Co dalej po Tesli? Jaki następny BEV byście wybrali?

facet

Fachowiec
Dobrze jest mieć kabel z watomierzem i sprawdzic bo cos mi sie wydaje ze nie ciagnie 65W. Xpsy akurat dają radę na 65W. Zawsze też w gniazdo zapalniczki można wsadzić coś mocnego
 

ypl

Pionier e-mobilności

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Wracając do meritum, po dyskusji o laptopach, dużo nieźle zapowiadających się sedanów nadchodzi z Chin. Xpeng P7, Xiaomi, Zeekr. BYD Seal to jednak spory zawód jak dla mnie. Mały zasięg z dużej baterii, do tego długo się ładuje. Nieco lepiej jest w przypadku Nio, Polestar 2 to nadal ciekawa propozycja, tylko co z tego, skoro większość nie ma u nas dystrybucji. Z Korei Ioniq 6 to nadal brzydal, choć w środku całkiem ładny, EV6 do rozważenia, jeśli poprawią jakość plastików w środku.

Z Europy z pewnością najciekawiej wygląda CLA. Reszta to już klasa E więc za duże i, oprócz ID.7, jednak drogie. i5 mogłoby mieć do tego nieco większą baterię, EQE to straszne jajo.

Ja osobiście drugiej TM3 już bym raczej nie kupił, prędzej mógłbym zamienić na Y, z uwagi na potrzebę większej pakowności za rok lub dwa. Patrząc jednak jak rozwija się rynek jest to coraz mniej prawdopodobne, chyba że w końcu będzie opcja baterii 85 kWh netto wzwyż. Z najciekawiej zapowiadających się nie sedanów czekam, z pewnym bólem bo to jednak Chiny, na Zeekr 7X. Przy dobrej cenie Xpeng G9 też może być niezłą opcją. Pójdę chyba w maksymalny komfort (coś z pneumatyką) w wynajmie. Tymczasem jednak dalej będę tyrał moją trójeczkę. 80k kilometrów pękło, ale bateria ma się znakomicie. Nie mam wielkiego ciśnienia na zmianę samochodu, a nowe modele są coraz lepsze. Może akurat Europa się obudzi i zaproponuje coś, co będzie mogło pokonać chińskie wynalazki.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Kupiłbym coś w stylu TM3, ale
- czekam na baterie >100kWh (jak @cooler)
- i żeby był coupé jak Renault 11 (chodzi o spanie w aucie)

Jeszcze rok temu deklarowałem w ankiecie, że pewnie następny będzie Tesla i nawet szukałem używki TMY i skończyło się że kupiłem MG a następny planowany zakup to będzie Mini SE - w zasadzie dziś bym zamówił ale nie ma zielonego w ofercie :-(
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
jak miło czytać w końcu... otrzeźwienie.
BEV - TAK. Ale do komfortu brakuje nieco. I ten wydźwięk jest potrzebny. Bo jest istotniejszy zamiast wmawianie sobie ideologii o częstych postojach dla zdrowia.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Robiliście wycenę odsprzedaży Waszych Tesli do Tesli?
Bo to jest cena odniesienia (minimalna) za te auta.
100.800 zł za 3LR Q22021, biała, hak.

Tak jak pisałem: za tyle to zostawię sobie jako fun-car. I pomyślę o czymś gdy BEV-y dostaną porządne baterie. Na miasto przydało by się coś mniejszego, ale mam już 5 aut i nie bardzo mam już gdzie trzymać (pracuję nad tym!) a te co mam to lubię i niechętnie bym komuś oddał (te wspomnienia!).
 

nabrU

Moderator
Wszystko OK, tylko do takich samochodów z 800V przydałoby się więcej stacji z ładowarkami 800V.
 
Top