Co dalej po Tesli? Jaki następny BEV byście wybrali?

boa

Pionier e-mobilności
nie wiem jak do Was, ale do mnie przemawiają fakty i liczby. A są one takie, że ładowanie 10-80% dla Taycana ma średnią prędkość 260kwh, a dla Tesli (przykładowo 3 LR) 95 kWh. Prawie 3x szybsze ładowanie!
A dla porównania bmw iX3, które ma max 150kwh średnia 10-80 jest lekko powyżej 100kwh. Czyli ładuje się szybciej (!!) niż tesla, która ma max 250kwh. Dla mnie to jest lekko szokujące :)
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
nie wiem jak do Was, ale do mnie przemawiają fakty i liczby. A są one takie, że ładowanie 10-80% dla Taycana ma średnią prędkość 260kwh, a dla Tesli (przykładowo 3 LR) 95 kWh. Prawie 3x szybsze ładowanie!
Dlatego jeśli robisz duże trasy kilka razy w tygodniu i masz odpowiednie ładowarki po drodze, kupujesz taycana. Jednak dla 95% ludzi to ma tak małe znaczenie, że nie dopłacili by nawet 1500pln, a co dopiero 150% różnicy na cenie samochodu
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tesla w LFP ma średnią 76 dla porównania. To gorzej niż nawet MEB w wersjach na miasto :(
Mnie zawsze rozwalały stare e-trony:
1744032842039.png
Charging PointMax. PowerAvg. PowerTimeRate
CCS (50 kW DC)50 kW50 kW76 min200 km/h
CCS (175 kW DC)155 kW †146 kW †26 min590 km/h
 

boa

Pionier e-mobilności
Dlatego jeśli robisz duże trasy kilka razy w tygodniu i masz odpowiednie ładowarki po drodze, kupujesz taycana. Jednak dla 95% ludzi to ma tak małe znaczenie, że nie dopłacili by nawet 1500pln, a co dopiero 150% różnicy na cenie samochodu
I tu może jest odpowiedź na strategię tesli. Bo jeśli wyszło im właśnie tak w badaniach lub nieomylny Elon tak wskazał, to nie mają powodu na robienie zmian i optymalizują koszty produkcji starej technologii. Dla mnie postój 10 min czy 30 min to jednak robi różnicę ;-) i masz rację, że skoro być może ludzie bardzo są wrażliwi na cenę i kupują tesle nie dla niczego innego tylko dla taniości, to znikają dźwigienki etc, a liftingi są takie raczej powierzchowne. Pytanie, czy są w stanie dalej schodzić z ceną
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
I tu może jest odpowiedź na strategię tesli. Bo jeśli wyszło im właśnie tak w badaniach lub nieomylny Elon tak wskazał, to nie mają powodu na robienie zmian i optymalizują koszty produkcji starej technologii.
Przystępna cenowo Tesla to główny cel firmy określony już w 2016

a że nie każdemu się to podoba, to oczywista oczywistość
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Zostawcie chwilowo prędkość ładowania(która przy 800V jest po prostu szybsza i już)

Sam fakt, że na 800V wydziela się 4x mniej ciepła i można zmniejszyć masę wszystkiego jest na ogromny plus.
Silniki 800V są też wydajniejsze energetycznie i...mniejsze.
 

boa

Pionier e-mobilności
Przystępna cenowo Tesla to główny cel firmy określony już w 2016

a że nie każdemu się to podoba, to oczywista oczywistość
Zapomniałem o tym. Generalnie wszystkie dyskusje powinno to uciąć ;) z tym że dalsze obniżki cen obecnego towaru to będzie równia pochyła, a ludzie sparzyli już się na tych obniżkach i im taniej tym będzie awersja rosła, taka psychologia
 
Top