Co poprawiono.

inter

Pionier e-mobilności
Dobra, znalazłem. Jest tam "Telematics
Control Unit". Posiada wymienialną kartę SIM. Ale co dokładnie robi, to nie wiem.
View attachment 14032
Na pewno nie ma tam głośników.
System telematyczny Tesli okresowo bezprzewodowo przesyła informacje o pojeździe do Tesli. Dane są wykorzystywane zgodnie z wcześniejszym opisem i pomagają zapewnić prawidłową konserwację pojazdu.
 

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
System telematyczny Tesli okresowo bezprzewodowo przesyła informacje o pojeździe do Tesli. Dane są wykorzystywane zgodnie z wcześniejszym opisem i pomagają zapewnić prawidłową konserwację pojazdu.
TAk właśnie jest, TCU mają wszystkie auta dzisiejsze, zazwyczaj TCU odpowiada też za E-Call. Kratka w takim razie jest do chłodzenia. No a niektórzy słyszą głosy... pora się zbadać ;)
 

ciastek

Pionier e-mobilności
A nie jest to kratka pod którą są czujniki ultradźwiękowe ruchu?
Z porównania circuit diagrams wynika, że w Highland usunęli ultradźwiękowe czujniki ruchu (intrusion sensors), za to dodali wewnętrzny radar.
EDIT: Pomyliłem się. Wewnętrzny radar dodano podobno wcześniej, a to co wziąłem za czujniki ultradźwiękowe okazało się mikrofonem i głośnikiem systemu eCall. https://x.com/greentheonly/status/1721954746787840178
Pytanie co stało się z „intrusion sensors” pozostaje otwarte.
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
Ciekawa sprawa, wskaźnik martwego pola jest po obu stronach :) W instrukcji pisali o stronie kierowcy.
 

Michal

Moderator
No jak po stronie kierowcy? Przecież tam jest najmniej potrzebny...
 

inter

Pionier e-mobilności
No jak po stronie kierowcy? Przecież tam jest najmniej potrzebny...

Właśnie przejrzałem starą i nową Owners_Manual 2023-32.pdf i jest opisane że jest po obu stronach. W starej Owners_Manual 2023-26.pdf pisało o lewej stronie. Więc trzeba co chwilę aktualizowac manual.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Drodzy Forumowicze,
jestem tu nowy więc być może zahaczę o watki które już wielokrotnie mogły sie pojawiać ale nie ukrywam, ze troche nie moge przejść koło nich obojetnie.
Zamówiłem blisko miesiąc temu TM3 SR i oczekuję na odbiór. Mam jednak kilka negatywnych przemyśleń, co do działania tej firmy. Kluczowe to przede wszystkim kupowanie kota w worku bo zasadniczo konfiguracja pojazdu odbywa sie na przysłowiową gębę sprzedawców (którzy nie zawsze mają wiedzę) oraz wymianę opinii na forum.
Zaraz po zamówieniu żona mnie zapytała jaką mamy pisemna gwarancję, że otrzymamy Teslę TM3 w wersji 2024 a nie przed liftingiem. Wertowaliśmy wszelkie informacje i wynika z nich, że realnie mogą postawić nam do odbioru wersję z minionej wiosny i w papierach wszystko będzie się zgadzać a my nie mamy nawet podstawy aby to kwestionować - nawet sądownie. Jedyne w zasadzie na czym możemy się oprzeć do fotki na stronie w trakcie zamawiania (sic) czy podane tam zasięgi, które i tak jak wiemy nie mają nic wspólnego z rzeczywistością - zwłaszcza że podane przy zamawianych kołach nawet nie odnoszą się do WLTP.

