Czy Juniper standard range RWD poradzi sobie w trasie?

karol.kar

Pionier e-mobilności
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Potwierdziliście moje przypuszczenia i myślę że biorąc to wszystko pod uwagę Juniper SR spełni nasze oczekiwania!

Szkoda że faktycznie ładuje się to wolniej niż starszy model na BYD BLADE, ale przynajmniej jest te 2,5kWh więcej. ;)

Nadal nie wiem jakiego zużycia spodziewać się przy 120km/h - ktoś wie?
Tutaj parametry zużycia, co prawda liczone przy 110km/h , ale to sobie ciut więcej dodaj.
 

glexu

Nowy na Forum
Nabywamy doświadczenia ;) . Ja ze swoim 50 kWh byłem w wielu miejscach (SI, HU, AT, CZ, SK, DE, PL), więc tragedii nie ma. Mój e208 poradził sobie, to i SR RWD sobie poradzi sobie tym bardziej.

Musisz miec nerwy ze stali. Mamy w domu tez E208 z 2022r i wg mnie wskazania zasiegu komputera pokladowego sa bardziej labilne niz emocje nastolatki ;).
 

glexu

Nowy na Forum
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Potwierdziliście moje przypuszczenia i myślę że biorąc to wszystko pod uwagę Juniper SR spełni nasze oczekiwania!

Szkoda że faktycznie ładuje się to wolniej niż starszy model na BYD BLADE, ale przynajmniej jest te 2,5kWh więcej. ;)

Nadal nie wiem jakiego zużycia spodziewać się przy 120km/h - ktoś wie?
Testowalem co prawde Juniper LR, ale na trasie 380km mialem zuzycie 17,5kWh/100kWh (80% autostrada)
Mysle ze Y SR bedzie mial podobnie
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Testowalem co prawde Juniper LR, ale na trasie 380km mialem zuzycie 17,5kWh/100kWh (80% autostrada)
Mysle ze Y SR bedzie mial podobnie
Jest nawet szansa, że RWD będzie mieć mniejsze zużycie bo jest trochę lżejszy
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Potwierdziliście moje przypuszczenia i myślę że biorąc to wszystko pod uwagę Juniper SR spełni nasze oczekiwania!

Szkoda że faktycznie ładuje się to wolniej niż starszy model na BYD BLADE, ale przynajmniej jest te 2,5kWh więcej. ;)

Nadal nie wiem jakiego zużycia spodziewać się przy 120km/h - ktoś wie?
Rzetelne dane masz też tutaj: ev-database.org . Ich "highway" to nie nasze 140 km/h tylko właśnie okolice 120-130 km/h. Te 170 kWh wydaje się być realne. W moim Juniperze mam przebieg 8400 km i średnie zużycie na poziomie 15,4 kWh/100km. Robię sporo tras, tak mniej więcej 50/50. Przy czym trasa to zazwyczaj autostrada Łódź-Warszawa. Poprzednio miałem TMY RWD i mogę spokojnie potwierdzić, że na trasę się nadawał. Sam zrobiłem kilka tras po tysiąc km m.in. do Chorwacji, do Włoch, zimą do Austrii. Natomiast musisz być świadomy kilku rzeczy:

1. Co by nie mówić, RWD ma mniejszą baterię i co za tym idzie mniejszy zasięg. Wyjeżdżając z domu na 100% prawdopodobnie przejedziesz realnie tak do 300km trasami szybkiego ruchu (latem). Nie będziesz przecież rozładowywać baterii do zera. Bezpiecznie jest moim zdaniem przyjąć, że w okolicy 250km należy się rozejrzeć za stacją ładowania.

2. Musisz się dopasować do lokalizacji ładowarki. Niestety nasza infrastruktura nie jest jeszcze tak rozwinięta jak w krajach Europy zachodniej gdzie na każdym MOP-ie masz nie jedną ładowarkę a kilku operatorów. W związku z tym bywa, że trzeba albo zmodyfikować trochę przebieg trasy, albo zatrzymać się na ładowanie wcześniej niż by to wynikało z optymalizacji czasu ładowania.

3. RWD ma tak naprawdę podobny zasięg "na co dzień" co LR. Tyle, że ładuje się go częściej do 100%, podczas gdy LR zazwyczaj się ładuje do 80% a tylko w przypadku trasy na full.

