Co wybrać na przełomie 22/23 nowy vs. używany

miksell

Posiadacz elektryka
Planuję zakup elektryka na przełomie 2022 / 2023.

Założenia:
1. Rocznie robię ok 20 tyś km, gdzie ok 14 tyś to trasy po mieście a 6 tyś to trasa raz na 2 mc Kraków - Toruń.
2. Budżet to to ok. 150 tyś zł.
3. Samochód musi być maksymalnie tani w utrzymaniu (koszty przeglądów, ubezpieczenie)
4. Mam możliwość ładowania w domu z PV
5. Planuję jeździć 8 lat samochodem

Co biorę pod uwagę:
1. Mazda MC-30
- samochód bardzo wizualnie mi się podoba, oraz mojej małżonce. NIestety przeraża mnie dość ograniczony zasięg. Po mieście nie będzie problemów. Ale moja okazjonalna trasa Kraków - Toruń troche mnie przeraża. Dodatkowo mazda dość wolno się ładuje.
2. Nissan Leaf 2 - jeździłem i generalnie auto mi się podoba. Jednak nie do końca przemawia do mnie stylistyka. Zasięg jest akceptowalny, jednak na mojej okazjonalnej trasie może się pojawić problem z 2 i 3 ładowaniem, gdzie może się okazać iż przejazd mazdą wyjdzie podobnie.
3. Citroen Ec4 - dość duży samochód jednak w moim budżecie będzie to wersja bieda-edition. NIe jeździłem jeszcze
4. Opel Mokka-e - również nie jeździłem i cena troche ponad budżet.

A może kupić używkę lub demo:
Z demówkami jest tak iż teraz nie ma nic sensownego. Jeśli nowy samochód kosztuje ok 150 tyś zł. to domówka moim zdaniem powinna być tańsza na wejściu o dotacje + rabat wynikający z faktu iż jest to samochód używany. Więc w normalnych warunkach demówka która ma rok i 5000 przebiegu powinna kosztować nie 150 tyś zł ale 115 tyś ;-)

Z używek wolałbym kupić coś w mniejszym budżecie z założeniem jazdy 4 - 5 lat. Niestety za wiele nie ma do wyboru.
BMW I3 - w tej cenie to jest tylko 60 ale ona ma za mały zasięg, dodatkowo mam wrażenie iż będzie to samochód drogi w utrzymaniu.
Hyunadi Ionic electric - bardzo ciężko dostać używkę, a jak już jest to w cenie 100 tyś zł.
Nissan Leaf II - widziałem kilka uzywek sprowadzonych w cenie poniżej 100 tyś zł. Auta byłī w bardzo biednych opcjach. Mam wrażenie iż trafiły do nas samochody po wypożyczalniach z zachodniej EU.

Gdyby budżet był w okolicy 200 tyś zł to problemu bym nie miał, bo bym brał Ev6 lub Id.4

W 2020 znajomy kupił Leafa nowego za 114 tyś zł. Jest to cena jaka dziś wydaje się być bardzo atrakcyjna. Patrze na cenniki i widzę jak ceny lecą do góry co tydzień.
A może odpuścić taki zakup i czekać co przyniesie 2023. Może pojawi się coś nowego w normalnej cenie i z normalną dostępnością. Podobno ma być elektryczny jeep produkowany w Tychach.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Droższe też znam lepsze.
Praktycznie wszystko w okolicach ceny cennikowej Stellantisa takie będzie.....
nie wiem gdzie patrzysz ale z mojego punktu widzenia (niemiecki rynek)
wole wydac 24900€ za eC4 w najwyzszej opcji niz 37900€ za MG4 Luxury (cenny cennikowe)
 

Ev3

Pionier e-mobilności

p0li

Pionier e-mobilności
To polskie forum, więc mówię o polskim rynku.
ale nie wiem czy zauwazyles - zyjemy w UE i granicy na odrze juz nie ma
nikt ci nie broni wsiasc w pociag i kupic w .de czy .it gdzie sa jeszcze tansze cytryny niz podalem

