Coś na długie dojazdy do pracy na rok lub dwa

Guest1

Nowy na Forum
Cześć wszystkim, sprzedałem ostatnio mojego gruza i zamiast diesla rozważam elektryka. Niestety jestem dość zielony w tym temacie, więc proszę o pomoc w wyborze przy założeniach jak poniżej:

- auto będzie na rok, może 2, potem zmiana na następne, tak żeby za dużo nie stracić przy odsprzedaży
- brak problemu z odsprzedażą po zrobieniu 30 tysięcy km/rok
- zasięg 180 km nawet polską zimę to niezbędne minimum żeby wrócić do domu bez podładowania na miejscu
- ładowanie z siły (dom, praca)
- planuję używać też ładowarki przy Lidlu (AC: Typ2, DC: CHAdeMO, CCS)
- mam do pracy 80 droga ekspresową, jazda 100-110km/h i na miejscu może mógłbym się podładować z siły, a czasem właśnie pod Lidlem, ale pewnie nie zawsze będzie mi się chciało kwitnąć pod marketem.
- parkowanie pod chmurką cały rok.

Budżet ok. 90k.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Szukaj czegoś z baterią ponad 40kWh. Leaf 40kWh to trochę mało - z mojego doświadczenia zimą 180km dojedziesz na głębokiej rezerwie, a to nie jest dobre ani dla Ciebie ani dla baterii.
Był tutaj podobny wątek, pisałem tam na przykład o Ampera-E. Obskoczyłby Twoje potrzeby z nawiązką, ale tych samochodów jest mało. W założonym budżecie aktualnie na otomoto jest jedna, uszkodzona: https://www.otomoto.pl/osobowe/ofer...-europa-serwis-2-kable-oplacony-ID6FFAd5.html
Drugi przekracza budżet, ale można ponegocjować: https://www.otomoto.pl/osobowe/ofer...lektryk-400-km-zasiegu-warszawa-ID6FFDOt.html

Możesz też zerknąć za Renault Zoe (tylko ta nowa, 52kWh) albo Corsa-E. Wprawdzie zasięg mniejszy ale bardziej 'typowe' niż Ampera-E, więc więcej części, sporo ogłoszeń no i w razie problemów bez problemu znajdziesz pomoc.
 

nabrU

Moderator
A może Hyundai Ioniq 38 z jego legendarną ekonomiką. Zrobi pewnie 250km latem, zimą pewnie pod 200km zależy jakimi drogami (na autostradzie gorzej).

1691503872937.png


Nie wiem jak tam u Was w PL one stoją cenowo, ale u mnie roczniki 2020 można już dostać za niewiele ponad 70 tyś. zł.

1691503695630.png
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
A może Hyundai Ioniq 38 z jego legendarną ekonomiką. Zrobi pewnie 250km latem, zimą pewnie pod 200km zależy jakimi drogami (na autostradzie gorzej).

View attachment 12563

Nie wiem jak tam u Was w PL one stoją cenowo, ale u mnie roczniki 2020 można już dostać za niewiele ponad 70 tyś. zł.

View attachment 12562
Ekonomika legendarna, ale ja bym nie ryzykował. Trochę degradacji i w zimie może zasięgu zabraknąć. Ja bym celował w Corsę lub e-208 jednak. Pojawiają się już egzemplarze za 90-100k.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A może Hyundai Ioniq 38 z jego legendarną ekonomiką. Zrobi pewnie 250km latem, zimą pewnie pod 200km zależy jakimi drogami (na autostradzie gorzej).

View attachment 12563

Nie wiem jak tam u Was w PL one stoją cenowo, ale u mnie roczniki 2020 można już dostać za niewiele ponad 70 tyś. zł.

View attachment 12562
Odpada. Highway - Cold weather to jest właśnie nasza ekspresówka zimą (110km/h). Więc na styk lub wręcz braknie zasięgu.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Naładowana Corsa dziś (14-16st z grzaniem na 19st) z 4 osobami po ekspresówce (+10) miała zasięg 230km. Zimą 220 było do zrobienia ale z prędkością bliżej 100-110 na ekspresówce. Po przejechani około 190 km było jeszcze 17% baterii.
 

nabrU

Moderator
Odpada. Highway - Cold weather to jest właśnie nasza ekspresówka zimą (110km/h). Więc na styk lub wręcz braknie zasięgu.

Pewnie sporo w tym racji, choć @Guest1 napisał, że ma do pracy 80km a to daje 160km w obie strony. Nie chce mi się też wierzyć że dom i pracę ma zaraz przy drodze ekspresowej ;). Ale OK jest to na styk...
 
Top