4. Jeśli chcesz się ścigać na czas dojazdu to RWD nie pogonisz. Poza mniejszym zasięgiem na jednym ładowaniu zwiększa się prawdopodobieństwo okoliczności dodatkowych typu kolejki przy ładowarce, obniżonej mocy ładowania itp. Bo po prostu będziesz mieć 1-2 postoje więcej niż jakbyś jechał LR. W związku z tym warto się zastanowić czy w tej trasie będziesz "gonić", czy będziesz jechać na luzie. Moje wszystkie trasy RWD były na luzie (wyjazdy wakacyjne) więc w ogóle mi nie rzutowały postoje. Wręcz były wskazane bo się mniej męczyłem w trasie. No ale nigdzie mi się nie spieszyło. Jeśli wiesz, że będziesz się spieszył i tych tras będzie dużo bo np. jest to element Twojej pracy to albo godzisz się na dodatkową logistykę związaną z postojami na ładowanie, albo bierz diesel-a ;-)
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Musisz miec nerwy ze stali. Mamy w domu tez E208 z 2022r i wg mnie wskazania zasiegu komputera pokladowego sa bardziej labilne niz emocje nastolatki ;).
Wskazania są takie jak w innych BEV. Nie za bardzo się nimi kieruję. Mam już wystraczająo doświadzcenia, aby samemu oszacować zasięg.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Wskazania są takie jak w innych BEV. Nie za bardzo się nimi kieruję. Mam już wystraczająo doświadzcenia, aby samemu oszacować zasięg.
Chyba nie jeździłeś Teslą ;-) Tutaj wskazania są bardzo stabilne i do tego bliskie prawdy. Dostałem kiedyś zastępczo E-208 i te szacunki to był jakiś dramat.. Wyjechałem z prognozą dotarcia do celu na 40% baterii i w 2/3 trasy się okazało, że mogę nie dojechać..
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Chyba nie jeździłeś Teslą ;-) Tutaj wskazania są bardzo stabilne i do tego bliskie prawdy. Dostałem kiedyś zastępczo E-208 i te szacunki to był jakiś dramat.. Wyjechałem z prognozą dotarcia do celu na 40% baterii i w 2/3 trasy się okazało, że mogę nie dojechać..
No nie jeździłem Teslą (dużo). Tyle że, mi te szacunki zasięgu pokazywane przez mój samochód nie są za bardzo do niczego potrzebne, bo sam ogarniam szacunki. I prognozuję dosyć dokładnie. Przez ostatnie 2,5 roku i 42k km, tylko raz moja prognoza się nie zgadzała, u musiałem awaryjnie ładować się w miejscu, gdzie nie planowałem.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
No nie jeździłem Teslą (dużo). Tyle że, mi te szacunki zasięgu pokazywane przez mój samochód nie są za bardzo do niczego potrzebne, bo sam ogarniam szacunki. I prognozuję dosyć dokładnie. Przez ostatnie 2,5 roku i 42k km, tylko raz moja prognoza się nie zgadzała, u musiałem awaryjnie ładować się w miejscu, gdzie nie planowałem.
Podziwiam i szanuję. W każdym razie mogliby się w Stellantis-ie trochę lepiej postarać bo takie wskazania wprowadzają w błąd szczególnie nowych użytkowników i zniechęcają. Nie każdy ma zacięcie do samodzielnego liczenia w głowie "jak daleko zajadę". Nie każdy też ma tyle doświadczenia. Fakt, że zawsze z pomocą przyjdzie ABRP, który zgaduję, że zrobi to lepiej.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Podziwiam i szanuję. W każdym razie mogliby się w Stellantis-ie trochę lepiej postarać bo takie wskazania wprowadzają w błąd szczególnie nowych użytkowników i zniechęcają. Nie każdy ma zacięcie do samodzielnego liczenia w głowie "jak daleko zajadę". Nie każdy też ma tyle doświadczenia. Fakt, że zawsze z pomocą przyjdzie ABRP, który zgaduję, że zrobi to lepiej.
ABRP nie używam, bo nie mogę w nim ustawić swoich preferencji (jak np. czy używać płatnych dróg, czy nie; na jakie autostrady mam winiety, czy nie, itp.). Używam Waze, bo z różnych nawigacji, co używałem, ta mi najbardziej odpowiada.

A zasięg w BEV (jak i w ICE) to się zmienia, i w dużym stopniu zależy, jak ciężka jest noga :). To się dotyczy wszystkich BEV i ICE, którymi jeździłem, i które pokazywały zasięg (a nie wszystkie pokazywały).
 
Top