Co poprawiono.

elektryk

Pionier e-mobilności
W przypadku kół 18 Tesla nigdzie nie podaje, że to jest zgodne z WLTP. To raczej wygląda jakby sobie wymyślili jakąś własną estymację
View attachment 12981View attachment 12982
Ten zasięg estymowany przez Teslę jest do zrobienia dla RWD i użytecznej ~57.8 kWh przy założeniu 113 Wh/km. Do zrobienia, ale w praktyce na dłuższej trasie z krótkim odcinkiem autostrady miałem 120 Wh/km (w dwie strony), nie była to super oszczędna jazda bo wyprzedzałem, miałem 4 osoby na pokładzie i pełny bagażnik, więc gdyby nie wyprzedać i na autostradzie ciut wolniej to byłaby szansa na 113 Wh/km.
 

Przemekc1

Fachowiec
Ten zasięg estymowany przez Teslę jest do zrobienia dla RWD i użytecznej ~57.8 kWh przy założeniu 113 Wh/km. Do zrobienia, ale w praktyce na dłuższej trasie z krótkim odcinkiem autostrady miałem 120 Wh/km (w dwie strony), nie była to super oszczędna jazda bo wyprzedzałem, miałem 4 osoby na pokładzie i pełny bagażnik, więc gdyby nie wyprzedać i na autostradzie ciut wolniej to byłaby szansa na 113 Wh/km.

Ale nie o tym jest mój komentarz, wygląda, że zamiast dwóch porównywalnych wyników (nawet biorąc pod uwagę jak nieidealna jest norma WLTP) mamy jeden wynik zgodny z tą normą i drugi "szacowany". Nie jest to moim zdaniem dobry kierunek i jak widać wprowadza dużo zamieszania. Producent powinien zrobić certyfikację pod WLTP dla różnych rozmiarów kół jeżeli chce pokazywać takie dane.
 

Maxxxx

Zadomawiam się
Dla mnie Trójka ma za mały prześwit, strach przed obtarciem zderzaka, zahaczeniem o podwozie nawet na progach zwalniających to nie to. Od 5 miesięcy YLR, czekam na nowego Yka, ale to za minimum 2,5 roku jak skónczy się leasing :) Znając życie nowy Y pojawi się pod koniec przyszłego roku, a od zamówienia do dostawy to może być nawet 2025.
 

nabrU

Moderator
Nie wiem czy zwróciliście uwagę, ale na wizualizacjach na stronie Tesli oraz na wielu wstawkach filmowych tapicerka nie jest perforowana...
Czyżby jednak było to zależne od wersji (np RWD nie ma, a LR ma) czy też od tego, że część z tych samochodów pokazowych to tak naprawdę wersje przedprodukcyjne.

1693581550999.png
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Zerknij proszę na stronę Tesli a nie wstawiaj bzdetów z zachytów w YT:

RWD: 513km zamiast 510km - 0,5% róznicy
LR: 629km zamiast 614km - 3% różnicy

Reweli z innego zderzaka i alusów nie da się uzyskać, bo reszta trakcyjnie jest taka sama.

Mówię oczywiście o 18" kołach i podałem dane ze strony Tesli a nie z "bzdetów z zachwytów w YT" ;-).
Ale tak jak @Przemekc1 wspomniał, faktycznie to nie są oficjalne dane WLTP (a przynajmniej Tesla tego nie podaje).
 

inter

Pionier e-mobilności
Są juz pierwsze wrażenia z jazd Tm3HL. Bardzo pozytywne.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Są juz pierwsze wrażenia z jazd Tm3HL. Bardzo pozytywne.
Właśnie oglądałem Fully Charged, prowadzący jeździ na codzień Model 3 2023 i teraz jechał wersją 2024 (bo tak chyba trzeba ją nazwać) i widzi różnice in plus. Z różnych kątów widać na drodze nową wersję i mi się już opatrzyła, wygląda ten przód dobrze.
 

inter

Pionier e-mobilności
Wygląda na to że są nowe kamery, nie maja pomarańczowego zabarwienia.
 

daniel

Señor Meme Officer
Jeśli chodzi o te koła za 8 koła. Wiecie, że we Francji kosztują 5,5k?

Podstawowy model RWD 192k PLN (43k EUR) zamiast 206k PLN, koła 5,5k PLN zamiast 8k, hak 6k zamiast 6,5k. Białe wnętrze mniej więcej tyle samo, może o 2 stówki tańsze, WC mniej więcej tyle samo.

Czyżby we Francji był tańszy transport i pracownicy?
 
Top