Chiptuning Tesla X

tpirowski

Zadomawiam się
Przygotowałem takie "testowe" rozwiązanie, gdzie nasz zewnętrzny moduł CAN-CAN (zainstalowany póki co przy tylnym silniku, bo tam mi było najłatwiej się dopchać) "tłumaczy" silnikowi (i w drugą stronę - systemowi auta) na CAN, że trzeba więcej mocy.
Ma to ładną, linearną ch-kę pracy, wystroiłem, działa parę miesięcy bezproblemowo. Ustawiłem +100 koni (70 kW dokładnie) w 100D, bo widzę, że główny bezpiecznik uciągnie max 130kW więcej, a i tylny silnik też królem osiągów nie jest).
Urwał nieco do setki, choć jakoś nie oszałamiająco (mam 4.0 teraz, oryginalnie ponoć 4.6-4.9 w zależności, gdzie piszą, nigdy nie mierzyłem), lepiej to się prezentuje na autostradzie - ze 100 do 200 teraz wyraźnie lepiej się zbiera.
Da to się zrobić do każdej Tesli na rynku, stosownie do możliwości baterii, tylnego silnika, głównego bezpiecznika. Do X, S wtyczki oryginalne mam. Y i 3 mają inne, ale pewnie też je da się skołować.
Produkować? Będzie na to rynek, czy Tesle są już za szybkie?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Produkować? Będzie na to rynek, czy Tesle są już za szybkie
Bardziej strach przed zepsuciem będzie ograniczał popyt. No i są szybkie. A do tego X takim być nie musi.

@p0li ma rację, pewnie że bym wziął ale z kombinezonem pilota myśliwca.. Bo ostatnio mi gały podczas próby trybu Drag ster oparly się o potylicę.
Widzenie tunelowe nie bylo, spowodowane uszkodzeniem oka, a długością oczodołów.
W S musi byc to bardziej jeszcze odczuwalne.
Pomijqm że jest wektorowanie i są dwa silniki z tylu ale tu chodzi o inne modele
 

tpirowski

Zadomawiam się
Bardziej strach przed zepsuciem będzie ograniczał popyt. No i są szybkie. A do tego X takim być nie musi.

@p0li ma rację, pewnie że bym wziął ale z kombinezonem pilota myśliwca.. Bo ostatnio mi gały podczas próby trybu Drag ster oparly się o potylicę.
Widzenie tunelowe nie bylo, spowodowane uszkodzeniem oka, a długością oczodołów.
W S musi byc to bardziej jeszcze odczuwalne.
Pomijqm że jest wektorowanie i są dwa silniki z tylu ale tu chodzi o inne modele
Na razie mam przetestowane tylko do wersji z małym silnikiem z tyłu, czyli X i S w wersjach 75,90,100.
Nie testowałem w starszych 60,70, 85, a wiem, że różnią się transmisją CAN (co nam pewnie zajmie 15 minut), ale też bezpiecznikiem głównym. Może na jakąś natrafimy.
Do 3,Y już robią w USA, domyślam się, że rezerwy są.
 

tpirowski

Zadomawiam się
Co do wersji mającej 2 silniki z tyłu.
Zgaduję w ciemno, że transmisja zawiera albo rozkazy dla każdego z osobna na tym samym CAN, albo sumę mocy, a dzielona jest 50:50. Będzie jakieś auto, to zobaczę, napiszę.
No i jak zawsze - kwestia bezpiecznika. Bateria da pewnie radę dużo więcej, ale bezpiecznik trzyma.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Przygotowałem takie "testowe" rozwiązanie, gdzie nasz zewnętrzny moduł CAN-CAN (zainstalowany póki co przy tylnym silniku, bo tam mi było najłatwiej się dopchać) "tłumaczy" silnikowi (i w drugą stronę - systemowi auta) na CAN, że trzeba więcej mocy.
Ma to ładną, linearną ch-kę pracy, wystroiłem, działa parę miesięcy bezproblemowo. Ustawiłem +100 koni (70 kW dokładnie) w 100D, bo widzę, że główny bezpiecznik uciągnie max 130kW więcej, a i tylny silnik też królem osiągów nie jest).
Produkować? Będzie na to rynek, czy Tesle są już za szybkie?
Rynek powinien przytulić takie zabawki, ale w jakiej ilości to trudno ocenić. Trzeba pytać właścicieli 90 i 100, trochę ich jeździ. Myślę, że w zależności od ceny może to być grupa do 10% pojazdów, bo przeważnie nikt nie mówi, że czegoś brakuje...
 

nabrU

Pionier e-mobilności
lepiej to się prezentuje na autostradzie - ze 100 do 200 teraz wyraźnie lepiej się zbiera.

Wiem, że się narażę, ale spróbuję...
Cenię działania @tpirowski w dziedzinie tego riserczu, ale w kontekście powyższego wpisu i burzliwej dyskusji w wątku o kulcie zapierdalania, mam pytanie:

PO CO?

Te samochody mają już i tak bardzo dużo funu...
 
Top