czy ktoś w forumowiczów ma doświadczenia z użytkowania TM3 gdy SOH baterii spada poniżej 80%

ArturEV

Zadomawiam się
Gwarancja tesli uruchamia się gdy SOH baterii spada poniżej 70%
Czy ktoś ma doświadczenia z użytkowania takiej tesli gdzie bateria była w takiej kondycji ?
czy są jakieś dodatkowe problemy poza spadającym zasięgiem?

Znalazłem tani egzemplarz TM3 Standard RWD Plus 60kWh | SOH 81%
z przebiegiem 212,264 km

Szukam auta dla rodziców, którzy będą poruszać się głównie wokół przysłowiowego komina, nie przekraczając 150 km dziennie. Auto będzie ładowane przy użyciu instalacji fotowoltaicznej o mocy 11 kW lub niższej. Nie przewiduję wizyt na stacjach szybkiego ładowania. Czy w takich warunkach samochód (bez wymiany baterii) może przejechać jeszcze 50-100 tys. km, zanim konieczna będzie wymiana akumulatora?

Pozdrawiam
Artur
 

nabrU

Moderator
Bateria przy takim SOH da radę. Tyle, że nikt nie da Ci gwarancji, czy się coś nie popsuje w samochodzie i trzeba będzie za naprawę płacić. Chyba że kupisz używaną TM3 z dużym przebiegiem od Tesli to dostaniesz ją z gwarancją.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Gwarancja tesli uruchamia się gdy SOH baterii spada poniżej 70%
Czy ktoś ma doświadczenia z użytkowania takiej tesli gdzie bateria była w takiej kondycji ?
(...)
Jestem przekonany, że nie znajdziesz odpowiedzi na to pytanie. Najwyższa degradacja dobrowolnie zaraportowana na "niemieckim forum" (patrz https://tff-forum.de/t/wiki-model-3-kilometerkoenig-im-forum/23741/872 , arkusz "Tesla - Battery State of Health") wynosi 23,3% przy 137500km w 2020 M3LR, a najwyższy przebieg 281809 km przy 17% degradacji w 2019 M3LR.
Ciekawe czy brak raportów z SoH w okolicach 70% wynika z trwałości baterii, czy wręcz przeciwnie.

Czy w takich warunkach samochód (bez wymiany baterii) może przejechać jeszcze 50-100 tys. km, zanim konieczna będzie wymiana akumulatora?
Ten sam arkusz wylicza, że oczekiwany moment osiągnięcia SoH 70% w baterii Panasonic 1C to niecałe 17 lat i (lub?) prawie 376kkm.

Moim zdaniem powinieneś siebie spytać, czy możesz przyjąć na klatę 30k PLN za ewentualną wymianę baterii.

Weź też pod uwagę, że choć Modelu 3 z sierpnia 2019 nie można nazwać początkiem produkcji, to był to nadal młody model - masowa produkcja ruszyła rok wcześniej, a dostawy w Europie w lutym 2019.
I były to egzemplarze z USA. O jednym z takich egzemplarzy @cooler napisał już wiele.

Ach, i w żaden sposób licząc bateria w tym samochodzie nie ma 60 kWh. Chyba że była wymieniana.

Gwarancja tesli uruchamia się gdy SOH baterii spada poniżej 70%
By nie było wątpliwości - gwarancja na baterię jest przez 8 lat LUB 160kkm w przypadku tego modelu. Czyli auto z ogłoszenia nie ma już gwarancji na baterię.
 

dts

Nowy na Forum
Gwarancja tesli uruchamia się gdy SOH baterii spada poniżej 70%
Czy ktoś ma doświadczenia z użytkowania takiej tesli gdzie bateria była w takiej kondycji ?
czy są jakieś dodatkowe problemy poza spadającym zasięgiem?

Znalazłem tani egzemplarz TM3 Standard RWD Plus 60kWh | SOH 81%
z przebiegiem 212,264 km

Szukam auta dla rodziców, którzy będą poruszać się głównie wokół przysłowiowego komina, nie przekraczając 150 km dziennie. Auto będzie ładowane przy użyciu instalacji fotowoltaicznej o mocy 11 kW lub niższej. Nie przewiduję wizyt na stacjach szybkiego ładowania. Czy w takich warunkach samochód (bez wymiany baterii) może przejechać jeszcze 50-100 tys. km, zanim konieczna będzie wymiana akumulatora?

Pozdrawiam
Artur
Ta tesla to już z dobry rok tam stoi jak nie dłużej. Ale cena w końcu dużo niższa;)
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
A czy nie można użytkować Tesli, jak SoH spadnie poniżej 70%?
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Pytam się, bo słyszałem, że bodajże w Berlingo, jak SoC spadnie poniżej 70% (60%), to elektronika wyłącza napęd, i trzeba wymienić akumulator.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Wydaje mi się, że to odwieczny problem czy kupić stary ryzykowny samochód, czy dopłacić do nowszego. Czyli kwestia bardziej indywidualna, niż techniczna.

Osobiście skupiłbym się na wiarygodności pomiaru i na stanie innych elementów samochodu

A oto co Grok mówi o niskim SoH. Nie wiem, czy nie kłamie:

Any reports of tesla model 3 battery reaching 70% SoH?
Answer
Yes, there are various reports and discussions regarding Tesla Model 3 battery degradation where the State of Health (SoH) reaches around 70%. Here's a summary based on the information available:

Public Reports and Studies:
A study by Recurrent Auto found that Tesla Model 3 batteries degrade at a rate of about 2% per year under average conditions. This would suggest that after about 15 years, or possibly less if driven heavily or in harsh conditions, a Model 3 might reach 70% SoH.
Owner Experiences:
Owners have shared their experiences in forums like Tesla Motors Club and Reddit. For instance, one owner reported their 2018 Model 3 Long Range AWD reaching an SoH of 82% at 141,529 miles. While this isn't 70%, it shows degradation over time, and at this rate, reaching 70% SoH is plausible within a reasonable timeline.
Warranty and Expectations:
Tesla's warranty for the Model 3 covers battery degradation down to 70% capacity for 8 years or 100,000 miles/120,000 miles for Long Range and Performance models. This implies that Tesla anticipates the battery reaching 70% SoH within this period under normal conditions.
Battery Health Tests:
There are discussions and guides on how to check Tesla battery health, including through the Tesla app or in Service Mode, which can indicate when a battery has degraded to such a level.
Real-World Data:
While specific reports of batteries exactly at 70% SoH might be less common due to the battery health test not being necessary until the battery underperforms, there are instances where owners have noted substantial degradation. For example, some owners on forums have reported batteries at or near this level, although often these reports come with caveats about driving habits, climate conditions, and charging practices.
General Consensus:
The consensus is that Tesla batteries degrade over time, but many factors like charging habits, climate, and how the car is used can influence this degradation rate significantly. Reaching 70% SoH is within the realm of expectation for many owners, especially those with higher mileage or older vehicles.
On X:
Posts on X (formerly Twitter) have mentioned that Tesla's batteries are designed to retain significant capacity over long distances, with some users citing that after 200,000 miles, Model 3 batteries might still retain around 85% of their original capacity, suggesting that hitting 70% SoH is not typical for this mileage but does happen with older or heavily used vehicles.

In summary, while 70% SoH for a Tesla Model 3 battery isn't regularly documented or widely discussed due to the warranty threshold and the proactive nature of battery health management by Tesla owners, it's clear that battery degradation to this level does occur, especially in models that are several years old or have seen high mileage. The exact point at which a battery reaches this SoH can vary widely based on individual circumstances.
 
Top