Co dalej po Tesli? Jaki następny BEV byście wybrali?

facet

Fachowiec
Aktualizacji nie ma się co bać, fakt czasem coś zepsuja na dwie poprawione kwestie. Ja lubię Teslę za osiągi (nie zasięgi) i naped na cztery koła, za przyklejenie do asfaltu i pewność w zakrętach i za jej inność w stosunku do innych aut tej klasy, szczególnie w środku, i za to, że to temat do dyskusjach na imprezach. Kocham jej wcześniejsze grzanie czy chłodzenie, włączam dosłownie 3 min wcześniej. Lubię za wyposażenie bo w sumie ma wszystko co potrzeba. Strasznie mi sie podoba płacić 1/3 w stosunku do diesla choć powinno się porównać auta tej samej mocy a to pewnie dałyby 1/5 ceny benzyny czy diesla.

Wkurza mnie brak logiki przy działaniu np AP, czemu nie zwalnia na ograniczeniach skoro mam to ustawione i rozpoznaje poprawnie znaki. Migacze na rondach fakt problematyczne. Klamki może na czarnym aucie ale jakoś nie mam z tym problemów. Wkurza mnie brak android auto czy odpalenie YT w drodze (często słucham wywiadów a nie oglądam) czy Yanosika na ekranie Tesli.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Ale właśnie chodzilo mi w tym pytaniu o odcięcie kwestii finansowych. Załóżmy, że kilkadziesiąt tys pln nie ma tu znaczenia. Chodzi o sam produkt, ceny potrafią się najłatwiej zmieniac. Czy męczysz się z autem, ale życie osładza myśl o oszczędności kasy czy auto super i ta kasa miłym dodatkiem? Tak już przejaskrawiajac sens
Auto jest świetne na moje potrzeby. Jeśli miałbym zmieniać na coś innego to pewnie poszedł bym w EV9 :cool: (tylko dlatego że na X'a mnie nie stać, a przydało by się więcej ludzi czasem przewieźć). tylko musiał bym mieć już własne gniazdko bo to już smok, YLR spokojnie starcza mi jedno ładowanie na tydzień.
 
Last edited:

swistak

Posiadacz elektryka
Ja rozumiem, że kierunkowskazy mają zaletę "podczas jazdy na wprost" - skoro się ich po prostu nie używa :D

wybaczcie za off-top ale po prostu nie mogłem nie zaatakować z tej wystawy.
A kolega może się z BMW przesiadł, że na "prostej" nie używa kierunkowskazów? ;)
Chyba że 90tką za tirem.
(bez urazy - w tym sarkazmie jest odpowiedź na Twój atak z tej wystawy).
 

camel

Posiadacz elektryka
Zrobiłem symulację w ABRP jakby wyglądała trasa z Wrocławia do Włoch nad Gardę do Malcesine.
Dla porównania wziąłem TM3 LR przedlift na 19' i EV6 Long Range czyli te sławne 400V i 800V.
Wyjazd 100%, na miejscu 40%, SoC po przybyciu do ładowarki 10% i ładowanie max do 80%, wariant "najszybszy przyjazd". Ładowarki CCS
Różnica raptem kilku minut

Tesla (najdłuższe ładowanie zasugerowało do 58%)
Screenshot_20250408_144529.png
EV6 (najdłuższe ładowanie do 75%)
Screenshot_20250408_144710.png

Zdaję sobie sprawę że abrp może się mylić ale generalnie EV6 poprzez mniejszy zasięg +1 więcej ładowanie wypada podobnie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Pomijając kasę
Trwa 3ci rok z Xsem i po kilku latach z Tm3 szukajac wśród innych , to byl wybór choć wtedy cena byla 700plus.
Atutem dla mnie jest prosta obsługa ,wygoda i jak się szybko auto zwija . Do tego zabawa trwa cale prawie 7 lat , nikt tak nie robi ze w sumie "starymi modelami" Dla mnie cztery lata z jednym autem to dlugo5 , a prawie nigdy nie mialem po kolei tej samej marki. Zawsze musiało być cos innego .

