Drodzy Forumowicze,
jestem tu nowy więc być może zahaczę o watki które już wielokrotnie mogły sie pojawiać ale nie ukrywam, ze troche nie moge przejść koło nich obojetnie.
Zamówiłem blisko miesiąc temu TM3 SR i oczekuję na odbiór. Mam jednak kilka negatywnych przemyśleń, co do działania tej firmy. Kluczowe to przede wszystkim kupowanie kota w worku bo zasadniczo konfiguracja pojazdu odbywa sie na przysłowiową gębę sprzedawców (którzy nie zawsze mają wiedzę) oraz wymianę opinii na forum.
Zaraz po zamówieniu żona mnie zapytała jaką mamy pisemna gwarancję, że otrzymamy Teslę TM3 w wersji 2024 a nie przed liftingiem. Wertowaliśmy wszelkie informacje i wynika z nich, że realnie mogą postawić nam do odbioru wersję z minionej wiosny i w papierach wszystko będzie się zgadzać a my nie mamy nawet podstawy aby to kwestionować - nawet sądownie. Jedyne w zasadzie na czym możemy się oprzeć do fotki na stronie w trakcie zamawiania (sic) czy podane tam zasięgi, które i tak jak wiemy nie mają nic wspólnego z rzeczywistością - zwłaszcza że podane przy zamawianych kołach nawet nie odnoszą się do WLTP.
Jeszcze bardzipatologiczniezie wygląda kwestia konfiguracji - nie chodzi nawet o kwestie rozważań dotyczącej obecności kamerki w zderzakuaku przednim a podstawowe info o wyposażeniu. W trakcie zamawiania sprzedawca w Ząbkach chwalił, że auto będzie miało m.in. mocno polepszone audio - bez różnicowania już czy będzie to SR czy LR, a jak wszystko wskazuje chyba jest to całkowita nieprawda, Nie podejrzewam sprzedawcy aby chciał nas oszukać. O kwestie audio wyraźnie pytaliśmy bo mieliśmy złe doświadczenia w Mercedesie i było to dla nas istotne.
Prawdopodobnie równie nieprawdziwe okazały się odpowiedzi na nasze pytanie czy wraz z autem otrzymamy jakąś podstawową ładowarkę aby ładować się w domu zanim zainstalujemy wallboxa. Odpowiedź była twierdząca, że otrzymamy tzw. cegłę - ale z tego co tutaj piszą równie dobrze mozemy spodziewać się samego kabla którego we własnym garażu nie wykorzystamy.
Tu tez rodzą się kolejne pytania co realnie w TM3 SR będzie zagwarantowane, bo jeżeli nie pojawi się taki ambient czy ekran z tyłu w SR to jesteśmy sami sobie winni że nie dostaliśmy na to gwarancji pisemnej.
Podobnie może się to tez odnosić do kwestii dotychczasowego wyposażenia - np. czy w aucie w dalszym ciągu będzie pompa ciepła czy np. ktoś dla oszczędności wróci do nagrzewnicy, itp. itd.
Sytuacja jest nieco idiotyczna a my musimy zrealizowac zamówienie w najbliższym czasie - nie czekając zanim pierwsze partie zostaną dostarczone klientom.
I ostatnia kwestia - dokonując zamówienia jak walec przejechał po nas dział sprzedażowy stawiając nam ultimetum, że musimy w ciągu 7 dni sfinalizować zakup wraz z przelanie 100% płatności bo inaczej odłączą nam jakiś VIN i wypadamy z kolejki (jak z mieszkaniami w PRLowskiej spółdzielni). Rzekomo za takim obrotem sprawy miała być dostawa do realizacji z końcem października. No i mamy 30-go i nawet żadnej daty nie wyznaczono. Równie dobrze będzie to wiosna 2024 a raty leasingowe leca.
Trochę to wszystko słabe jak h.... Palcem po wodzie pisane.
I drodzy forumowicze - wymieniacie się spostrzeżeniami co do racjonalności zastosowanych akumulatorów LFP i SRC w LR i SR chociaż nie macie jakiejkolwiek gwarancji, ze w danym modelu będzie to czy tamte ogniwo. Jedyne założenie bazuje na fakcie że ostatni tak było przy czym wszyscy wiemy, że zmiany mogą być różne a producentowi nie zawsze może zależeć aby o wszystkim mówić.