Masowy "Safety Recall" 22S41 (HVBJB)

wemar

Zadomawiam się
Teoretycznie autem da się bezpiecznie jeździć, świeci się tylko irytująca żółta ikonka ostrzeżenia. O ile jeździłem ładnych kilkanaście tygodni z czerwoną ikonką niedomkniętej maski, to jednak ten alarm był łatwy do weryfikacji i zignorowania. Teraz świecąca się żółta ikonka kryje w sobie cały szereg różnych alarmów i nie wiem, czy ignorowanie jej jest rozsądne.
 

hitchhiker

Zadomawiam się
Po wymianie dodatkowego modułu auto stwierdziło, że jest 4x4 i oczekuje podłączenia przedniego silnika. 😂
U mnie po wymianie modułu auto (AWD) straciło większość mocy tak mniej więcej do 50kmh. W serwisie, oddając auto ponownie, dostałem info ze recall jest wstrzymany (poza GT) ze względu na błędy w sofcie właśnie. Także niezbyt solidnie się do tego Ford przygotował.
 

wemar

Zadomawiam się
U mnie po wymianie modułu auto (AWD) straciło większość mocy tak mniej więcej do 50kmh.
Może u Ciebie soft wyłączył przedni silnik, bo chce, by go podłączono u mnie :D

Przygotowanie Forda do tego przywołania jest tragiczne. Zarówno po stronie technicznej jak i obsługi klienta przez biuro Ford Polska, czy co to tam zajmuje się klientami. Zgłoszenia są obsługiwane przez osoby, które nie tylko nie mają pojęcia o technice, ale myślenie logiczne u niech też wymaga jakiejś akcji serwisowej.
 

hitchhiker

Zadomawiam się
Może u Ciebie soft wyłączył przedni silnik, bo chce, by go podłączono u mnie :D

Przygotowanie Forda do tego przywołania jest tragiczne. Zarówno po stronie technicznej jak i obsługi klienta przez biuro Ford Polska, czy co to tam zajmuje się klientami. Zgłoszenia są obsługiwane przez osoby, które nie tylko nie mają pojęcia o technice, ale myślenie logiczne u niech też wymaga jakiejś akcji serwisowej.
No niestety. Dlatego z tym tematem jeżdżę do dealera 150km ode mnie, zamiast tego 30 km ode mnie. Jeden zna się na robocie i z niejednego elektryka chleb jadł, a drugi się uczy na własnych błędach i cudzych samochodach… :/
 

wemar

Zadomawiam się
Jeden zna się na robocie i z niejednego elektryka chleb jadł, a drugi się uczy na własnych błędach
Takie auta są obsługiwane przy pomocy aplikacji serwisowej, mówiącej krok po kroku co gość ma robić. Błędy, problemy obsługuje też Appla, od razu podając zestaw procedur. Koszt naprawy musi zaakceptować Ford, a nie zaakceptuje czegoś czego nie ma w procedurze. Mechanikę auta ogarnie się doświadczeniem, ale oprogramowanie i elektryka to gestia procedur naprawczych. Mechanik może tylko mnie lub bardziej przyłożyć się do dokręcenia śrubek. Takie czasy, taka technologia.
 

miken

Zadomawiam się
Ja dzisiaj umówiłem się na 21.05 w AutoPlazie w W-wie... Przez chwilę nie byli pewni, czy akcja przywoławcza została wznowiona, ale dostali zielone światło...

Dzisiaj natomiast znowu wymieniają mi dach... 😎 Ostatnio jak oddawałem auto do wymiany dachu twierdzili że 2-3 dni to potrwa, bo jest klejony więc żeby wszystko dobrze siadło, to potrzeba czasu... a dzisiaj, że jutro bedzie do odbioru to jest przykręcany... 😳...🤦

To który warsztat polecacie? Bo ja już mam dość... Mogę dojeżdżać te 150 km... 🤣

Szczytem było jak musiałem wysłać do innego ASO instrukcję instalacji i regulacji przedniego reflektora, którą zdobyłem w USA... A później doradzić im jak to zrobić... 😵‍💫 Bo twierdzili, że otwory (podłużne) nie dają możliwość żadnego ruchu i dopasowania i muszę jeździć z dziurą między reflektorem i zderzakiem... I tu piękny cytat: Bo każdy zderzak i reflektor jest trochę inny... Nigdy jeszcze nie przyszły dwa identyczne...

Uważam, że to cud, że rozpoznaję Mustangi na ulicy i to bez rzeczoznawcy... W końcu każdy inny...

Spoiler Alert: w końcu się udało... Dziura zniknęła... Dało się. 😈

Trochę śmiesznie i strasznie... 🙄
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja mam trochę inne pytanie - czy wszystkie auta wpadają w tą akcję? Na razie nikt się do mnie nie odzywał.
 
Top