Coś pozytywnego o EV...

nabrU

Moderator
Mamy wątek 'Kampania przeciwko EV nabiera na sile' więc potrzeba nam wątku gdzie ktoś pisze, pokazuje czy opowiada pozytywnie o EV.

Na start wideo od Australijskiej Rady Pojazdów Elektrycznych:

 

ELuk

Pionier e-mobilności
Już gdzieś wcześniej pisałem.
Poznan - Lugano 1200 km.
Google podaje obecnie 13 godzin.
Ja te trasę robię w tym czasie dieslem.
Tesla robię w ok 14 godzin.
Tyle że ja nie jeżdżę po nocach i prowadzę sam. Mam 3 przerwy w trasie niezależnie czym jadę.
No i dieslem mam przerwy przymusowe, bo przed granicą z Niemcami i zaraz za granicą z Austria celem tankowania w niższej cenie 😉. Pomiędzy nimi dodatkowo coś na obiad.

A w Lugano biorę zawsze nocleg jak jadę do Nicei, wolę być tam wyspany. A w lugano wieczorem spacerek nad jeziorem. 👍
(Oczywiście wolę lecieć, ale autem też jeżdżę).
 

nabrU

Moderator
Pamiętacie filmik z TM3 z przebiegiem 216k mil? Następny więc filmik jak ten samochód radzi sobie na trasie poniżej:


P.S. od ok 06:10 można sobie zobaczyć jak wygląda porządny MOP dla EV ;)
 

nabrU

Moderator
Narzekamy ze Polacy rzadko decyduja sie na elektryki. Skoro jednak w Polsce tylko 56% posiadaczy elektryków moze łądowac je w domu to oznacza ze my nie mamy uwarunkowań, i ze patrząc na uwarunkowania to i tak chetniej kupujemy elektryki niz inni, bo aż 44% Polaków decyduje sie na elektryka bez własnego gniazdka, a na świecie jest to tylko 28%.
Jestemy wiec bardziej uparci w elektryfikacji niz średnia światowa, mimo ze liczby bezwzględne sugerują co innego.

Dość pochopne wnioski jak dla mnie.

P.S. to ty 'doktorek' nieprawdaż :p
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Pamiętacie filmik z TM3 z przebiegiem 216k mil? Następny więc filmik jak ten samochód radzi sobie na trasie poniżej:


P.S. od ok 06:10 można sobie zobaczyć jak wygląda porządny MOP dla EV ;)

Następny filmik z RSEV na temat tej Tesli. Okazało się że właścicielem był Polak jeżdżący na taxi, który skontaktował z Richardem i przedstawił całe 'story' samochodu:

 

nabrU

Moderator

boa

Pionier e-mobilności
Od najgorszego samochodu wg niemieckiego TUV do najlepiej ocenianej marki w UK:
To są dwie różne rzeczy. TUV to obiektywne dane intymne, że Tesle nie przechodzą przeglądów okresowych (wg mnie kwestia braku przeglądów ASO, a ludzie sami nie smarują hamulców itd, a zardzewiałe tarcze już dyskwalifikują, plus luzy w zawieszeniu - to akurat wada tesli….). Z kolei to drugie w UK to opinie ludzi na bazie jakiejś grupy ludzi, więc nie wiadomo na ile to miarodajne. Ale jedno nie wyklucza drugiego :)
 

nabrU

Moderator
Pełna zgoda, ww. raport nawet nie za bardzo podaje szczegółów jak ich zestawienie było robione.
Ciekawi mnie jednak czy ta wiadomość będzie tak samo rozpowszechniana jak ta o raporcie TUV :p
 

Froggy

Posiadacz elektryka
Pełna zgoda, ww. raport nawet nie za bardzo podaje szczegółów jak ich zestawienie było robione.
Ciekawi mnie jednak czy ta wiadomość będzie tak samo rozpowszechniana jak ta o raporcie TUV :p
Myślę, że wszystko dotyczy słowa "rated".
Miałem w poprzednim miejscu zamieszkania sąsiada, który miał od nowości Wartburga 1.3 (w chwili śmierci sąsiada, 5 lat temu, Wartgolf miał 80 tysięcy przebiegu, wiem, bo syn sąsiada chciał go sprzedać i pytał się, czy ktoś takiego pseudo-youngtimera nie chce). Sąsiad (bardzo sympatyczny starszy pan) upierał się, że lepszego samochodu nie ma i nie będzie (a jeździł nim na zakupy i kilka razy w roku do dalszej rodziny).
Bardziej miarodajne byłyby dane z obowiązkowego MOT, bo mogłyby stanowić podstawę do porównania z tymi z TUV, albo (na odwrót) wyniki ankiety satysfakcji z marki przeprowadzonej wśród niemieckich użyszkodników Tesli.
 

ztsgusz

Pionier e-mobilności
Prom Świnoujście-Trelleborg:

1000041682.jpg


 
Top