Co dalej po Tesli? Jaki następny BEV byście wybrali?

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jak nie jak tak? Chodziło o to że Tesla jest w tyle bo nie ma 800V a tymczasem do niczego nie potrzebuje 800V. Więc brak 800V nie jest żadny argumentem aby uciekać od Tesli i nie należy przypisywać temu jak są ogniwa poukładane w pakiecie nadprzyrodzonych możliwości.
wracając do tematu, to jako nie-teslowicz mam pytanie do użytkowników tesli -> czy po jakimś czasie tak wsiąka się w ten produkt, że nie chce się powrotu do normalnej obsługi auta, przestaje się zwracać uwagę na klamki, ranty felg etc. czy jednak z chęcią powrócilibyście do czegoś normalnego? Czy to jest polubienie auta jako auta (a nie kwestia excela itd.), przyzwyczajenie się do różnych rzeczy czy cały czas Was coś wnerwia?

Dużo rzeczy przestaje przeszkadzać, odkrywa sie nawet że w pewnych okolicznościach mają zalete (np kieunkowskazy w kierownicy przy jeździe na wprost są świetne) natomiast pewne rzeczy uwierają cały czas (kierunkowskazy na rondzie)

W innych firmach są fajne rzeczy, choćby przycisk przy porcie ładowania do odblokowania portu czy światełko przy porcie ładowania albo V2L, ale jednak jako całokształt ja osobiście nadal wole Teslę
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Jeśli zrobią auto lepsze i tańsze to czemu nie. Jednak na razie ni widu, ni słychu. Tesla wybitna obecnie nie jest w każdym aspekcie, jeśli jednak dodać drobne przewagi, to ciężko znaleźć coś lepszego w podobnych pieniądzach.
Moim zdaniem tesla jednak ma kilka wybitności:
- bezpieczeństwo
- audio
- wieloletnie aktualizacje oprogramowania z nowymi funkcjami
- solidna apka
- opłacalność (funkcjonalność/cena)
 

margielm

Zadomawiam się
Dużo rzeczy przestaje przeszkadzać, odkrywa sie nawet że w pewnych okolicznościach mają zalete (np kieunkowskazy w kierownicy przy jeździe na wprost są świetne) natomiast pewne rzeczy uwierają cały czas (kierunkowskazy na rondzie)
Ja rozumiem, że kierunkowskazy mają zaletę "podczas jazdy na wprost" - skoro się ich po prostu nie używa :D

wybaczcie za off-top ale po prostu nie mogłem nie zaatakować z tej wystawy.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
wracając do tematu, to jako nie-teslowicz mam pytanie do użytkowników tesli -> czy po jakimś czasie tak wsiąka się w ten produkt, że nie chce się powrotu do normalnej obsługi auta, przestaje się zwracać uwagę na klamki, ranty felg etc. czy jednak z chęcią powrócilibyście do czegoś normalnego? Czy to jest polubienie auta jako auta (a nie kwestia excela itd.), przyzwyczajenie się do różnych rzeczy czy cały czas Was coś wnerwia?
Po miesiącu nawet kierunkowskazy w kierownicy lubię. Cały system jest super. Tylko tu trzeba dodać, że wymieniam się z żoną tym samochodem, a że mamy różne rozmiary (157 cm versus 181 cm) to samo to robi ogromną różnicę. Nie ma już ustawiania wszystkiego.
Do tego samochód zawsze parkuje pod chmurką i tu są dwie zalety, nikt go nie ukradnie plus błyskawicznie się chłodzi i grzeje, już przy otwarciu bagażnika zaczyna wymieniać powietrze.

Bardzo lubię osiągi i one pedal. Żona płynność jazdy.

Zasięg, nie muszę myśleć o ładowaniu częściej niż w ICE.

Tyle po 2500 km.
 
Last edited:

aadamuss

Posiadacz elektryka
Tesla to proste w obsłudze auto - wsiadasz i jedziesz. Jak już przestaniesz się rozczulać, że to Tesla i ma być wyjątkowa to jeździsz jak takim osiołkiem który wszystko ogarnia sam. Alternatywy za bardzo nie widzę ale jakieś inne marki kuszą w najmie na dwa lata i zwrot. Jeśli na dłużej i na własność to wolałbym jednak zostać z popularną Teslą niż Vw czy Stelantis. Kończę za chwilę 3 letni najem i będę miał dylemat.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Moim zdaniem tesla jednak ma kilka wybitności:
- bezpieczeństwo
- audio
- wieloletnie aktualizacje oprogramowania z nowymi funkcjami
- solidna apka
- opłacalność (funkcjonalność/cena)
Akurat aktualizacji to się boję, nie będę ich instalować póki inni tego nie zrobią i nie odczekam pół roku.

