Czy bateria 800 V w odświeżonej Tesli 3?

TomS

Zadomawiam się
Jaka jest szansa, że nowa wersja będzie mieć baterię w architekturze 800V ?
 

mysh

Zadomawiam się
To jak z kotem schrodringera - możemy sobie spekulować do woli o dodatkowych kamerach, wentylowanych siedzeniach, designie, cenach i dopóki nie będzie prezentacji, to 3HL będzie miał i nie miał dodatkowej kamery, wentylowane i niewentylowane siedzenia, stary i nowy wygląd, a ceny będą i dobre i złe.

PS. nie marnujmy życia na spekulacje, cierpliwie zaczekajmy do prezentacji :)
 

TomS

Zadomawiam się
Prezentacja czyli pokazy w salonach i testach po dostawach? bo chyba nie zaplanowano specjalnego wydarzenia w związku z 3HL, chyba, że się mylę i umknęła mi jakaś konkretna data?
 

KrzysztofFly

Moderator
A ja cały czas liczę, że jednak będzie ;)
Z drugiej strony SuC v4 obsługuje napięcia do 1000V, to w końcu w którymś modelu się musi pojawić.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Z drugiej strony SuC v4 obsługuje napięcia do 1000V, to w końcu w którymś modelu się musi pojawić.
sensownie by byłożeby CT miał instalację 800V = ale jeśli do tej pory nic nie wyciekło to raczej nadal będzie 400V
może następne modele będą miały zminioną instalację - ale wtedy to pewnie będzie dotyczyło wszystkich większych modeli a 400V zostanie dla miejskiego modelu - no lae to takie wróżenie z fusów
 

KrzysztofFly

Moderator
sensownie by byłożeby CT miał instalację 800V = ale jeśli do tej pory nic nie wyciekło to raczej nadal będzie 400V
może następne modele będą miały zminioną instalację - ale wtedy to pewnie będzie dotyczyło wszystkich większych modeli a 400V zostanie dla miejskiego modelu - no lae to takie wróżenie z fusów
No sens by to miało, aby miejskie modele zostały przy 400V, w nich raczej nikt nie potrzebuje bardzo szybkiego ładowania, tak samo jak wielkich baterii. Jednak w przypadku większych modeli (z większą bateria i zasięgiem) to by się przydało. Druga kwesta, że ze względu na ograniczenia prądowe złącza CCS, nie ma innej możliwości aby przyspieszyć ładowanie jak właśnie zmiana napięcia pakietu. Także biorąc pod uwagę moce silników, przekroje kabli też mogły by być mniejsze.
 

piotr_ev

Fachowiec
Z tego co pamiętam, to Cybertruck będzie na 800V, a jako następny ten nowy tani model z Giga Mexico. Może 3 i Y dostaną instalację 800V jak będą już CT i Model2 (?) w gamie. Przestawienie produkcji 3 i Y na 800V to będzie nie mały wyczyn. sądzę, że wpierw ten tani model dostanie 800V, a dopiero później 3/Y.
 

KrzysztofFly

Moderator
Z tego co pamiętam, to Cybertruck będzie na 800V, a jako następny ten nowy tani model z Giga Mexico. Może 3 i Y dostaną instalację 800V jak będą już CT i Model2 (?) w gamie. Przestawienie produkcji 3 i Y na 800V to będzie nie mały wyczyn. sądzę, że wpierw ten tani model dostanie 800V, a dopiero później 3/Y.
Często właśnie przy okazji liftingu robi się grubsze zmiany w samochodach, drobniejsze wraz ze zmianą roku modelowego. W sumie gdyby spojrzeć na staż modelu 3 na rynku (prezentacja 2016, produkcja 2017), to może wcale nie jest do końca tylko zwykły lifting.
 

nabrU

Moderator
sądzę, że wpierw ten tani model dostanie 800V, a dopiero później 3/Y.

Ja tu widzę dwie sprzeczności: tani model i instalacja HV 800V :p
 
Top