To moze jak "to" powstało:
Za każdym razem, kiedy ktoś wskazywał na zdjęcie z jakimś konwencjonalnym rozwiązaniem, Musk się sprzeciwiał i wskazywał palcem na samochody z gry komputerowej
Halo, ze zwiastuna gry
Cyberpunk 2077 albo z filmu Ridleya Scotta
Łowca androidów. W głowie pobrzmiewało mu pytanie, które niedawno zadał mu jego autystyczny syn Saxon: "Dlaczego przyszłość nie wygląda jak przyszłość?". Musk cytował je wielokrotnie. I w tamten piątek również zakomunikował zespołowi projektantów: "Chcę, żeby przyszłość wyglądała jak przyszłość". Pojawiły się głosy sprzeciwu sugerujące, że samochód o przesadnie futurystycznym wzornictwie się nie sprzeda. Była tu w końcu mowa o pikapie. "Mam gdzieś, że nikt go nie kupi", powiedział Musk na koniec zebrania. "Nie będziemy robić tradycyjnego, nudnego auta. Możemy to zawsze zrobić później. Chcę zbudować coś wypasionego. Po prostu, no… przestańcie się opierać
Do lipca 2019 roku von Holzhausenowi i Morrisowi udało się zbudować pełnowymiarową makietę samochodu o futurystycznym, surowym wzornictwie: kąty ostre, fasety jak w diamencie. W pewien piątek zaskoczyli Muska, który dotychczas jej nie widział, ustawiając ją pośrodku salonu obok bardziej tradycyjnego modelu, nad którym zastanawiali się wcześniej. Musk zareagował, kiedy tylko przestąpił przez drzwi prowadzące do studia z fabryki SpaceX. "Idealnie!", krzyknął. "Uwielbiam go! Robimy ten wóz. Tak, właśnie taki zbudujemy! Dobra, okej, załatwione"
"Większość pracowników studia go nienawidziła", opowiada von Holzhausen. "Mówili, że chyba sobie kpię. Nie chcieli mieć z nim nic wspólnego. Był po prostu zbyt dziwny".
Część projektantów zaczęła w tajemnicy opracowywać wariant alternatywny. Von Holzhausen, którego łagodność dorównuje opryskliwości Muska, poświęcił czas, żeby uważnie wysłuchać ich obaw. "Trudno coś osiągnąć, kiedy otaczający cię ludzie nie są zaangażowani", tłumaczy. Musk był mniej cierpliwy. Kiedy
niektórzy projektanci zaczęli naciskać na niego, żeby chociaż zlecił pobieżne badania rynku, odpowiedział: "Ja się nie bawię w grupy fokusowe".
21 listopada 2019 roku odbyła się prezentacja Cybertrucka dla prasy, podczas której
prototyp wjechał na scenę ustawioną w studiu projektowym. Dało się słyszeć szmery zdumienia. "Niejedna osoba na widowni najwyraźniej nie dowierza, że ten właśnie pojazd przyjechała zobaczyć", relacjonowała CNN. "Cybertruck przypomina duży stalowy trapezoid na kołach i ma w sobie więcej z instalacji artystycznej niż z pikapa". Ku jeszcze większemu zaskoczeniu widowni von Holzhausen podjął próbę zaprezentowania wytrzymałości samochodu. Wymierzył prototypowi uderzenie młotem oburęcznym, które nie pozostawiło nawet wgniotki. Następnie rzucił metalową kulką w jedno z okien ze "szkła pancernego". Ku jego zdziwieniu rozbiło się. "O, k****!", skwitował Musk. "Może rzuciłeś trochę za mocno?"
Ogółem prezentacji nie można było nazwać wielkim sukcesem. Cena akcji Tesli spadła następnego dnia o 6 procent – najgwałtowniej od dwóch miesięcy. Musk był jednak usatysfakcjonowany. "Pikapy wyglądają tak samo od dawna, od jakichś stu lat", powiedział do zebranych. "Chcemy spróbować czegoś innego".
Elon Musk znany jest na całym świecie jako ekscentryczny miliarder i wizjoner. To właściciel m.in. Tesli, SpaceX, a od niedawna także Twittera (obecnie platforma X).
www.auto-swiat.pl
Upraszczając:
- samochód został zaprojektowany w sumie przez Muska wbrew woli większosci projektantów
- projektanci uwazali go za pomyłkę i się sprzeciwiali, a nawet sami pracowali nad alternatywą majac nadzieje ze Musk zmieni zdanie, byli przekonani ze ten projekt nie moze sie rynkowi spodobać
- ludzie którzy zobaczyli go na premierze w wiekszosci uznali to za niesmaczny żart, czyli sie nie spodobał
- akcje gwałtownie spadły po pokazaniu projektu bo tak samo nie spodobał się inwestorom
Dodatkowo na dziś to nie spełniono obietnicy zasięgu, nie spełniono też obietnicy ceny (uwzgledniajac inflację), a sam Musk niedawno: "nie przebierał w słowach, opisując sytuację, w jakiej m.in. on postawił Teslę, projektując Cybertrucka:
Wykopaliśmy sobie grób Cybertruckiem.
Elon Musk w środę rozmawiał z udziałowcami Tesli na temat wyników finansowych za trzeci kwartał. Rozmowa ta nie była jednak do końca optymistyczna. Dyrektor generalny Tesli przyznał, że ze względu na mocno unikalną konstrukcję produkcja Cybertrucka będzie ogromnym wyzwaniem.
www.komputerswiat.pl
Fajnie ze mimo wszystko są ludzie którym się ten eksperyment podoba.