BYD

Ev3

Pionier e-mobilności
Oficjalnie to znaczy, że wchodzi importer z całą mocą i on sprzedaje, czy poprzez prywatny import dealerów, jak dotychczas wiele chińskich marek zrobiło?
Co skutkuje brakiem wsparcia w serwisie, dystrybucji części itd?
 

nabrU

Moderator
Nie ważne czy weszli do PL. Pewnie to zrobią wkrótce, bo wydają się 'silniejsi' niż np. MG który w PL już jest.
Widzę, że zaczynasz znowu tą samą lekceważącą nutą jak było z MG.

Sugeruje poczytać tutaj i wyciągnąć wnioski:

 

Belkot

Posiadacz elektryka
Oficjalnie to znaczy, że wchodzi importer z całą mocą i on sprzedaje, czy poprzez prywatny import dealerów, jak dotychczas wiele chińskich marek zrobiło?
Co skutkuje brakiem wsparcia w serwisie, dystrybucji części itd?
Nikt tego nie wie ale chodzą plotki ze Krotowski bedzie dealerem
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie ważne czy weszli do PL.
Ważne.
Pewnie to zrobią wkrótce, bo wydają się 'silniejsi' niż np. MG który w PL już jest.
Widzę, że zaczynasz znowu tą samą lekceważącą nutą
Nic nie zaczynam - po prostu nadal sugeruję że nas olewają, będą olewać i należy odwdzięczyć się tym samym.
Czyli zacząć interesować się nimi dopiero wtedy, gdy oni na poważnie będą chcieli u nas coś sprzedawać.
jak było z MG.
I jak dalej jest,
Te kilkaset sprzedanych sztuk pomimo super ceny, raczej sugeruje, że się zwiną z PL niż rozwiną.

Nadal nie mają żadnej dobrej oferty na wynajem, centralnego magazynu części, wejścia importera do PL, więc w razie czego, może skończyć się jak z pewnym Fiskerem, czyli ze szkodą całkowitą w przypadku zarysowania drzwi.....

Efekt jest taki, że chyba wolałbym dopłacić (a w przypadku wynajmu oznacza to, że zapłacić mniej, mimo wyższej ceny) za auto porządnej i obecnej na rynku marki.
Mimo że samo auto (MG4) wygląda że jest dobrze zrobione i rewelacyjnie wycenione.

Niestety - bez porządnej sieci sprzedaży i serwisu nic to nie znaczy.
To co prezentują obecnie dealerzy to totalna amatorka.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
To co prezentują obecnie polscy dealerzy to totalna amatorka.

I tu się z Toba zgadzam (dodałem tylko jedno słowo powyżej dla jasności) tylko to jest sprawa dealerów, a nie marki jako takiej. To jest też - wydaje mi się - właśnie efekt podejścia do EV w PL, a do chińskich w szczególności (a ta opinia to 'hooynia' itp mówiąc jasno).

MG sprzedaje EV u mnie od 2019. Jeździ ich pełno po ulicach (żona właśnie dostała zastępczego MG5, z którego jest bardzo zadowolona). Dealerów jest u nas od cholery nawet na Jersey i Szetlandach:

1715690431865.png

Coraz więcej widuję też BYD na ulicach (na razie w większości Atto i Dolphin, Seal'a widziałem dopiero raz). Poniżej sieć dealerska BYD u nas. Nie przypisuje więc marce wolnej amerykanki polskich biznesów branzy automotive.

Może jak ktoś zrozumie, że taki BYD czy MG są sensowną (pod względem jakości i ceny) alternatywą, a Polacy wreszcie pozbędą się manii jeżdżenia samochodami wybieranymi pod kątem znaczka na masce 'bo sąsiad ma Audi albo BMW', wtedy może ktoś zorganizuje sensowną sieć dealerską w PL.

1715690682111.png
 

Ev3

Pionier e-mobilności
I tu się z Toba zgadzam (dodałem tylko jedno słowo powyżej dla jasności) tylko to jest sprawa dealerów, a nie marki jako takiej.
Nie zgadzam się, totalnie nie.

Inaczej wygląda to na rynku na który dane marka weszła z kopyta i to ona sprzedaje samochody i odpowiada za całość.

A jak tylko ściemnia że weszła i całą robotę zwala na dealerów, to musi wygląda to tak jak teraz MG w Polsce.

W końcu nikt nie będzie wykładał dużej kasy, jeśli nie wie, że mu się to zwróci.
Nie będzie za friko budował czyjejś marki.

To zadanie dla producenta.
Jemu się to nie musi zwrócić, on ma zbudować markę na rynku.

Trzeba nadrobić te lata, które dzielą nową markę od tych od dawna obecnych na rynku, wybudować centralny plac do dystrybucji samochodów, magazyn dla części i system dystrybucji potrafiący zapewnić każdą część w kilka dni, no może tygodni.
Do tego ogarnąć jakieś finansowanie, najlepiej z własnym bankiem.

