Coś mnie tu ciągnie jak magnes Y

Chris

Posiadacz elektryka
Skoro miałeś Mustanga i nie potrzebujesz siedzieć wysoko, to możesz rozważyć TM3. Jak dobrze postarasz się to możesz zrobić jak @Michal i kupić rozsądną używkę w DE. Przynajmniej będzie miała czujniki parkowania i będzie tańsza od TMY.
Też o tym myślałem, tylko w TM3 nie siedziałem jeszcze. Wydaje mi się mała, ale to może tylko wrażenie, może kogoś spotkam wkrótce w TM3 i poproszę o sprawdzenie pozycji za kierownicą. Mustang w środku był bardzo przestronny dla kierowcy i pasażera, a tak z ciekawostek, to TMY jest takiej samej długości jak Mustang. Nie sprawdzam nawet wymiarów w wyszukiwarce, ale w garażu dokładnie tyle samo miejsca zajmuje, nawet nie wiem, czy jest kilka cm różnicy. TMY nie wygląda tak na pierwszy rzut oka, ale to kawał auta.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Mam 197 cm wzrostu, jeździłem niedawno TMYP, TM3 i powiem tak - różnicy w gabarytach w środku prawie nie czułem ale przy parkowaniu już tak. W środku miejsca w obu jest dużo i jeśli masz zdrowe nogi / kręgosłup to łatwiejszego wsiadania do Y nie zauważysz ;) Jeśli nie masz zdrowych, to pora na ćwiczenia a nie wyższe auto ;)
W TMY chyba najbardziej nie podobała mi się klapa bagażnika, która jest tak długa, że waliła mi w garażu o podniesione drzwi i musiałem ją ustawić, żeby nie otwierała się do końca, a to powodowało, że ciężko się było złożyć, żeby coś wsadzić. Do tego stopnia, że wsadzanie np. złożonego wózka dziecięcego w TMY było dużo trudniejsze niż w TM3 :p Trochę mija się to z celem jak dla mnie, bo jednak 49% przypadków używania bagażnika mam raczej właśnie w garażu (pozostałe 50% w miejscu do którego jadę). Jeszcze do tego Y nie chciał mi zapamiętać ustawienia wysokości otwierania bagażnika w zależności od lokalizacji i albo otwierał mi się tak nisko też na parkingu pod sklepem albo jak przestawiłem tam, to później znowu walił w bramę garażową w domu. Ale to raczej dlatego, że auto było wypożyczone na 3 dni i nie chciało mi się przestawiać ustawień / profili.
W TMYP miałem wrażenie, że słabiej przyspieszam i wolniej jeżdżę nawet mimo tego, że to była wersja performance, a porównuje do TM3 AWD. Chyba dlatego, że wyżej się jednak siedzi i wrażenie szybkości jest przez to mniejsze. Na papierach niby szybsze ale odczucia już nie.
YP sprawiał też wrażenie mniej stabilnego przy przyspieszaniu - jakoś tak trochę jakby buda się uginała trochę. Natomiast w 3 czuje się przyklejony do drogi i sztywny jak w gokarcie. Przy skręcaniu to już zupełnie totalnie inaczej.
Miałem wcześniej plan na przesiadanie się do Y z 3 ale dopóki mogę, to chyba zostanę jednak z 3 - może przy trójce dzieci zmienię, ale na razie mam jedno ;)

Podsumować mogę jednym zdaniem - trójka jest zwinniejsza, szybsza, cichsza i bardziej mi się podoba.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Mam 197 cm wzrostu, jeździłem niedawno TMYP, TM3 i powiem tak - różnicy w gabarytach w środku prawie nie czułem ale przy parkowaniu już tak. W środku miejsca w obu jest dużo i jeśli masz zdrowe nogi / kręgosłup to łatwiejszego wsiadania do Y nie zauważysz ;) Jeśli nie masz zdrowych, to pora na ćwiczenia a nie wyższe auto ;)
W TMY chyba najbardziej nie podobała mi się klapa bagażnika, która jest tak długa, że waliła mi w garażu o podniesione drzwi i musiałem ją ustawić, żeby nie otwierała się do końca, a to powodowało, że ciężko się było złożyć, żeby coś wsadzić. Do tego stopnia, że wsadzanie np. złożonego wózka dziecięcego w TMY było dużo trudniejsze niż w TM3 :p Trochę mija się to z celem jak dla mnie, bo jednak 49% przypadków używania bagażnika mam raczej właśnie w garażu (pozostałe 50% w miejscu do którego jadę). Jeszcze do tego Y nie chciał mi zapamiętać ustawienia wysokości otwierania bagażnika w zależności od lokalizacji i albo otwierał mi się tak nisko też na parkingu pod sklepem albo jak przestawiłem tam, to później znowu walił w bramę garażową w domu. Ale to raczej dlatego, że auto było wypożyczone na 3 dni i nie chciało mi się przestawiać ustawień / profili.
W TMYP miałem wrażenie, że słabiej przyspieszam i wolniej jeżdżę nawet mimo tego, że to była wersja performance, a porównuje do TM3 AWD. Chyba dlatego, że wyżej się jednak siedzi i wrażenie szybkości jest przez to mniejsze. Na papierach niby szybsze ale odczucia już nie.
YP sprawiał też wrażenie mniej stabilnego przy przyspieszaniu - jakoś tak trochę jakby buda się uginała trochę. Natomiast w 3 czuje się przyklejony do drogi i sztywny jak w gokarcie. Przy skręcaniu to już zupełnie totalnie inaczej.
Miałem wcześniej plan na przesiadanie się do Y z 3 ale dopóki mogę, to chyba zostanę jednak z 3 - może przy trójce dzieci zmienię, ale na razie mam jedno ;)