Jeszcze bardzipatologiczniezie wygląda kwestia konfiguracji - nie chodzi nawet o kwestie rozważań dotyczącej obecności kamerki w zderzakuaku przednim a podstawowe info o wyposażeniu. W trakcie zamawiania sprzedawca w Ząbkach chwalił, że auto będzie miało m.in. mocno polepszone audio - bez różnicowania już czy będzie to SR czy LR, a jak wszystko wskazuje chyba jest to całkowita nieprawda, Nie podejrzewam sprzedawcy aby chciał nas oszukać. O kwestie audio wyraźnie pytaliśmy bo mieliśmy złe doświadczenia w Mercedesie i było to dla nas istotne.
Prawdopodobnie równie nieprawdziwe okazały się odpowiedzi na nasze pytanie czy wraz z autem otrzymamy jakąś podstawową ładowarkę aby ładować się w domu zanim zainstalujemy wallboxa. Odpowiedź była twierdząca, że otrzymamy tzw. cegłę - ale z tego co tutaj piszą równie dobrze mozemy spodziewać się samego kabla którego we własnym garażu nie wykorzystamy.
Tu tez rodzą się kolejne pytania co realnie w TM3 SR będzie zagwarantowane, bo jeżeli nie pojawi się taki ambient czy ekran z tyłu w SR to jesteśmy sami sobie winni że nie dostaliśmy na to gwarancji pisemnej.
Podobnie może się to tez odnosić do kwestii dotychczasowego wyposażenia - np. czy w aucie w dalszym ciągu będzie pompa ciepła czy np. ktoś dla oszczędności wróci do nagrzewnicy, itp. itd.
Sytuacja jest nieco idiotyczna a my musimy zrealizowac zamówienie w najbliższym czasie - nie czekając zanim pierwsze partie zostaną dostarczone klientom.

I ostatnia kwestia - dokonując zamówienia jak walec przejechał po nas dział sprzedażowy stawiając nam ultimetum, że musimy w ciągu 7 dni sfinalizować zakup wraz z przelanie 100% płatności bo inaczej odłączą nam jakiś VIN i wypadamy z kolejki (jak z mieszkaniami w PRLowskiej spółdzielni). Rzekomo za takim obrotem sprawy miała być dostawa do realizacji z końcem października. No i mamy 30-go i nawet żadnej daty nie wyznaczono. Równie dobrze będzie to wiosna 2024 a raty leasingowe leca.

Trochę to wszystko słabe jak h.... Palcem po wodzie pisane.

I drodzy forumowicze - wymieniacie się spostrzeżeniami co do racjonalności zastosowanych akumulatorów LFP i SRC w LR i SR chociaż nie macie jakiejkolwiek gwarancji, ze w danym modelu będzie to czy tamte ogniwo. Jedyne założenie bazuje na fakcie że ostatni tak było przy czym wszyscy wiemy, że zmiany mogą być różne a producentowi nie zawsze może zależeć aby o wszystkim mówić.
 

Michal

Moderator
Szczerze radzę Ci zrezygnować z zakupu Tesli - nie będziesz zadowolony. Tutaj bardzo dużo się zmienia i ta firma nie jest "normalna", więc nie spodziewaj się normalności. Jeśli tego oczekujesz, to będziesz zawiedziony, więc zrezygnuj puki jeszcze czas.

Ja sam jestem bardzo zadowolony, tak jak większość ale my wiedzieliśmy na co się piszemy - firma startup - a Ty chyba za bardzo się czepiasz. Nikomu to na dobre nie wyjdzie, bo będziesz później pisał do auto-srat o swoim "horrorze" obioru auta, albo czegoś innego.

Odpowiadając na pytania:
  • Gwarancja jest taka, że jak sam nie zepsułeś i nie jest to zużycie eksploatacyjne, to naprawią za darmo przez 4 lata / 80 000 km, ale niektóre elementy podobno bardziej 50 000 km, bo tłumaczą wtedy zużyciem. Ekran będzie tym pokryty na bank.
  • Audio w RWD raczej będzie słabsze, bo to wynika ze strony - bardziej trzeba wierzyć temu co klikasz na stronie, a nie "mówi" jakiś gość w salonie. Takie ograniczone zaufanie do sprzedawcy dotyczy każdej marki a nawet innych produktów.
  • Pompy ciepła są wszędzie.
  • Kamery z przodu nie ma, czujników parkowania też nie ma - podobno słabo to działa. Godzisz się na to albo nie.
  • Zwykle masz 7 dni pod informacji o dostawie. Leasingi spokojnie sobie z tym radzą. Teraz nie będzie raczej aż takiego ciśnienia, bo to nie koniec kwartału ale jednak kilka tygodnie raczej nie poczekają, bo mają mało miejsca na placu.
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Nie pękaj 😉
1. Starych wersji nie ma już w produkcji.
2. Wyposażenie zawsze jest opisane na stronie modelu dostępne w momencie zamówienia.
3. Sprzedawcy Ci nic nie zagwarantują, bo to są wydawcy, a kupujesz od producenta przez internet.
4. W Tesli zawsze może się coś zmienić w produkcji, bo oni nie wprowadzają zmian rocznikowych, tylko robią to na bieżąco.
5. W wyposażeniu zawsze jest kabel Typ2 i EVSE 1fazowe do ładowania z gniazdka „schuco”, czyli naszego normalnego.(to sprawdź przy odbiorze).
 
Top