Co dalej po Tesli? Jaki następny BEV byście wybrali?

vwir

Pionier e-mobilności
Chyba posiadacze Smarta mogą coś podpowiedzieć. @vwir i @p0li
CATL.

66 kWh battery (starting pro+)

Supplier: CATL
Designation: NBE661
Continuous power: 116 kW
Peak power: 315 kW
Energy content: 66 kWh / 169 Ah (net: 62 kWh)
Rated voltage: 399,11 V
Weight: 390 kg

Cells

Supplier: CALB
Type name: L221
Cell chemistry: Nickel Cobalt Mangan (NCM523)
max. voltage: 4,35 V
min. Voltage: 2,8 V
Rated Voltage: 3,73 V
Nominal capacity: 173 Ah (645,29 Wh)
Energy density: 255 Wh / kg
Weight: 2,53 kg
Cycle life: ≥ 2.000 (@80 % Soh)

The battery pack can be cooled and also heated via a fluid based thermal management and is based on Lithium Nickel Cobalt Manganese (NCM523) cells. It consists of 4 modules each with 22 cells, as well as one module with 19 cells and thus has a total of 107 cells (1P107S). Completely discharged it has according to the data sheet a total voltage of 299,6 V, at a SoC of 0 % it is at about 370 V, fully charged it has according to the data sheeta total voltage of about 465,45 V.
 

MSDExpro

Zadomawiam się
Aktualnie jeżdzę służbowym Model 3 HL. Sporo rzeczy zrobili w tym aucie nieźle, ale dużo też braków / błędów które z chęcią bym załatał przy ewentualnym zakupie prywatnym:
  • Brak plug&charge dla czegokolwiek innego niż Superchargery.
  • Brak roamingu.
  • Brak V2L.
  • Brak gniazdka 230V w bagażniku - to auto elektryczne, brak dostępu do zasilania elektrycznego to jakaś porażka. Teraz muszę kombinować z przetwornicą 12V -> 230V ciągnięta przez pół auta żeby naładować laptopa / hulajnogę elektryczną w bagażniku. To nie tak powinno wyglądać.
  • Słabe ładowanie i to od każdej strony - słaba krzywa przy DC, ograniczenie do raptem 11kW przy AC.
  • Mała bateria - trochę łata to wysoka efektywność, ale z chęcią zobaczyłbym 100kw na pokładzie.
  • Koszmarny bagażnik. To powinien być liftback z niskim progiem, jak w Model S. Kształ jest ok, ale punkt otwarcia i wysoki próg wszystko psują.

Jak ktoś zna jakąś alternatywę o podobnym profilu do Model 3 - minimalizm wnętrza, koncentracja na technologii - ale bez powyższych problemów to z chęcią popatrzę.
 

matros

Posiadacz elektryka
Brak plug&charge dla czegokolwiek innego niż Superchargery.

Nie wiem jak w PL, ale w NL i DE działa plug&charge w sieci Fastned. Czyli samochód obsługuje ten format ładowania na ładowarkach innych niż SuC. Ionity obsługuje chyba tylko póki co samochody które należą do ich grupy, może kiedyś się to zmieni i będzie można dodać też Teslę.
 

Przemmo

Posiadacz elektryka
Tydzień temu oglądałem BYD SEAL i powiem szczerze, że z zewnątrz robi wrażenie, w środku jak dla mnie jednak za bogato, infotainment słaby, ale może to się podobać... i kolega z firmy właśnie takiego teraz bierze. Za kilka miesięcy będę miał praktyczne porównanie (ja TM3P, on AWD 530 KM).

Ale co mnie na początku zaskoczyło, SEAL to LFP a różnica w wadze aż 410 kg!! 🤯 Stąd też przyspieszenie gorsze o 0,7s mimo 70 KM więcej. Trzeba będzie zrobić 1/4 mili 😁
 

facet

Fachowiec
Zastanawiałem się nad BYD, niestety środek premium ale za bardzo standardowy. Z napędem na 4 droższy o 20tyś od tesli, pomimo nieco lepszej baterii zasięg gorszy i facet w salonie sam przyznał że optymalizacji Tesli nic nie przebije. Jak się nie mylę haka sie nie da, w Tesli 3 dupy nie urywa bo 1000kg i 55kg na haku ale jest.
 

mwiwat

Nowy na Forum
Aktualnie jeżdzę służbowym Model 3 HL. Sporo rzeczy zrobili w tym aucie nieźle, ale dużo też braków / błędów które z chęcią bym załatał przy ewentualnym zakupie prywatnym:
  • Brak plug&charge dla czegokolwiek innego niż Superchargery.
  • Brak roamingu.
  • Brak V2L.
  • Brak gniazdka 230V w bagażniku - to auto elektryczne, brak dostępu do zasilania elektrycznego to jakaś porażka. Teraz muszę kombinować z przetwornicą 12V -> 230V ciągnięta przez pół auta żeby naładować laptopa / hulajnogę elektryczną w bagażniku. To nie tak powinno wyglądać.
  • Słabe ładowanie i to od każdej strony - słaba krzywa przy DC, ograniczenie do raptem 11kW przy AC.
  • Mała bateria - trochę łata to wysoka efektywność, ale z chęcią zobaczyłbym 100kw na pokładzie.
  • Koszmarny bagażnik. To powinien być liftback z niskim progiem, jak w Model S. Kształ jest ok, ale punkt otwarcia i wysoki próg wszystko psują.

Jak ktoś zna jakąś alternatywę o podobnym profilu do Model 3 - minimalizm wnętrza, koncentracja na technologii - ale bez powyższych problemów to z chęcią popatrzę.
65w usb-c masz w podlokietniku na tylnej scianie. z tego naladujesz chociaz laptopa :)
 
Top