Podsumować mogę jednym zdaniem - trójka jest zwinniejsza, szybsza, cichsza i bardziej mi się podoba.
Nie ma możliwości żeby było inaczej niż piszesz, dlatego cale życie unikałem SUVów, nigdy takiego nie posiadałem. W ICE wrażenia z jazdy będą jeszcze gorsze bo tam dochodzi wysoko położony środek ciężkości. To że siedzisz niżej to zawsze powoduje, że wrażenia przyspieszania i odbiór prędkości jazdy będzie inny. Dostęp do przestrzeni bagażowej to bym polemizował, zawsze wolałem auta że klapa otwierała się z szybą, no i wielkość bagażnika, przy trójce dzieci im większy tym lepszy. Dla siebie do zabawy i jako daily też bym wolał trójkę performance.
 

Michal

Moderator
Dostęp do przestrzeni bagażowej to bym polemizowa
Na parkingu oczywiście, że lepszy dostęp ale w garażu tragedia, no ale to moj garaż i może jest jakiś niski. Naprawdę miałem problem z wsadzaniem wózka i wyjmowaniem zakupów.
Jeśli otwiera Ci się do końca w garażu to luz, u mnie tak nie było.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Na parkingu oczywiście, że lepszy dostęp ale w garażu tragedia, no ale to moj garaż i może jest jakiś niski. Naprawdę miałem problem z wsadzaniem wózka i wyjmowaniem zakupów.
Jeśli otwiera Ci się do końca w garażu to luz, u mnie tak nie było.
Otwiera się do końca przy zamkniętej bramie wjazdowej, przy podniesionej do góry musiałem 2 cm obniżyć otwieranie klapy.
 

hunter

Zadomawiam się
MY SR ma baterie inne niż LR ?
Czy dach szklany nie jest gorący w słoneczne dni?
Czy w standardzie jest aktywny tempomat i ruszanie na światłach za innym pojazdem , line Assist ?
Czy elektryka omija limit podatkowy do150 tyś zł ?
Co można zrobić z aplikacji telefonicznej , zamknąć otworzyć okna ? Wyjechać z ciasnego miejsca?
 

Michal

Moderator
MY SR ma baterie inne niż LR ?
Tak SR a w zasadzie teraz nazywa się to RWD ma baterie LFP, które trochę gorzej znoszą niskie temperatury ale wytrzymują więcej cykli ładowania.

Czy dach szklany nie jest gorący w słoneczne dni?
Tak, ale bez tragedii.

Czy w standardzie jest aktywny tempomat i ruszanie na światłach za innym pojazdem , line Assist ?
Tak, dostajesz Autopilot.

Czy elektryka omija limit podatkowy do150 tyś zł ?
Tak, jest 225 tys zł.

Co można zrobić z aplikacji telefonicznej , zamknąć otworzyć okna ?
Tak, możesz sterować wieloma rzeczami.

Wyjechać z ciasnego miejsca?
Jak dokupisz funkcje rozszerzonego autopilota (19500 zł), to dostaniesz m.in. "summon", który pozwala wjechać / wyjechać z miejsca parkingowego. Przy czym w nowych autach bez czujników parkowania na razie to jeszcze nie działa.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
MY SR ma baterie inne niż LR ?
Czy dach szklany nie jest gorący w słoneczne dni?
Czy w standardzie jest aktywny tempomat i ruszanie na światłach za innym pojazdem , line Assist ?
Czy elektryka omija limit podatkowy do150 tyś zł ?
Co można zrobić z aplikacji telefonicznej , zamknąć otworzyć okna ? Wyjechać z ciasnego miejsca?
- ma inne
- jest goraco
- tak tempomat i ruszanie ale dziala to srednio
- line assist jest
- limit na elektryka 225kzl
- uchylic okna, wlaczyc klime, otworzyc auto i bagazniki itp.
- nie mozna wyjechac z ciasnego miejsca, trzeba dokupic opcje
 

hunter

Zadomawiam się
No ten dach to załamka , mam w x5 szklany i jak zasunę roletę to marudzę że gorąco a co to będzie bez rolety , ale cymbał to wymyślił.
Jak wygląda sprawa klimatyzacji , jak to działa?
 

aadamuss

Pionier e-mobilności
Nie ma problemu z nagrzewaniem. Też myślałem, że będzie mocno promieniowało od dachu ale nie przeszkadza to łysej głowie :)-Dodatkowo przednia poprzeczka dachowa jest w takim miejscu, że jej cień czesto pada na Ciebie. Tak samo jak przy bocznych poprzeczkach.
Szklany dach dla jadących na tynych fotelach to dodatkową atrakcja i poczucie przestrzeni.
Klima daje radę bez problemu.
 
Top