Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Zadomawiam się
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
AC.

Pewnie dużo.
No i zawsze w takim przypadku możesz wziąć dalszy leasing na to auto, albo je wykupić, skoro uważasz, że szkody które wyrządziłeś się w ten sposób rozpłyną w powietrzu.

Ale oczywiście racja, że trzeba uważać bardziej.
Uszkodzenia środka nie zrobisz z AC...
 

vwir

Pionier e-mobilności
Najlepsze co możesz zrobić to odpuścić sobie elektryka. Unikniesz wielu bólów głowy z powodu beznadziejnej infrastruktury ładowarek w Polsce. i ciągłych problemów z brakiem zasięgu. Za 80 tys kupisz porządne używane auto benzynowe lub hybrydę plug-in, która ma dużo więcej sensu niż pełny elektryk. Ja swojego pozbyłem się po pierwszej zimie, gdy zasięg spadał do 40 % deklarowanej wielkości.
3 lata później...
 

jarek S

Nowy na Forum
Witam. Wszystkich jestem. Początkujący w elektromobilności. Mam zamiar kupić pierwszego elektryka jako drugi samochód w rodzinie do jazdy tak. Do 80km dziennie wokół komina. Zastanawiam. Się na peugeotem 208e co możecie powiedzieć na temat tego modelu a w szczególności mi chodzi o. Degradacja baterii po upływie kilku lat
 

pbr

Posiadacz elektryka
Witam. Wszystkich jestem. Początkujący w elektromobilności. Mam zamiar kupić pierwszego elektryka jako drugi samochód w rodzinie do jazdy tak. Do 80km dziennie wokół komina. Zastanawiam. Się na peugeotem 208e co możecie powiedzieć na temat tego modelu a w szczególności mi chodzi o. Degradacja baterii po upływie kilku lat
Za mało danych by udzielić Tobie odpowiedzi, jak duża ta rodzina, czy jeździcie razem, jaki budżet, czy te 80km to eską/autostradą dojazd do większego miasta czy tułaczka po mieście 50km/h.
Niemniej niezależnie od powyższych e208 chyba nie jest najlepszym wyborem, nie wiem jakie są teraz rabaty ale cennikowo to on kosztował jakieś 160-170 tyś a w tych pieniądzach masz masę ciekawszych opcji jak większy, z większym zasięgiem MG4, jak tańszy eC3, jak technicznie identyczna ale 30tyś tańsza Corsa https://elektrowoz.pl/auta/opel-cor...otych-haczyk-naped-z-wczesniejszej-generacji/
Wreszcie za niewiele większe pieniądze można poszukać Ariyii czy nawet TMY
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Witam. Wszystkich jestem. Początkujący w elektromobilności. Mam zamiar kupić pierwszego elektryka
Nowy czy używany?
jako drugi samochód w rodzinie do jazdy tak. Do 80km dziennie wokół komina.
Słaby wybór, w cenie tego maluszka, można już kupić pełnowymiarowe kompakty (nowy MG4, lub z używek np. Kia z dużymi bateriami).

A i tak, jak u wszystkich innych, drugie auto od razu stanie się pierwszym, bo nikt nie będzie chciał spaliniakiem jeździć..
 

adamusek

Posiadacz elektryka
A co sądzicie o MG ma. Ktoś może się wypowiedzieć na ten temat
nie ma dobrego finansowania, auto dosc ciekawe najtanszy model z dofinansowaniem wyjdzie ponizej 100k, Jak ktos chce kupic za gotowke i trzymac i jezdzic to moze byc dobre opcja.
 

pbr

Posiadacz elektryka
A co sądzicie o MG ma. Ktoś może się wypowiedzieć na ten temat
Fajne auto za niewielkie pieniądze, poza najtańszą wersją która ma kilka mankamentów jak wolne ładowanie AC czy bateria LFP (która dla niektórych może być zaletą bo można cały czas ją ładować do 100%) to reszta ma jeden z najlepszych stosunków cena/jakość. Na necie masz sporo testów, plus w każdym większym mieście masz salo pojedź, przejedź się i zobacz. Mi się za nisko siedzi, podobnie jak w TM3 ale może Tobie będzie pasować.
 
Top