Co dalej po Tesli? Jaki następny BEV byście wybrali?

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Znalazłem jeszcze więcej obostrzeń cd. implementacji FSD:
Commission Implementing Regulation (EU) 2022/1426

Lista jest długa, a prawo wyraźnie zacofane, wymaga to gruntownego przeprojektowania zapisów prawa.
Nie wygląda to na zwykłą akceptacje FSD, tylko zmian regulacyjnych w całej EU i dodatkowo dostosowania do lokalnych praw danych krajów.
Pokaż te obostrzenia, które znalazłeś
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Tylko na kablach. W połówkach baterii narysowanej przez @tokwi masz dokładnie taki sam prąd w każdej z połówek. Prawo Kirchhoffa się kłania. A ile masz tego ciepła wydzielanego na kablach? Tyle co nic.
Kable niestety też masz w samej baterii, w środku.
One też dają okrutnie dużo ciepła.
Na poziomie celi nie ma znaczenia, jest tak samo ciepło, ale kable idące do cel, też się grzeją.
To zamknięty system, więc ciepło się kumuluje.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Kable niestety też masz w samej baterii, w środku.
One też dają okrutnie dużo ciepła.
Na poziomie celi nie ma znaczenia, jest tak samo ciepło, ale kable idące do cel, też się grzeją.
To zamknięty system, więc ciepło się kumuluje.
Przestań, konstruktorzy nie są debilami i jeśli zwiększając dwukrotnie przekrój poprzeczny przewodu istotnie zmniejszą temperaturę to to zrobią. Ostatnio miałem na podłodze baterię z Zoe i busbary mają długość dosłownie kilku centymetrów (ze 4cm każdy) i są grube i szerokie. Ilość ciepła jaka Ci się tam wydzieli to będzie na pewno poniżej 1% całego ciepła wydzielonego w baterii. Z kolei przewód idący do ładowarki miał 40mm2, co przy prądzie 100A jaki tam maksymalnie popłynie podczas ładowania oznacza 2,5A/1mm2 przekroju. To mniej więcej tak, jakbyś dał ponad 6mm2 do zasilenia trójfazowego wallboxa 11kW. Nie wiem, czy przewody zagrzałyby się chociażby o 5 stopni.
 

boa

Pionier e-mobilności
wracając do tematu, to jako nie-teslowicz mam pytanie do użytkowników tesli -> czy po jakimś czasie tak wsiąka się w ten produkt, że nie chce się powrotu do normalnej obsługi auta, przestaje się zwracać uwagę na klamki, ranty felg etc. czy jednak z chęcią powrócilibyście do czegoś normalnego? Czy to jest polubienie auta jako auta (a nie kwestia excela itd.), przyzwyczajenie się do różnych rzeczy czy cały czas Was coś wnerwia?
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
800V to żadne czary, pewien kompromis, chodzi głównie o ograniczenie prądowe złącza CCS, zaprojektowali toto w czasach kiedy nikomu ni śniły się takie prędkości ładowania. Tesla na SuC przekracza parametry standardu CCS, ale pewnie mają inaczej skonstruowane wtyczki i samo gniazdo w samochodzie jest dostosowane aby przenosić wyższy prąd ładowania.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Panowie @lvlthn i @vwir - z tego może być ciekawa dyskusja i ciekawe wnioski -> może osobny wątek? Bo tutaj generalnie chodziło o delikatnie inną kwestię ;-)
Ale to w zasadzie jest w temacie. Warto to chyba wyjaśnić, bo - jak widzisz - zrozumienie tematu jest zerowe. Wiele osób uważa, że jeśli Tesla wsadzi do TM3 (albo innego modelu) architekturę 800V to nagle będzie deal breaker i Tesla będzie się ładowała dwukrotnie krócej. Tymczasem jeśli nie wsadzi lepszych ogniw to różnicy nie będzie żadnej.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Zrywając offtop, tesla miała już swój czas,
jakie samochody mają najbliższą namiastkę autonomii 3 poziomu?
Ktoś może się podzielić informacją jak działa autopilot/lane assist w KIA EV6?

Wybieram się na jazdę testową, ale chcę wiedzieć czego się spodziewać. Jak to uruchomić etc.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
wracając do tematu, to jako nie-teslowicz mam pytanie do użytkowników tesli -> czy po jakimś czasie tak wsiąka się w ten produkt, że nie chce się powrotu do normalnej obsługi auta, przestaje się zwracać uwagę na klamki, ranty felg etc. czy jednak z chęcią powrócilibyście do czegoś normalnego? Czy to jest polubienie auta jako auta (a nie kwestia excela itd.), przyzwyczajenie się do różnych rzeczy czy cały czas Was coś wnerwia?
Jeśli zrobią auto lepsze i tańsze to czemu nie. Jednak na razie ni widu, ni słychu. Tesla wybitna obecnie nie jest w każdym aspekcie, jeśli jednak dodać drobne przewagi, to ciężko znaleźć coś lepszego w podobnych pieniądzach.
 

boa

Pionier e-mobilności
Jeśli zrobią auto lepsze i tańsze to czemu nie. Jednak na razie ni widu, ni słychu. Tesla wybitna obecnie nie jest w każdym aspekcie, jeśli jednak dodać drobne przewagi, to ciężko znaleźć coś lepszego w podobnych pieniądzach.
Ale właśnie chodzilo mi w tym pytaniu o odcięcie kwestii finansowych. Załóżmy, że kilkadziesiąt tys pln nie ma tu znaczenia. Chodzi o sam produkt, ceny potrafią się najłatwiej zmieniac. Czy męczysz się z autem, ale życie osładza myśl o oszczędności kasy czy auto super i ta kasa miłym dodatkiem? Tak już przejaskrawiajac sens
 
Top