Akcja z kamerami z q42024 była gruba. Boję się też, że zabiorą autopilota na dwa kliki, jak w juniperze.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Akurat aktualizacji to się boję, nie będę ich instalować póki inni tego nie zrobią i nie odczekam pół roku.
Akcja z kamerami z q42024 była gruba. Boję się też, że zabiorą autopilota na dwa kliki, jak w juniperze.
Ok, ale zwlekanie z aktualizacjami to też jakieś ryzyko i niedogodność
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Ja rozumiem, że kierunkowskazy mają zaletę "podczas jazdy na wprost" - skoro się ich po prostu nie używa :D

wybaczcie za off-top ale po prostu nie mogłem nie zaatakować z tej wystawy.
Ja już i na rondach też je lubię. Tylko na takich wolniejszych, kiedy kierownicą ruchy robię spokojniej.
 

Pedr

Pionier e-mobilności
Tesla to proste w obsłudze auto - wsiadasz i jedziesz. Jak już przestaniesz się rozczulać, że to Tesla i ma być wyjątkowa to jeździsz jak takim osiołkiem który wszystko ogarnia sam. Alternatywy za bardzo nie widzę ale jakieś inne marki kuszą w najmie na dwa lata i zwrot. Jeśli na dłużej i na własność to wolałbym jednak zostać z popularną Teslą niż Vw czy Stelantis. Kończę za chwilę 3 letni najem i będę miał dylemat.
zgadzam się w 100% i jestem ciekaw czy u innych producentów też to może tak funkcjonować. Ustawiłem wszystko 1.5 roku temu i do teraz nie trzeba nic zmieniać. To pierwszy mój samochód, który załącza grzanie/chłodzenie siedzeń idealnie do moich preferencji. Nic nie muszę ustawiać. Automatyczna zmiana kierunku jazdy to jedna z najfajniejszych rzeczy w Tesli - jak dla mnie rozwiązanie super. (w poprzednim samochodzie miałem przyciski na tunelu środkowym - to był dopiero dramat). Nie mówiąc o tym, że nie trzeba wchodzić w jakieś menu, zmieniać profili kierowcy. Nie ma problemu, że żona mi coś pozmieniała przestawiając samochód na podjeździe. To naprawdę doceniam. A co do EV6, po moich doświadczeniach z koncernem Hyudai/Kia, już nic więcej koreańskiego nie kupię, ale znajomy, który użytkuje EV6 jest generalnie zadowolony, tylko narzeka baaardzo na apkę - w jego opinii więcej nie działa, jak działa.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Po miesiącu nawet kierunkowskazy w kierownicy lubię. Cały system jest super. Tylko tu trzeba dodać, że wymieniam się z żoną tym samochodem, a że mamy różne rozmiary (157 cm versus 181 cm) to samo to robi ogromną różnicę. Nie ma już ustawiania wszystkiego.
Do tego samochód zawsze parkuje pod chnurką i tu są dwie zalety, nikt go nie ukradnie plus błyskawicznie się chodzi i grzeje, już przy otwarciu bagażnika zaczyna wymieniać powietrze.

Bardzo lubię osiągi i one pedal. Żona płynność jazdy.

Zasięg, nie muszę myśleć o ładowaniu częściej niż w ICE.

Tyle po 2500 km.
Wady też są, dla mnie brak dobrych map, te wbudowane są złe. Ja jeżdżę na waze, telefon leży i się ładuje, a z głośników idzie już dźwięk przez bluetooth. Krok wstecz do android auto.
Tylko jazda jest tak fajna i całokształt, że mi to nie przeszkadza.

Inna wada to prosi o ładowanie przy postoju poniżej 20%. Tu pytanie, czy to groźne dla baterii, czy tak lubi straszyć. A poniżej 10% to straszy, że nie gwarantuje, czy ruszy po powrocie do zimnego dochodzi po nocy. Nie wiem czy inne elektryki też to robią ale mi to nie odpowiada, pojechałem się doładować w niedzielę, zamiast z darmo w poniedziałek w biurze to zrobić. A myślę, że dojazd na 5% to nic strasznego, ale ten komunikat nie dał mi spokoju...
 
Top