MG ma 64kWh ec4 ma 54kWh (oba brutto) w wersji co podalem ma rwd cytryna fwd
i porownujac najlepsza wersje cytryny do sredniej MG juz mamy 13000€ roznicy

a jak sobie chcesz miec wersje MG z awd i dwoma silnikami to cena wynosi 47000€ a roznica to 22000€

wiec jezeli w .de xpower kosztuje 47000€ a w .pl 169tys zl (ca. 38500€) to gdzie jest ta roznica? a moze jest to cena od ktora nie istnieje bo musisz jeszcze doplacic za to czy tamto i wyjdzie to co podalem ?

podsumowujac - dla ciebie tanszy od stellantisa jest chinski wynalazek ktory jednak jak sie okazuje kosztuje 2x wiecej
 

Ev3

Pionier e-mobilności
ale nie wiem czy zauwazyles - zyjemy w UE i granicy na odrze juz nie ma
nikt ci nie broni wsiasc w pociag i kupic w .de
Mylisz się.
HINT: dotacja, a właściwie jej brak.

Więc dyskusje o niemieckich cenach i odmiennych realiach, to sobie możesz prowadzić na jakimś niemieckojęzycznym forum - może będą zainteresowani.
Albo z kimś innym.

Ja nimi zainteresowany nie jestem, więc gadam o tym co tu i tutaj.
MG ma 64kWh ec4 ma 54kWh
Za 166 tys zł możesz sobie kupić LR z baterią 77 kW.

wiec jezeli w .de xpower kosztuje 47000€ a w .pl 169tys zl (ca. 38500€) to
nie wiem czy zauwazyles - zyjemy w UE i granicy na odrze juz nie ma
nikt ci nie broni wsiasc w pociag i kupic w .pl....
gdzie jest ta roznica? a moze jest to cena od ktora nie istnieje bo musisz jeszcze doplacic za to czy tamto i wyjdzie to co podalem ?
Wręcz przeciwnie.
To jest cena końcowa.
Możesz sobie od niej jeszcze odliczyć 27 tys dotacji....
I 23% vat w niektórych przypadkach.

Do cen niemieckich musiałbyś go sobie (w części) doliczyć...
podsumowujac - dla ciebie tanszy od stellantisa jest chinski wynalazek
Ten Twój "wynalazek" bije pod praktycznie każdym względem na głowę wszystko od Tavaresa, szczególnie z ich wystrzelonymi w kosmos cenami, mega słabymi silnikami i małymi bateriami.

Sorry, ale prawda jest taka, że ten koncern w elektrykach nie ma dokładnie nic do zaoferowania.
A każda konkurencja wchodząca na rynek, (albo obniżająca ceny o lata świetlne lepszych samochodów do poziomu tych słabiaków od Stellantisa), jeszcze bardziej go pogrąża....

Dlatego Tavares takiej sraczki dostaje - wie że zostało im kilka lat na rynku, bo podobno taniej i lepiej produkować nie umieją (jego słowa).
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
nie wiem gdzie patrzysz ale z mojego punktu widzenia (niemiecki rynek)
wole wydac 24900€ za eC4 w najwyzszej opcji ni
Ale wiesz, że wszystko da się sprawdzić w necie?

To co napisałeś, to cena wersji benzynowej.
Cena elektrycznej wg Citroen.de zaczyna się od 35 325 Eur i to za nic nie mającą wersję You w starej wersji napędu i baterii.
Nowsza w najwyższej wersji kosztuje 39 715.


Dają 14 tys Eur rabatu? ;-)
 

p0li

Pionier e-mobilności
Dają 14 tys Eur rabatu? ;-)
pewnie tak, bo to sa ceny transakcyjne nie cennikowe:
ps - tak wlasnie kupilem swojego elektryka

1709372472121.png

1709372527250.png

1709372650442.png

1709372722076.png
 

p0li

Pionier e-mobilności
Ten Twój "wynalazek" bije pod praktycznie każdym względem na głowę wszystko od Tavaresa, szczególnie z ich wystrzelonymi w kosmos cenami, mega słabymi silnikami i małymi bateriami.

no to rozumiem ze juz zamowiles ten wspanialy egzemplaz chinskiej mysli technicznej i bedziesz tu wrzucal swoje spostrzezenia w ciagu kilkuletniej eksploatacji?

nawet sobie zasubskrybuje twoj watek zeby sie naocznie przekonac za 3 lata ze nie mialem racji i wybralem francuska mysl techniczna...
 
Top