo ten egzemplarz był jakiś dziwny. Wynajem średnio opłacalna oferta, 3100 brutto bez ubezpieczenia z wkładem własnym 15% i 15 tys km z rabatem sprzedawcy 1% :)
 
Top