Czy model 3 jest dla osoby parkującej pod chmurką bez prądu?

tokwi

Pionier e-mobilności
... że absolutnie nie wyobrażam sobie zmiany stylu życia pod samochód. ..
Wojtek, może sobie nie wyobrażasz, ale i tak zmienisz, bo póki można będziesz korzystał z buspassów, zapomnisz o płatnej strefie parkowania, poznasz fajne kanjpy w których będziesz się po drodze zatrzymywał na 15 min. siku.
Elektromobilność wpływa na zmianę stylu, ale te zmiany są na lepsze.
Pisałeś, że masz słupki w pracy. Jeśli tak, to realnym wydaje mi się taki scenariusz, że przy tak małej eksploatacji miejskiej - raz na 2 tygodnie (jak będzie lało) podjedziesz do biura się doładować - tym bardziej, że jak zrozumiałem ma to być auto służbowe. Jak mam w domu Wallboxa, ale też słupki w pracy i nie pamiętam już kiedy w domu korzystałem, choć rowerem jeżdżę przez cały rok - również w zimie i po lodzie.
BTW, która firma w Polsce kupuje do swojej floty Tesle, czy masz po prostu kwotę i możliwość każdej marki?
 

Michal

Moderator
BTW, która firma w Polsce kupuje do swojej floty Tesle, czy masz po prostu kwotę i możliwość każdej marki?
To jest bardzo dobre pytanie! :)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
To jest bardzo dobre pytanie! :)
Są firmy gdzie można wybrać sobie auto do danego budżetu i tam w zasadzie to użytkownik decyduje czym jeździ. Natomiast inna grupa to floty gdzie zakupy są dokonywane odgórnie. Akurat mam trochę styczności z flotowcami i z tego co od nich słyszę to Tesla jeszcze nie. Długu, długo nie. I wcale nie dlatego że floty nie są zainteresowane BEV-ami (niektóre są) ale po prostu Tesla jako firma całkowicie zlewa klientów flotowych, przynajmniej w Polsce. Nawet jak taka flota przychodzi do Tesli to po prostu odbija się od ściany i idzie do konkurencji.
 

Michal

Moderator
Dlatego pytam jaka firma dopuszcza Teslę, bo to wydaje się fajna firma :)
Bo normalnie jak przychodzi zakup flotowy do salonu, to ma pewnie kilka warunków:
1. Spodziewanym jest, że salon da takie zniżki, że po kilku latach można będzie praktycznie nic nie stracić przy sprzedaży.
2. Ktoś musi komuś posmarować pod stołem, żeby ich wybrać, bo to zwykle są umowy na miliony plnów, więc torba pod stołem z kilkudziesięcioma tys plnów, się po prostu opłaca.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Tak właśnie działaja floty, chcą po 3-ech latach sprzedać z nie wielką stratą.
Dlatego zakup pojedyńczego auta od producenta który daje duże upusty flotom jest frajerstwem.
Będzie duża utrata wartości.
Taki sposób handlu przez teslę jak do tej pory, też ma wpływ na popularność wśród drobnych odbiorców.
 

