Czy obecnie FSD jest wogóle możliwe...?

lvlthn

Pionier e-mobilności
@lvlthn Tu chyba najlepiej wytłumaczone.
Nic *odkrywczego z tego filmu nie wynika. Za mało danych, przydałoby się nagranie z
wnętrza pojazdu.

No gość nacisnął za mocno kierownicę(naciskał pewnie, żeby nie wyłaczył się FSD) FSD się wyłaczył i pozwolił na mocniejszy ruch kierownicą, refleks szachisty i bigos gotowy 😅

Dla mnie najważniejsze pytanie, gdzie był lane assist i emergency braking?
Tu jest ogromny błąd, jeśli te systemy nie działają po wyłaczeniu FSD.
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nic wartościowego z tego filmu nie wynika. Za mało danych, przydałoby się nagranie z
wnętrza pojazdu.
Jeśli nie wyrazisz zgody na nagrywanie wnętrza to nie powinno być dostępne (ja nie wyraziłem)

Lane assist działa bez AP przy niezamierzonym zjeździe z pasa, czyli pewnie gdy przez jakiś czas nie wywierało się siły na kierownicy i zjeżdzasz z pasa, natomiast jeśli chcesz intencjonalnie zjechać do rowu to nie powinno Ci zabronić. Mi się zdarzało przy mijaniu na wąskiej drodze z innym samochodem że miałem ładnie ustawiony tor jazdy, który delikatnie zjeżdzął z pasa i w pewnym momencie Tesla mi odbiajała w stronę samochodu jadącego z przeciwka. Wielu ludzi narzeka na takie zachowanie:)

Początkowo myślałem że kierowca zasnął i wybudzony przez przejeżdzający samochód szarpnął kierownicą, a zanim dotarło do niego co się dzieje to był w rowie. Jednak potem uświadomiłem sobie że AP nie wyłącza się od nawet mocnego szarpniecia, jeśli jest bardzo krótkie. Teraz bardziej wydaje mi się że to niesymetryczne ułożenie rąk na kierownicy i zaśnięcie. Prawa odpuściła a np lewa np włożona do środka dociążyła kierownice z lewej, wyłączyła AP i wykonała skręt do rowu, a kiedy kierownica obróciła się o 90 stopni to przestała skręcać.
 

umcus

Pionier e-mobilności
No nie wiem, powiedz to dla tesli i jej AEB

PDK ale AEB w tesli potrafi sie odpalic w nieodpowiednim momencie :(
Źle się wyraziłem: jeśli kierowca zechce popełnić samobójstwo, to te systemy nie mają prawa mu w tym przeszkodzić. One nigdy nie były projektowane do tego, żeby się siłować z kierowcą - jeśli ten chce wylądować w rowie, to one podejmują próbę ratowania sytuacji, ale jak kierowca się upiera, to systemy stosują metodę "nie mój cyrk, nie moje małpy" oraz "róbta co chceta".

AEB nie próbuje popełnić samobójstwa skręcając w rów/drzewo. Za to ma szansę nauczyć półgłówków jeżdżących "na glonojada", że za Teslami się tak nie jeździ ;)
 

Bisek

Fachowiec
No nie wiem, powiedz to dla tesli i jej AEB

PDK ale AEB w tesli potrafi sie odpalic w nieodpowiednim momencie :(
Możesz podać opisy sytuacji w jakich AEB odpalił Ci się nieodpowiednio? Jestem bardzo ciekaw, nigdy takiego zachowania nie zaobserwowałem a warto być świadomym co się może i w jakiej sytuacji odwalić. Z góry dzięki!
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Możesz podać opisy sytuacji w jakich AEB odpalił Ci się nieodpowiednio? Jestem bardzo ciekaw, nigdy takiego zachowania nie zaobserwowałem a warto być świadomym co się może i w jakiej sytuacji odwalić. Z góry dzięki!
Oczywiście, autostrada w niemczech, włączanie się do ruchu, mając moc pod nogą próbuję przyspieszyć żeby zdąrzyć np. przed ciężarówką, a tesla odczytuje to jako kolizja z barierką/innym autem, zmniejsza/wyłącza przyspieszenie jednocześnie automatycznie hamując :(
Jest to okrutnie niebezpieczne, nie wiem czy to bug czy celowe, ale auto potrafi zdecydować za kierowcę.
 

Michal

Moderator
Oczywiście, autostrada w niemczech, włączanie się do ruchu, mając moc pod nogą próbuję przyspieszyć żeby zdąrzyć np. przed ciężarówką, a tesla odczytuje to jako kolizja z barierką/innym autem, zmniejsza/wyłącza przyspieszenie jednocześnie automatycznie hamując :(
Jest to okrutnie niebezpieczne, nie wiem czy to bug czy celowe, ale auto potrafi zdecydować za kierowcę.
Wyłącz:
Funkcja przyspieszania z uwzględnieniem przeszkód ma za zadanie ograniczyć siłę uderzenia
 
Top