Czy da się spowolnić ładowanie AC

PetiTST

Nowy na Forum
Witam,

Od niedawna jestem użytkownkiem Meganki z 2022, która ma ładowanie AC 22kW. Pytanie brzmi - czy jest jakaś możliwość od strony samochodu spowolnienia szybkości ładowania? Auto stoi zaparkowane kilka godzin więc tak naprawdę te 7 kW w zupełności by mi wystarczały.
 

wojto

Nowy na Forum
Nic nie słyszałem o takiej możliwości - można tylko ustawić harmonogram ładowania ale prędkość to już chyba nie. W dupach sie poprzewracało, mają za szybkie ładowanie i z chęcią łądowaliby dłużej ku uciesze innych co też chcą może tam się ładować ;-)
 

daniel

Señor Meme Officer
Nic nie słyszałem o takiej możliwości - można tylko ustawić harmonogram ładowania ale prędkość to już chyba nie. W dupach sie poprzewracało, mają za szybkie ładowanie i z chęcią łądowaliby dłużej ku uciesze innych co też chcą może tam się ładować ;-)
Halo halo. Może jest słabsza instalacja i @PetiTST nie chce ryzykować? Jak dla mnie to uzasadnione pytanie.
Wolne ładowanie to z definicji wolne ładowanie.

Szukałem w necie i: nie da się.
Musiałbyś użyć EVSE, które ma regulacje mocy.
Przenośnych kable często mają regulacje ile amperów można pobierać. Na publicznej ładowarce nic nie zrobisz.
 
Last edited:

wojto

Nowy na Forum
Jaka słabsza instalacja, tu nie chodzi o EVSE ze zwykłego gniazdka, tylko słupek który daje 22kW. Pewnie kolega nie chce po 2 godzinach ładowania odstawiać samochodu, tylko z chęcią poładowałby się np. 7 godzin, żeby w środku pracy nie trzeba było wychodzić i przestawiać samochodu (też miałem kiedyś taką rozkminę jak ładowałem Leafa pod pracą za darmo) ;-)
Poza tym rozumiem, 7kW byłoby pewnie zdrowsze dla baterii niż 22kW chociaż nie jest to jakieś super szybkie ładowanie.
 

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
Jeśli ładownie z publicznego słupka z gniazdem, to można kupić cieńszy i/lub jednofazowy kabel. 7 kW to jedna faza 32 A, dosyć egzotyczny, bo tańszy niż 3x6 mm² jest 5x2,5 mm², ale bywają takie np. do PHEV-ów. W Chinach wszystko dostaniesz.

Myślałem o czymś takim nawet w kontekście postojów przy atrakcjach w trakcie roadtripów Teslą, w której można co prawda skręcić ładowanie do 5 A, ale nie można nie skorzystać z trzech faz jeśli są. Ceny kabli są jednak takie, że dla takiej błahej potrzeby to się raczej nie opłaca. Jeśli miałoby to poprawić komfort ładowania pod domem czy pracą, to co innego.
 
Last edited:

PetiTST

Nowy na Forum
Jaka słabsza instalacja, tu nie chodzi o EVSE ze zwykłego gniazdka, tylko słupek który daje 22kW. Pewnie kolega nie chce po 2 godzinach ładowania odstawiać samochodu, tylko z chęcią poładowałby się np. 7 godzin, żeby w środku pracy nie trzeba było wychodzić i przestawiać samochodu (też miałem kiedyś taką rozkminę jak ładowałem Leafa pod pracą za darmo) ;-)
Poza tym rozumiem, 7kW byłoby pewnie zdrowsze dla baterii niż 22kW chociaż nie jest to jakieś super szybkie ładowanie.
Dokładnie tak.
 

LPGczyEV

Zadomawiam się
Jeśli ładownie z publicznego słupka z gniazdem, to można kupić cieńszy i/lub jednofazowy kabel. 7 kW to jedna faza 32 A,
Dokładnie mam taki kabel, kabel jest na 22kw ale tylko 1F wiec 7kw max idzie. minus jest taki że przy ładowarce 11kw, bedziesz sie ładował 3.6kw. kabel poznasz po tym że 2 dolne piny są puste
1749219560554.png
 

Jarro84

Zadomawiam się
Witam,

Od niedawna jestem użytkownkiem Meganki z 2022, która ma ładowanie AC 22kW. Pytanie brzmi - czy jest jakaś możliwość od strony samochodu spowolnienia szybkości ładowania? Auto stoi zaparkowane kilka godzin więc tak naprawdę te 7 kW w zupełności by mi wystarczały.

U mnie się da, ale to zależy od Wallboxa. Ja mam opcję żeby zmniejszyć amperarz i wtedy wolniej ładuje.
 

Attachments

  • Screenshot_20250606_162613_Wallbox.jpg
    Screenshot_20250606_162613_Wallbox.jpg
    398,2 KB · Liczba wyświetleń: 4

nabrU

Moderator
U mnie się da, ale to zależy od Wallboxa. Ja mam opcję żeby zmniejszyć amperarz i wtedy wolniej ładuje.

Ale wypada czytać uważnie na co się odpowiada :p Jeśli jest się podpiętym pod publiczny słupek 22kW to podawanie przykładu wallboxa nie pomoże.

Pytanie brzmi - czy jest jakaś możliwość od strony samochodu spowolnienia szybkości ładowania?
 
Top