"Cieszmy się że jest tak tanio"

elektryk

Pionier e-mobilności
Kolejny artykuł ze stajni EV Klub i kolejny raz słowo Tesla lub Supercharger na liście słów zakazanych:

Ogólny przekaz - cieszmy się że jest tak tanio, bo taniej nie będzie a powinno być drożej. Nie ważne że ceny energii w hurcie spadają, byliśmy dla Was tak tani że obniżki nie będzie.

Do tego porównajmy abonamenty z opłatą w setkach złotych miesięcznie z 0 kWh w cenie do tych co nie mają żadnego abonamentu i ogłośmy że GreenWay to najlepszy deal.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Porównanie Meridy czy innego 10 letniego diesla do nowych EV ... no comments.
No ale co nie pasuje w porównaniu Merivy LPG kupionej w 2017 roku z jakimś elektrykiem kupionym w 2017 roku?
Oczywscie jak ktoś kupił Teslę S w 2017 to miał wyższy komfort, większy samochód i to jest porównanie jabłek z gruszkami, ale można znaleźć do porównań elektryki zblizone rozmiarem i porównywalne wyposażeniem.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
No ale co nie pasuje w porównaniu Merivy LPG kupionej w 2017 roku z jakimś elektrykiem kupionym w 2017 roku?
Oczywscie jak ktoś kupił Teslę S w 2017 to miał wyższy komfort, większy samochód i to jest porównanie jabłek z gruszkami, ale można znaleźć do porównań elektryki zblizone rozmiarem i porównywalne wyposażeniem.
Jak lubię LPG to nawet mnie nie pasuje to porównanie:) Meriva to nijakie auto, a dowolny elektryk (może poza Dacią Spring i trojaczkami) daje frajdę z jazdy:D
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Jak do ściany... Nie było elektryków za 60tys. Były za 160tys. A auta za 160tys nie tracą 1/3 w analogicznym okresie, tylko bliżej 40-50% (jak wspomniane Audi A6). Teraz już jasne?
Fiat kupiony za 60tys w 2017 też stracił do dziś 40-50%. Teraz jasne? :)
Oj jakieś róznice w procentach tez beda, ale są juz niewielkie, nie tak jak w wartosciach bezwzglęnych
(jak wspomniane Audi A6).
No to jak chcesz to porównuj ekonomię elektryków z Audi A6.
Nie zmieni to wyników porównania ekonomii elektryków z Fiatem czy Merivą.
Moje stanowisko jest tylko takie ze samochody z LPG do niedawna w temacie ekonomii rzadziły, natomiast teraz po podwyżach wszystkiego to elektryki sie mocno zblizyły (patrzac an ekonomię a nie frajde z jazdy!)
 

viallos

Pionier e-mobilności
No ale co nie pasuje w porównaniu Merivy LPG kupionej w 2017 roku z jakimś elektrykiem kupionym w 2017 roku?
Dla mnie era elektryków można by powiedzieć zaczyna się od TM3, no ale żeby nie obrazić innych użytkowników EV to dajmy na to, od drugiej generacji Leafa. Wszystko przed to trochę prototypy jak dla mnie. Nawet te Ski które wspomniałeś.
Jak można porównać samochody spalinowe rozwijane przez dziesiątki lat do zupelnie nowych konceptów w ich fazie mocnego rozwoju.
Takie porównania możemy zacząć robić za jakieś 8 lat. 10 letnia TM3 vs 10 letnia Octavia coś w tym stylu.
Choć ze względu na olbrzymi postep w dziedzinie EV nie sądzę aby można było wtedy porównać 10 letnie TM3 z nowym TM3. Mam nadzieję na ogromny postęp w dziedzinie baterii w zbliżającym się okresie, ale tylko dlatego że wszyscy są do tego zmuszeni ... a nie chcą... jak było to dotychczas tylko z Teslą... no i chińczykami.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Mówmy o kompromisie, ekonomi i frajdy z jazdy:sneaky:
A no to jak tak poniewaz kazdy przyłozy inna wage do frajdy a inna do ekonomii ludzie nigdy nie beda zgodni :)
Ale wiadomo ze frajda z jazdy elektryki biją spaliniaki.
Inna sprawa ze dla mnie mocno traca "wymyslaniem samochodu na nowo", te jakies wolanty zamiast kierownic, kierunkowskazy w kierownicy to wady, ale tez moze tylko dla mnie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Inna sprawa ze dla mnie mocno traca "wymyslaniem samochodu na nowo", te jakies wolanty zamiast kierownic, kierunkowskazy w kierownicy to wady, ale tez moze tylko dla mnie.
Nie tylko dla Ciebie. Zacząłem się rozglądać za następcą leafa (jako drugie auto w rodzinie) i te wszystkie wydumki mnie po prostu odrzucają.
 

luki

Pionier e-mobilności
Dzisiaj dostałem ankietę na maila od GW. Można im napisać parę słów co jest OK, a co mogą jeszcze poprawić. Do dzieła :)
 
Top