Mam może inne nieco spojrzenie, bo nie interesuje mnie tak bardzo czy 400 czy 800 v i zasięg o ile ten jest ok 350 km. .przy 140 km/h. 20 czy 45 minut ładowania co 2,5 h

Liczy się funkcjonalność a ta po krótkim przyzwyczajemiu i własnych modyfikacjach jest póki co wg mnie najlepsza .
Testowalem wiele i BMW i Audi i Merce, większość znam i z ICE I tylko Porsche wybaczam , że jest "identyczne jak aromat naturalny" .Reszta dla mnie to samochody robione w starej konwencji ale z nowym napędem .
Choć napisałem że kasa nie jest kryterium , to brak serwisów i serwis mobilny , to jak sie okazuje super sprawa . No i za fryko (jak to ? Wydal tyle kasy na furę a żaluje na serwis ? , a to jak kapiąca woda ze zlotego kranu wku...a)
Na ok 25 samochodów , te obie Tesle wymiatają swoja taniością eksploatacyjną i nie upierdliwością serwisową (trzeba nie mieć pecha jak kilku tu i tam ...ma).
No i zamiast marudzić , że nie ma tego czy tamtego , sam za niewielkie pieniądze uzupełniam braki , a Tesla pozwala to dołożyć sobie samemu na własnym podwórku, bez placenia za tuning w warsztacie i się tego nie czepia .
Nawet tapicer, jak ktoś by chciał per saldo się sprawdzi.. Ale ja nie widzę wad tej ekoskory po latach. Nie wiem jak teraz ale 7 letnia wygląda jak nowa . Biała się też trzyma
Jakoś po raz pierwszy w życiu w jego schyłkowym czasie nie widzę alternatywy . Tak jak kiedyś Koreanczyki zaskoczyly, tak może Chinczyki też to zrobią?
Może sie mylę? Gdybym musiał mieć drugie auto to kupił bym nowego Ygreka .
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Zrobiłem symulację w ABRP jakby wyglądała trasa z Wrocławia do Włoch nad Gardę do Malcesine.
Dla porównania wziąłem TM3 LR przedlift na 19' i EV6 Long Range czyli te sławne 400V i 800V.
Wyjazd 100%, na miejscu 40%, SoC po przybyciu do ładowarki 10% i ładowanie max do 80%, wariant "najszybszy przyjazd". Ładowarki CCS
Różnica raptem kilku minut

Tesla (najdłuższe ładowanie zasugerowało do 58%)
View attachment 26771
EV6 (najdłuższe ładowanie do 75%)
View attachment 26772

Zdaję sobie sprawę że abrp może się mylić ale generalnie EV6 poprzez mniejszy zasięg +1 więcej ładowanie wypada podobnie.
Tm3 porównaj z Ioniqiem 6, a EV6 z TmY
 

camel

Posiadacz elektryka
Gdybym musiał mieć drugie auto to kupił bym nowego Ygreka .
Ja właśnie szukam drugie od kilku miesięcy i próbuję zrobić tak żeby nie mieć dwóch Tesli ;]
byłem nawet 2x na jeździe próbnej Taycanem Cross Tourismo ale ciasnota z tyłu + tunel i mniejszy bagażnik niż w mojej TM3 ..

w piątek dla odmiany jeździłem EV9, nie powiem jestem mile zaskoczony jak to jedzie i jak się prowadzi pomimo gabarytów.

487405713_593955303659686_3880586326358529716_n.jpg
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Auto jest świetne na moje potrzeby. Jeśli miałbym zmieniać na coś innego to pewnie poszedł bym w EV9 :cool: (tylko dlatego że na X'a mnie nie stać, a przydało by się więcej ludzi czasem przewieźć). tylko musiał bym mieć już własne gniazdko bo to już smok, YLR spokojnie starcza mi jedno ładowanie na tydzień.
A, zapomniałem o id. Buzz ;-)
 
Top