Co dalej po Tesli? Jaki następny BEV byście wybrali?

zibizz1

Pionier e-mobilności
@to_masz
Takie znalazłem w necie Porsche i Kia 18minut, Tesla z mała bateria 25 minut, LR 27 minut, X/S 30 minut
wzór = 0,7 * 60/ (czas 10-80)
Chociaż rzeczywiście Taycan 2025 ma 16 minut czyli 2.625C
a Tesla z wieksza baterią realnie potrzebuje 31-33 minuty czyli 1.31C
a Tesla Y RWD z baterią BYD schodzi poniżej 20minut czyli ponad 2.1C
Tesla bardzo mocno tracą w 60-80%
Jeszcze tak na marginesie netto/brutto w Porche i Kia to 92% a w Tesli to ~95%.
 

vwir

Pionier e-mobilności
@to_masz
Takie znalazłem w necie Porsche i Kia 18minut, Tesla z mała bateria 25 minut, LR 27 minut, X/S 30 minut
wzór = 0,7 * 60/ (czas 10-80)
Chociaż rzeczywiście Taycan 2025 ma 16 minut czyli 2.625C
a Tesla z wieksza baterią realnie potrzebuje 31-33 minuty czyli 1.31C
a Tesla Y RWD z baterią BYD schodzi poniżej 20minut czyli ponad 2.1C
Tesla bardzo mocno tracą w 60-80%
Jeszcze tak na marginesie netto/brutto w Porche i Kia to 92% a w Tesli to ~95%.
Taka mała uwaga - licząc C powinno się posługiwać pojemnością brutto a nie netto. Netto to tylko ograniczenie w sofcie na zasadzie "a wymyśliłem sobie, że zamiast ładować do 4,2V będę ładował do 4.1V". Tymczasem dopuszczalne C to fizyczna cecha ogniw. Jeśli zmienimy sobie bufor i zaczniemy ładować do 4V zamiast 4.1V, to dopuszczalne C dla ogniw nam się nie zmieni.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@vwir W 100% sie zgadzam ale nie chciało mi sie szukać brutto dlatego to zaznaczyłem i dodatkowo pokazałem tą różnice w stosunku netto/brutto. W e-tronie jest chyba nawet 90% netto. Ciekawe czy z wiekiem auta to rośnie? I np auto po 10 latach ma już netto=brutto za to degradacja najmniejsza w porównaniu do konkurencji;)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ciekawe czy z wiekiem auta to rośnie? I np auto po 10 latach ma już netto=brutto za to degradacja najmniejsza w porównaniu do konkurencji
A to jest zajebiste pytanie. Wszystko zależy od orogramowania BMS-a. Na pewno tak nie jest w Leafie, Zoe i Mach-E, bo tam sprawdzałem. Ale czy nie jest tak na przykład w Ioniq 28kWh? Warto by sprawdzić, bo teoretycznie one zwracają 100% SOH nawet przy przebiegu 100tys km, a ciężko w to uwierzyć. Więc albo SOH mówi bzdury, albo faktycznie 'zjada' bufor. Jeśli tak jest to napięcie przy pełnym naładowaniu będzie z czasem coraz wyższe.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Taycan 2025 ma 16 minut czyli 2.625C
a Tesla z wieksza baterią realnie potrzebuje 31-33 minuty czyli 1.31C
Jakby te same baterie tylko w konfiguracji 800 i 400V.
Widać ile Tesla może zyskać ładując identycznym C, ale przechodząc na 800V
 

daniel

Señor Meme Officer
Jakby te same baterie tylko w konfiguracji 800 i 400V.
Widać ile Tesla może zyskać ładując identycznym C, ale przechodząc na 800V
Tylko baterie w Taycanach właśnie pękają. Trzeba ograniczać naładowanie i jeździć do serwisu co 60 dni.
Nadal wolałbym Teslę.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Porównuję baterie. Tesla 800V ładowałaby się 2 razy szybciej identycznym prądem jak ładuje się teraz.
 
Top