BYD

nabrU

Pionier e-mobilności
Cóż, widać PL rządzi się prawami swojego rynku. Gdzie indziej jest chyba jakby normalniej czy z MG czy BYD... :unsure:

A propos BYD: dzisiaj półgodzinna jazda 'do miasta' i widziałem jednego Seal i 3 x Dolphin.
 

kubatar

Posiadacz elektryka
Na polska strone BYD juz coś ładuje bo można kliknac na auta ale jeszcze wchodzi na "page not found". Pewnie od jutra bedzie sie pojawiac sukcesywnie. Ciekaw jestem cen. Moze Tesla chce im popsuc start na rynkach EU? Chyba nie tylko w czerwcu wchodza do PL ale do innych demoludów?!
 

Makus

Posiadacz elektryka
Podpisuję się. PGD wchodzi w sprzedaż z dużym dystansem, na chińskich czterokołowcach już się sparzyli. Krotoski po wielu, wielu latach stracił wspólnika i nie doszło do tego bez powodu. Teraz firma chwyta się wielu marek, ale jak coś się wywali, to "To była inna spółka, to nie zależy od nas, najbliższy czynny serwis w Amsterdamie".
Tylko jeśli kupuję MG od dystrybutora typu Krotoski czy PGD, to zawieram umowę z Krotoskim czy PGD. I jeśli dają mi 8 lat gwarancji, a po 3 latach się zawiną, to nie mogą mówić - "jedź pan do Amsterdamu". Mam umowę z nimi i albo się wywiązują albo mają problem.
 

kubatar

Posiadacz elektryka
Myślę ze Krotoski nie jest gwarantem to jest ryzyko kupujacego gdyby BYD sie wycifało. Niemniej jednak z chinskich firm to wydaje mi sie ze wlasnie BYD ma najwieksza szanse przebicia. Maja jednak spory udział na różnych rynkach wiec i doświadczenie. Moga sobie pozwolić na poczatkowa strate. Mysla juz jednak strategicznie o produkcji w EU na wypadek problemów cłami. Duza kase pompują w marketing jak np Euro2024
Oczywiście nie maja tak jak MG punktu zaczepienia na rynku UK ale mimo wszystko właśnie BYD obstawiam że w jakims stopniu osiagnie sukces.
 

Makus

Posiadacz elektryka
Myślę ze Krotoski nie jest gwarantem to jest ryzyko kupujacego gdyby BYD sie wycifało.
Ale tu nie ma co myśleć - umowę podpisujesz z Krotoskim a nie BYD, czy nawet jakimś wirtualnym bytem BYD-Krotoski które może się zamknąć. Więc to Krotoski i jego kapitał gwarantują Ci dotrzymanie umowy, i jeśli nie mogą się z niej wywiązać, to problem jest ich a nie konsumenta.
 

kubatar

Posiadacz elektryka
Ale gwarantem jest BYD ktory wprowadza towar do obrotu. Jak kupujesz np smartfona Samsung to gwarantem jest Samsung a nie mirek ktory co go sprzedał.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ale tu nie ma co myśleć - umowę podpisujesz z Krotoskim a nie BYD, czy nawet jakimś wirtualnym bytem BYD-Krotoski które może się zamknąć. Więc to Krotoski i jego kapitał gwarantują Ci dotrzymanie umowy, i jeśli nie mogą się z niej wywiązać, to problem jest ich a nie konsumenta.
Sprzedawca odpowiada w ramach rękojmi, za gwarancję odpowiada gwarant. Sprzedawca nie musi (i prawie nigdy nie jest, no chyba że kupujesz bezpośrednio od producenta) gwarantem. Po zakończeniu okresu rękojmi jeśli gwarant się zawinie to tylko dobra wola sprzedawcy czy w jakikolwiek sposób będzie chciał Ci pomóc.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Sprzedawca odpowiada w ramach rękojmi, za gwarancję odpowiada gwarant. Sprzedawca nie musi (i prawie nigdy nie jest, no chyba że kupujesz bezpośrednio od producenta) gwarantem. Po zakończeniu okresu rękojmi jeśli gwarant się zawinie to tylko dobra wola sprzedawcy czy w jakikolwiek sposób będzie chciał Ci pomóc.
Jednocześnie gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta :)
 

kubatar

Posiadacz elektryka
Macie jakies dane zeby BYD bylo jakos specjalnie awaryjne? Nie spotkalem sie z takimi a chetnie poczytam. Np jakis rating z rynku chińskiego?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jednocześnie gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta :)
Oczywiście :). Jeśli jednak do czegoś się zobowiązał w warunkach gwarancji to musi tego przestrzegać. No chyba że się zawinie ;).
Jako ciekawostkę dodam że sprzedawca jeśli chce to może dodać do produktu własną gwarancję ale jest to całkowicie dobrowolne, zazwyczaj stosuje się takie praktyki gdy sprzedawca wie iż towar nie jest objęty gwarancją producenta. Takim przykładem jest elektronika sprzedawana przez TradingShenzen z Niemiec.
 
Top