I na to trzeba pracować wiele lat, żeby od początku sobie dobrą opinię wyrabiać.
Albo zasypać te różnice kasą na inwestycje ZANIM będzie się chciało coś sprzedać.

A chinole sprytnie próbują ten etap pominąć.

Ale tak się nie da, rezultatem sprzedaży bez obecności importera na rynku, będzie zawsze właśnie taka amatorka i rozczarowanie dla chętnych na zakup, albo co gorsza dla tych co dali się skusić ładnymi kolorami nadwozia.

To jest też - wydaje mi się - właśnie efekt podejścia do EV w PL, a do chińskich w szczególności
A moim zdaniem jest dokładnie odwrotnie i to jest efekt podejścia chińskich firm do europejskich rynków, a naszego w szczególności.

Nawet taki Stellantis, mimo że kompletnie nie ma produktu, stara się coś zrobić w temacie ev, daje (czasem) dobre ceny, rekordowo tanie finansowania, jakieś akcje marketingowe.
Chinole mogliby ich zjeść, bo w temacie mają dużo lepsze auta, ale mają nas w pompie i nie robią nic.
Ewidentnie nie umieją w kapitalizm.

A jak Kuba bogom, tak bogowie Kubie.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Spójrz na tą oficjalną mapę MG Europe (https://www.mgmotor.eu/map) i zrób zoom na Polskę. Nie znajdziesz tam dealerów MG.

1715694479104.png

Zerkając na stopkę polskiej strony WWW MG widzimy, że oficjalny adres to SAIC Motor Central and Eastern Europe Kft. na Węgrzech. Idąc tym tropem odwiedzamy stronę na Europę Centralną i Wschodnią i pod adresem https://cee.mgmotor.eu/ i tam również PL nie widnieje:

Screenshot 2024-05-14 144449.png

Czyżby jednak obecność MG w PL to polska 'wolna amerykanka' a nie oficjalna inicjatywa MG i stąd jest jak jest? Czy tak samo będzie z BYD? Nie wiem...
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Spójrz na tą oficjalną mapę MG Europe (https://www.mgmotor.eu/map) i zrób zoom na Polskę. Nie znajdziesz tam dealerów MG.


Zerkając na stopkę polskiej strony WWW MG widzimy, że oficjalny adres to SAIC Motor Central and Eastern Europe Kft. na Węgrzech. Idąc tym tropem odwiedzamy stronę na Europę Centralną i Wschodnią i pod adresem https://cee.mgmotor.eu/ i tam również PL nie widnieje:


Czyżby jednak obecność MG w PL to polska 'wolna amerykanka' a nie oficjalna inicjatywa MG i stąd jest jak jest?
Tak.
Dokładnie o to mi chodzi.
Niby są, ale faktycznie ich nie ma, jest tylko namiastka dystrybucji.

Nawet polska strona jest własnością węgierskiego oddziału:

"SAIC Motor Central and Eastern Europe Kft.
1134 Budapest, Váci út 33., Hungary"

I w ten sposób to się nie uda, albo wywali się po jakimś czasie jak Seres.

P.S.
Z drugiej strony, gdyby na Węgrzech była centralny magazyn części, zaopatrzony dosłownie we wszystko, to aż tak to daleko nie jest, więc daliby radę.
Pod warunkiem że tam działają na poważnie, a nie że każdą potrzebną część trzeba zamówić w Chinach, a potem miesiącami transportować.
O ile ktoś nie uzna, że się nie opłaca tego robić dla jednej części.....
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
I jak dalej jest,
Te kilkaset sprzedanych sztuk pomimo super ceny, raczej sugeruje, że się zwiną z PL niż rozwiną.

Nadal nie mają żadnej dobrej oferty na wynajem, centralnego magazynu części, wejścia importera do PL, więc w razie czego, może skończyć się jak z pewnym Fiskerem, czyli ze szkodą całkowitą w przypadku zarysowania drzwi.....
Podpisuję się. PGD wchodzi w sprzedaż z dużym dystansem, na chińskich czterokołowcach już się sparzyli. Krotoski po wielu, wielu latach stracił wspólnika i nie doszło do tego bez powodu. Teraz firma chwyta się wielu marek, ale jak coś się wywali, to "To była inna spółka, to nie zależy od nas, najbliższy czynny serwis w Amsterdamie".

No i pozamiatane.

Elektrowóz podchodzi do nowych marek z dużym dystansem, na intuicję, wydaje nam się, że ich promowanie obarczone jest ryzykiem – i ryzyko dotyczy nie mnie, lecz Państwa pieniędzy. Różne portale mają różnie.

Tak prawdę mówiąc to wątpliwości nie mam dziś tylko przy Geely i Yutongu, bo nawet jeśli Zeekr zniknie z Europy, to jego napędy zostaną w Volvo.
 
Top