BZ4X w Polsce

PiotrS

Posiadacz elektryka
Dramat w kilku odsłonach.
1. Samochód, teoretycznie był w produkcji wiec co się z nim stało ???.
2. Toyota nie wie, co zrobić z odpadającymi kołami :)
3. Produkcja wstrzymana do przyszłego roku, podobno mój styczeń/luty dostawa kwiecień maj.

Jedyny plusik, to że ma być utrzymana cena.
Umów się na sprawdzenie stanu baterii i ewentualnie doładowanie
 

pluto

Pionier e-mobilności
Auta które zostały już sprowadzone do Polski zostają odsyłane do producenta celem usunięcia usterek związanych z kołami.
Niektórzy klienci podają że zostali poinformowani o podwyżki ceny auta o 25 tys. już zamówionych.
Trochę to słabe jak na Toyotę 👎
 

SylB

Fachowiec
Bardzo słabe, wtopa na całego.
Zobaczymy, jak to się wszystko rozwinie, wychodzi ponad rok czekania.
Najgorsze, jest to że alternatywa stała się bardzo droga i też niedostępna a już straciłem ileś miesięcy na czekaniu.
Y drogi (jak dal mnie),
3 za niskie i poszło w górę i czekanie
H/K to nie to i do tego czekanie
Volvo małe i drogie
Mustang po podwyżkach drogi i czekanie
Skoda po podwyżkach drogi i czekanie

Pozostaje ix3 i eqb w bieda wersji i pewnie czekanie
 

p0li

Pionier e-mobilności
te wystające bolce nie są do mocowania zawieszenia - do tego są te 3 śruby na których nakrętki się znajdują - tu mogą być mocowane jakieś warianty wyposażenia w komorze silnika - ale to tylko zgadywanie
 

tokwi

Pionier e-mobilności
.. albo pod bardzo płytkiego frunka - taki schowek na gazety, to jest coś co by zaskoczyło świat ;-)
Na poważnie, zaskoczyło mnie to, że każda konfiguracja samochodu jest dostarczana z ładowarką jednofazową do 7kW/AC i nie ma 3-fazowej opcji nawet za dopłatą. Inne zaskoczenie, to pozycjonując auto jako SUV i chwaląc się, że model nawiązuje i czerpie z LandCruisera (tak nawijali sprzedawcy na pokazie) auto dostępne jest w mocach albo 204KM na przód albo 2x109KM na każdą oś i momencie obrotowym 265 lub 355 Nm, gdy LandCruiser miał pod 500Nm.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Dzisiaj w drodze po belki bagażnika dachowego do TM3LR zajrzałem do Toyoty żeby spojrzeć na BZ4X.
Powiem szczerze że po filmikach i recenzjach ... Subaru Solterra ... wiązałem wielkie nadzieje z tym samochodem jako drugim 'SUV'owym elektrykiem w rodzinie.
Podsumowując: Czar prysł zanim jeszcze dobrze tym samochodem ruszyłem.

Aha .... zapomniałem napisać rozwinięcie .. ale jest tak tragiczne że nie wiem czy mi się chce.

Wygląd zewnętrzny: nie zachwyca, a ilość tandetnych plastików wokół samochodu jest przytłaczająca i niesmaczna.

Wygląd wewnętrzny: Jakość materiałów i spasowanie tragiczne. Sporo rzeczy trzeszczy, rusza się i jest generalnie nieprzyjemna. Do tego ilość przycisków, guziczków i wszelakich przełączników na desce rozdzielczej również przytłacza. Na kierownicy nie byłem w stanie ogarnąć tego wzrokiem. Ekran przed kierownicą coś tam niby pokazuje ale również w bardzo nieczytelny sposób. Nie byłem w stanie przełączyć wskaźników na % zasięgu .. tylko kilometry. Wskazania aktualnego zużycia tez bardzo nieczytelny w postaci jakiegoś paska który skacze jak szalony. Najlepsze to jakość kamer i grafiki - takie ikonki to pamiętam z czasów Commodore64 .. naprawdę to jest żenujące!

Wrażenia z jazdy: Przyśpieszenia od 40-50km/h coś tam czuć że to elektryk, ale mimo tego czuć również zwłokę od momentu wciśnięcia pedału gazu ... coś ala ICE. Wciśnięcie gazu przy 120km/h ... tutaj już praktycznie nic nie czuć. Przy spokojnej jeździe 80km/h gdzie Tesla pokazuje 12kW on pokazywał 20kW bądź więcej. Rekuperacji nie odczułem. Próba włączenia tempomatu adapcyjnego - komunikat: niedostępny - sprawdź instrukcję ... serio .. podczas jazdy ;-). Lekkie odwrócenie zwroku w innym kierunku żeby zobaczyć jaki przycisk wcisnąć : ostrzeżenia - patrz przed siebie czy coś w tym stylu. Przejazdy pod mostami .. zmienia się jasność obu ekranów z taką mocą że wszystko miga ...strasznie rozprasza uwagę. Jazda z prędkością 130km/h .. głośniej niż w TM3LR ... która jest całkiem głośna bo ma bezramkowe drzwi.
Tak naprawdę po 5min jazdy moja żona stwierdziła żebym już zawracał bo szkoda czasu. Tak samo się czułem.

Ten samochód jest tak beznadziejny że aż szkoda słów. Jeździłem już kilkoma elektrykami (VW ID4, ID 5, Audi Q4, Mach-E, Citroëna ë-C4 , Nissan Leaf) i każdy z nich był o wiele lepszy niż to coś.

Najlepszy na koniec komentarz mojej żony podczas gdy parkowałem pod salonem i znowu zobaczyła te kamerki i grafiki z czasów Windows CE: słuchaj ... ta wizualizacja samochodziku Tesli wraz z otoczeniem to jest dla nich nieosiągalna przez najbliższe kilkanaście lat ... tak też się czułem w tym samochodzie .. jakbym się cofnął o jakąś dekadę.
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Do tego ilość przycisków, guziczków i wszelakich przełączników na desce rozdzielczej również przytłacza. Na kierownicy nie byłem w stanie ogarnąć tego wzrokiem. Ekran przed kierownicą coś tam niby pokazuje ale również w bardzo nieczytelny sposób. Nie byłem w stanie przełączyć wskaźników na % zasięgu .. tylko kilometry.
Najlepszy na koniec komentarz mojej żony podczas gdy parkowałem pod salonem i znowu zobaczyła te kamerki i grafiki z czasów Windows CE: słuchaj ... ta wizualizacja samochodziku Tesli wraz z otoczeniem to jest dla nich nieosiągalna przez najbliższe kilkanaście lat ... tak też się czułem w tym samochodzie .. jakbym się cofnął o jakąś dekadę.
Dla niektórych to co piszesz byłoby zaletą, nie każdy marzy o iphone na kołach....
A im bardziej samochód przypomina to co znają, i im mniej trzeba dotykać ekranu żeby cokolwiek zrobić, tym lepiej.....
Wizualizacja samochodziku też nie jest im do niczego potrzebna
Domyślam się z opisu, że jest jak w RAV4, czyli mimo że faktycznie bez szału nowoczesnością i po toyotowemu, to nieźle....
 
Top