Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Zadomawiam się
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Co to znaczy że sobie nie radzi? W sensie co się dzieje gdy napięcie jest na przykład na poziomie 200V?
Auto nie przerywa ładowania; skoro EVSE potrafiło zjechać z napięciem do 183V i dopiero przerwało ładowanie wbudowane zabezpieczenie EVSE.
 

vwir

Pionier e-mobilności
No właśnie chodzi o to, że auto sobie świetnie z tym radzi. Nie przeszkadza mu 183V. Ba - w autach które są oferowane na rynek zarówno amerykański jak i europejski potrafią sobie radzić z całym zakresem pomiędzy 120V a 230V.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
No właśnie chodzi o to, że auto sobie świetnie z tym radzi. Nie przeszkadza mu 183V. Ba - w autach które są oferowane na rynek zarówno amerykański jak i europejski potrafią sobie radzić z całym zakresem pomiędzy 120V a 230V.
Jasne rozumiem, ale nie chce narażać pozostałych sprzętów w domu na pracę w tak niskim napięciu, niektóre żarówki potrafią migać, wolę jednak pracować w zalecanym zakresie czyli do 207V
 

Ajax

Nowy na Forum
Cześć,
Podbiję stary temat bo chyba nie ma sensu zakładać nowego jak sprawa dotyczy tego samego zagadnienia.
Zacząłem się interesować zamianą deasela na elektryka :p
Kluczowa dla mnie jest możliwość ładowania trójfazowego AC - dom, garaż, fotowoltaika i te sprawy.
Co do wielkości samochodu... najlepszy byłby Leaf - ale jak dobrze rozumiem w związku z warunkiem powyżej odpada. Potwierdzcie proszę.
Więc z racji budżetu muszę iść w samochody mniejsze i tu zaczynają się rodzić pytania:
1. Da się po VIN / wersji / roku jakkolwiek sprawdzić czy ZOE ma CSS? I pytanie laika CSS to możliwość szybkiego ładowania DC? czytaj - tak czy owak będę mógł ładować w garażu KAŻDEGO ZOE z ładowarki trójfazowej AC? przykładowy ZOE : https://www.otomoto.pl/osobowe/ofer...-tys-kmalpejska-bielrej-06-2020-ID6FXIEI.html
2. 208 / Corsa - rozumiem, że to to samo tylko w innej budzie, jak z awaryjnością tych samochodów? lepiej ZOE jako sprawdzony towar? Rozumiem, że ZOE powinien również mieć większe zasiegi? Gabarytowo co jest największe?
https://www.otomoto.pl/osobowe/ofer...136km-salon-polska-100-elektryk-ID6FBBHn.html / https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/peugeot-208-e-2021-niski-przebieg-dwa-kluczyki-ID6FV7Gv.html

Co dziennie robię około 130 km w dwie strony do pracy, teoretycznie mam możliwość ładowania w pracy ale chciałbym by samochód spokojnie pozwalał na pokonanie tej pracy bez tej opcji. Zdecydowana większość (90%) tych tras to autostrady A1/A4 (okolice Rybnika - okolice Strzelec Opolskich).

I na koniec hit - planuję przesiadkę z Opla Insignia na samochody powyżej więc nie chciałbym się zamknąć w zbyt małej puszce, proszę się nie śmiać :)
 

Filonski80

Fachowiec
Kiedy zacząłem myśleć o elektryku, od razu pojawił się temat Leaf'a. Ale brak ładowania trójfazowego i skromny zasięg skutecznie zniechęca. Obecnie zapisałem się na nowego Citroena eC3 (mam możliwość zwrotu 27 tys. zł w programie mój elektryk). Obserwuję również rynek używanych Kia e-niro 64 kwh.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
W Zoe siedzi się najwyżej i bagażnik ma największy. Bateria też największa. Powinna bez trudu pokonać trasę nawet z prędkościami autostradowymi.

Corsa/206 zimą pokona taką trasę (ok 130km) z prędkością autostradową, ale dojedziesz na resztkach do domu. Zoe ma tą zaletę, że ze słupka AC 22kW będzie ciągnęła 19-20kW a auta Stellanis około 10.-10.5kW.
 

vwir

Pionier e-mobilności
1. Nie wiem czy się da po VIN, ale da się po zdjęciu gniazda ładowania. W wersji z CCS ta dolna klapka (z dodatkowymi dwoma dużymi pinami) jest otwierana, a w wersji bez CCS ta część jest zatkana plastikiem na stałe. Kodami VIN w otomoto bym się nie sugerował, bo często są losowe lub nieaktualne.
Tak, CCS to ładowanie z szybkiej ładowarski DC.
Tak, każde Zoe może się ładować w domu z trzech faz, nawet do 22kW.
2. Uważaj, bo Corsa może mieć ładowarkę jednofazową (jak leaf) albo trójfazową. Są różne wersje. Znowu - można je rozróżnić jeśli masz zdjęcie gniazda ładowania. Różnica Zoe a Corsa jest zasadnicza: Corsa (i tym samym 208) mają baterię chłodzoną cieczą, a Zoe ma baterię chłodzoną powietrzem. Siłą rzeczy bateria w Corsie powinna więcej wytrzymać i ładuje się z CCS dużo wyższymi mocami.
Co dziennie robię około 130 km w dwie strony do pracy, teoretycznie mam możliwość ładowania w pracy ale chciałbym by samochód spokojnie pozwalał na pokonanie tej pracy bez tej opcji. Zdecydowana większość (90%) tych tras to autostrady A1/A4 (okolice Rybnika - okolice Strzelec Opolskich).
O leafie zapomnij. Nie zrobi 260km autostradami.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Siłą rzeczy bateria w Corsie powinna więcej wytrzymać i ładuje się z CCS dużo wyższymi mocami.
Nie wiem jak Zoe w trasie ale Corsa d... nie urywa. Do 50% jeszcze jako tako (10-50% średnia 68kW) a później to już równia pochyła. W mojej opinii i doświadczeniu Corsa zimą na autostradzie będzie musiała wyjeżdżać z pełną baterią i wracała będzie z pustą, chyba że @Ajax będzie jeździł w rękawiczkach i czapce.
 

Ajax

Nowy na Forum
Czyli patrząc na te przykładową ofertę którą przedstawiłem z otomoto jeżeli samochód nie był "kulany" czyli raport na podstawie VIN (widzę, że często te samochody są importowane) + standardowe oględziny kogoś kto zna się na samochodach (również spalinowych) i powinno być ok? jest coś ekstra do sprawdzania w elektrykach? coś o czym może nie wiedzieć standardowy "kuzyn rzeczoznawca"?
 
Top