daniel

Señor Meme Officer
Dzięki za wszystkie odpowiedzi! Pomyślę o słupku przed kamienicą, może jakoś uda się spółdzielnię przekonać. Żona robi tygodniowo około 60-100 km, dlatego cieszą mnie te wypowiedzi o minimalnym zużyciu prądu podczas postoju.
Obawiałem się, że lfp nie lubi mrozu i postojów na nim, a widzę że jest chyba dobrze.
Bardziej chodzi to, że słabo się ładuje i brakuje hamowania silnikiem na mrozie (dopóki się nie rozgrzeje oczywiście, bo potem wraca do normy).
Żaden ze sklepów, z których korzystam, nie ma ładowarki, ale słyszałem, że będą je mieć lidle i biedronki.
Jadąc przed chwilą rowerem zauważyłem, że 500 m ode mnie postawiono jakąś, ale to raczej do nowego osiedla.
Najlepiej sprawdź na Plugshare.
Nie mam noża na gardle, ale fakt mamy super czas na model 3 - świetna cena i jakość, z drugiej strony mam tyle hobby i zajęć z żoną i synem, że absolutnie nie wyobrażam sobie zmiany stylu życia pod samochód. Mój dwuosobowy spalinowiec tego nie wymagał, ale to samochodem żony robimy trasy w 3 osoby.
I tak będzie zmiana stylu podróżowania. Na dłuższych trasach to będzie jak nawigowanie po pustyni od oazy do oazy. :p (* w Polsce)
Ech, gdyby udało się dochapać awansu, wtedy mógłbym dostać służbowe LR i mieć ładowanie wszędzie za darmo. Choć paradoksalnie zależy mi na LFP i RWD. Znajomy z tvn turbo, który jeździł każdym prawie samochodem (w tym moim i wiem, że lubimy to samo w prowadzeniu), ocenia rwd najwyżej że wszystkich tesli i elektryków w ogóle.
Kornacki i "łysy z Caroseria" obaj mają elektryki. SpiderWeby też flirtują z BMW. Podejrzewam, że więcej jest takich dziennikarzy co chowają szkielety w szafie, a oficjalnie marudzą na elektryki.
W życiu nie spotkałem się z jakimiś przejawami niechęci, ale w internecie nie ma litości. :p
Może spółdzielnia da się przekonać do sprzedawania prądu z fotowoltaiki, którą właśnie montuje na dachu mojego budynku, gorzej jak nasze miejsca pod oknem będą blokowane tylko do ładowania, wtedy sąsiedzi z klatki mnie przestaną lubić...
Z moim parkingiem było tak, że facet zużywał bardzo mało prądu, więc wybrał taryfę w której miał najmniejsze opłaty stałe, a wysoką cenę za kWh. To dla mnie nie było za bardzo opłacalne i lepiej było jechać na AC albo Supercharger za 1,60. Teraz SC jest po 1,45 nawet. Więc na parkingu płaciłbym dwa razy więcej.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Dlatego pytam jaka firma dopuszcza Teslę, bo to wydaje się fajna firma :)
Bo normalnie jak przychodzi zakup flotowy do salonu, to ma pewnie kilka warunków:
1. Spodziewanym jest, że salon da takie zniżki, że po kilku latach można będzie praktycznie nic nie stracić przy sprzedaży.
2. Ktoś musi komuś posmarować pod stołem, żeby ich wybrać, bo to zwykle są umowy na miliony plnów, więc torba pod stołem z kilkudziesięcioma tys plnów, się po prostu opłaca.
Rabaty to jeden temat choć wcale nie najistotniejszy, szczególnie że przy leasingach to bardzo nie wpływa na koszt raty. Ważniejsza jest spodziewana wartość rezydualna a tu u Tesli na tą chwilę jest bardzo słabo. Bardzo istotne są też gwarantowane czasy naprawy i/lub samochodu zastępczego na czas naprawy, usługi D2D i takie tam pochodne. Jeden z naszych klientów wziął 8 TM3 w ramach testu i po niecałym roku już chciał się ich pozbyć, nawet pomimo konieczności zwrotu części dotacji po tym jak niejezdny samochód czekał miesiąc na naprawę a o samochodzie zastępczym w serwisie nie chcieli w ogóle rozmawiać.
 

Empty

Fachowiec
Żaden samochód elektryczny nie nadaje się do parkowania pod chmurką bez gniazdka.
I to nie chodzi o samochód tylko o infrastrukturę w PL.

Elektryk jest super jak masz dostęp do własnego miejsca postojowego z gniazdkiem - 3f400v to mega komfort, 1f230v to względny komfort.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@Wojtek Wawa
Trzeba spełnić 3 warunki żeby kochać elektryki.
1. Miejsce parkingowe z prądem ( nie musi być tam gdzie śpisz, może być tam gdzie często przebywasz np praca)
2. Kasa na przyzwoitego elektryka z odpowiednim rozmiarem baterii
3. Mało długich tras

Oczywiście da się bez tych punktów ale ja nie daje gwarancji zadowolenia. Jak rażąco któryś złamiesz to po roku wrócisz do spalinowego
 
Top