Co poprawiono.

ypl

Pionier e-mobilności
Dźwięk zamykania drzwi robi na mnie większe wrażenie niż bym chciał przyznać. xD
Też miałem lekki szok bejca piątka vs tesla model y, ale jest na to lekarstwo, trzeba dużo teslą jeździć, a piątką wcale 🤣
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Model 3 Highland w salonie to prawdopodobnie Model 3 RWD, prawdopodobnie bez haka (te mają być później), a mimo to może holować przyczepę 1000 kg.
1698358758477.png
Potwierdza to też rozmowa z pracownikiem. Do Highlanda można dołożyć hak później, w cenie "taka jak przy zamawianiu" + 1000 PLN. Wiem, że już o tym było, ale i tak się cieszę.

Miałem nadzieję, że przy okazji refreshu dodadzą uchwyty na siatkę transportową w bagażniku. Takie jak w Modelu Y Performance (https://shop.tesla.com/pl_pl/product/siatka-bagazowa-do-pojazdow-model_y). Nie dodali.

I mam zagwozdkę - co to?
1698359004412.png
Pasażerka stwierdziła, że do głośnik(i), ale producent na wizualizacji się nie chwali głośnikami w tym miejscu.
1698359097526.png

I druga zagwozdka - szyba w przednich drzwiach opuszcza się całkowicie, lecz po otwarciu unosi nieznacznie. Dlaczego?

Zapomniałem spytać, ale w bagażniku nie znalazłem "cegły", był tylko kabel Type 2.
EDIT: Dają cegłę. https://forum.elektrowoz.pl/threads/tesla-model-3-dostawy-iv-kwartal-2023.4941/post-122435

Zauważyłem, że wnętrze klapy bagażnika jest miękkie i puszyste tak, jak wykładzina bagażnika. Przed refreshem był to twardy plastik.
 
Last edited:

daniel

Señor Meme Officer
I mam zagwozdkę - co to?
View attachment 14025
Pasażerka stwierdziła, że do głośnik(i), ale producent na wizualizacji się nie chwali głośnikami w tym miejscu.
View attachment 14026

I druga zagwozdka - szyba w przednich drzwiach opuszcza się całkowicie, lecz po otwarciu unosi nieznacznie. Dlaczego?

Zapomniałem spytać, ale w bagażniku nie znalazłem "cegły", był tylko kabel Type 2.

Zauważyłem, że wnętrze klapy bagażnika jest miękkie i puszyste tak, jak wykładzina bagażnika. Przed refreshem był to twardy plastik.

W tym komentarzu ktoś twierdzi, że to "speaker bar in the roof".

Love it! Here's a list of everything new (so far) to the refreshed Model 3:
• Range has increases ~12%
• 50% of the parts in the car are new
• Redesigned interior with new door cards
• More premium interior materials. The fabric is softer to the touch and sewn with a more refined process to present a better overall texture
• Two new colors: Ultra Red & Stealth Gray
• No more stalks. New steering wheel contains the turns signals, light controls, horn, new camera button, wiper controls and mic control
• New dash design with textured/woven material
• Multicolor ambient LED interior lighting extending from dash to rear seat doors
• Updated center console with real metal handles, giving a more premium feel.
• 30% decrease in wind and ambient noise, 25% improvement in impact noise and 20% improvement in road noise
• Acoustic glass on rear windows and back window (was only on front windows before). "360º acoustic glass"
• More sound insulation for a quieter ride
• Improved side impact protection
• Uptick in hood to let wind go over more quietly
• Upgraded suspension for a more premium ride. New springs & dampers. New geometry on front suspension. New bushings. New way they mount the sub frame to the chassis
• Stiffer body
• More premium sounding door "thunk"
• Two motors close the trunk now vs one before, resulting in a quieter automatic close
• Tires have more cushioning for improved ride
• Center touchscreen now brighter, has smaller bezels, higher contrast & is more responsive
• More comfortable rear seats
• Redesigned lower rear bumper
• All seats are now perforated
• No fog lights anymore
• Front seats are now ventilated, in additional to heated
• 8" touchscreen for rear passengers in the back to control climate & enjoy entertainment. You can connect two headsets at the same time.
• New Model 3 is the most aerodynamic Tesla ever. Drag coefficient is 0.219 Cd
• Upgraded 2.0 ventilation system. You can now separately turn off the passenger side air
• Slimmer and sleeker headlight and taillight design
• New speaker bar in the roof
• New 17 speaker sound system (up from 14 before). It now includes 2 subwoofers, and 2 amplifiers. More punchy.
• 65W USB-C charger in center console so you can charge a laptop.
• Improved bluetooth
• Upgraded microphones. Now one on each passenger side. New mics make phone calls clearer and "smooth"
• Improved Wifi connectivity
• improved connectivity to phone so car will recognize your phone from farther away
• Two new wheel designs that optimize battery life
• Front bumper camera (maybe?)
• New Tesla lettering replaces rear Tesla logo badge
• Car is 8% more efficient thanks to better aerodynamics
• Car is lighter than before
• Working on new Performance Model 3
 

inter

Pionier e-mobilności
W tym komentarzu ktoś twierdzi, że to "speaker bar in the roof".
Tylko na wielu filmach, po puszczeniu dźwięku, nic z tej listwy nie grało.
 

inter

Pionier e-mobilności
Top