Coś sie rusza w temacie ? Kamerkę w zderzaku jednak stwierdzono

Olecki

Pionier e-mobilności
Będziesz, bo dla EV jest większy dopuszczalny (4.25 na kat B)
Nie jest (a przynajmniej nie bez znacznych ograniczeń), dopiero mają w planach zwiększenie limitu dla kategorii B (bez rozróżnienia BEV/ICE) ale kiedy to wejdzie tego nikt nie wie. Na razie cisza o legislacji takich przepisów.
 
Last edited:

luki

Pionier e-mobilności
OK. Dzięki za sprostowanie. Pewnie to szum medialny, a jak widać PAD jest jak ta krowa która dużo ryczy...
 

Olecki

Pionier e-mobilności
I tak i nie, raczej to zabawa w głuchy telefon - coś tam ktoś usłyszy, przekręci i poda dalej. Tak, w ustawie jest zapis o tym że posiadając prawo jazdy kategorii B można kierować pojazdem o masie do 4,25 jeśli jego masa przekracza 3,5 tony z powodu zastosowania alternatywnego źródła napędu i posiada stosowny wpis w dowodzie rejestracyjnym. Problem jest taki że nie zmieniły się przepisy dotyczące samych pojazdów, samochód osobowy dalej jest do 3,5 tony (nikt nie chce homologować cięższych osobówek) więc w praktyce ten przepis dotyczy tylko pojazdów z homologacją ciężarową wraz ze wszystkimi jej ograniczeniami (limity prędkości, zakazy wyprzedzania, zakazy wjazdów itp.). Problem będzie też za granicą w krajach które nie mają podobnych przepisów.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mój SSR był, zarejestrowany jako ciężarowy i parkowanie na chodniku powinno być karalne. Dobrze że kompletnie nie wyglądał na ciężarówkę. Jakiś idiota roadstera zrobił kamazem, bo podatkowo kombinował coś? Tak go wpisali po sprowadzeniu i za diabła nie szło tego zmienić, lub akurat ten WK nie chciał, bo to karton prawniczy.
Kupa ograniczeń , które olewałem bo nawet policjanci patrząc w DR tego nie zauważali, to głupota była
Tak może u nas może wyglądać ciężarówka

Leaf go wygonił z garażu


20210321_104808-COLLAGE.jpg
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
Parkowanie na chodniku ciężarówką nie jest karalne o ile nie przekracza 2,5 tony DMC. Tak więc swojego SSR mogłeś na legalu parkować, w przeciwieństwie do TMX, niektórych wersji TMY jak i wielu innych popularnych SUV-ów. Na szczęście (lub nie) niewielu jest strażników/policjantów znających DMC różnych modeli bo czasem mandacikowe żniwa były by zacne.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
DMC 2,7 o ile pamiętam. Teraz w Clarkson i May takim po Polsce widziałem w zajawce programu jeździli. Żólty ( pewnie z Poznania), mój też tam poszedł. Ten dach mial coś z Xsa i podobnie różne koła przód /tył, stąd sentyment.
Ciasna wielka fura, kompletnie bez sensu jako użytkowa, a takie lubię.
14l minimum, paka mała wąska bo nadkola i chowany dach, środek też raczej ciasny, ale polecam takie mieć, bo radocha z jady dziwolągiem.
Niemcy potrzyli z byka, Włosi, Hiszpanie machali z rozdartymi gębami. Nasi wiadomo - " Panie ile to pali i tylko dwa miejsca, a po co ten dach się składa?
Takie gadki jak teraz przy elektrykach. To geny wschodnie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Takie gadki jak teraz przy elektrykach. To geny wschodnie.
Eee tam zaraz wschodnie, w USA któryś stan żyjący z ropy chce zakazać elektryków. Rowan Atkinson jedzie po elektrykach, a w DE, ostoi praworządności i ekologiczności blokowali budowę GigaBerlin.
 

p0li

Pionier e-mobilności
DMC 2,7 o ile pamiętam. Teraz w Clarkson i May takim po Polsce widziałem w zajawce programu jeździli. Żólty ( pewnie z Poznania), mój też tam poszedł. Ten dach mial coś z Xsa i podobnie różne koła przód /tył, stąd sentyment.
Ciasna wielka fura, kompletnie bez sensu jako użytkowa, a takie lubię.
ssr fajny ale jak zostane grubym bogatym niemcem to jednak takie cos (tylko pytanie czy sie wtedy zmieszcze):

 

p0li

Pionier e-mobilności
a w DE, ostoi praworządności i ekologiczności blokowali budowę GigaBerlin.
w .de wszyscy co maja wiecej niz 4 szare komorki pukaja sie w glowe slyszac o kryzysie energetycznym, zielonej energii i jednoczesnym zamykaniu elektrowni atomowych i otwieraniu elektrowni weglowych - no ekologia jak 🍆
 
Top