Czy obecnie FSD jest wogóle możliwe...?

churro

Zadomawiam się

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
chciałbym sobie zobaczyć jak FSD poradzi sobie bez czujników ultradźwiękowych na wąskich włoskich uliczkach gdzie trzeba czasem składać lusterka żeby przejechać
FSD składa lusterka w wąskich miejscach od około roku.
Chińskie uliczki bywają jeszcze bardziej pokręcone, niż włoskie - a jest stamtąd sporo ciekawych nagrań FSD
 

Bisek

Fachowiec
Wydaje mi się, że pytanie z tematu wątku powoduje wpadnięcie w paradoks Moraveca. Ciasne uliczki i błędne znaki nie są problemem dla FSD. Zrobi to lepiej niż każdy człowiek. Problemem mogą być tylko te sytuacje które ludzie rozwiązują błyskawicznie (np. gesty innych użytkowników drogi, jak kiwnięcie głową które jako ludzie rozumiemy błyskawicznie).
 

churro

Zadomawiam się
Wydaje mi się, że pytanie z tematu wątku powoduje wpadnięcie w paradoks Moraveca. Ciasne uliczki i błędne znaki nie są problemem dla FSD. Zrobi to lepiej niż każdy człowiek. Problemem mogą być tylko te sytuacje które ludzie rozwiązują błyskawicznie (np. gesty innych użytkowników drogi, jak kiwnięcie głową które jako ludzie rozumiemy błyskawicznie).
Ja się martwię o tesla vision, za dużo już widziałem filmików jak ludzie przez to przerysowali zderzak.
Było już 3 posty temu.
 

nabrU

Moderator

Hubi

Fachowiec
(...) Problemem mogą być tylko te sytuacje które ludzie rozwiązują błyskawicznie (np. gesty innych użytkowników drogi, jak kiwnięcie głową które jako ludzie rozumiemy błyskawicznie).
Kiwnięcie głową, czy życzliwe spojrzenie faktycznie może być problemem.
Ale można znaleźć już wiele filmików, jak FSD błyskawicznie reaguje na gest ręką pieszego, innego kierowcy lub mignięcie światłami.
Coś, czego bym się jednak nie spodziewał.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
FSD ( i ogólnie sieci neuronowe) zadziwia w jak szalonych sytuacjach jest w stanie sobie poradzić a jednocześnie też przeraża w jak błahych dla człowieka przypadkach zachowuje się debilnie, bo zupełnie nie rozumie takiego przypadku. np. Zatrzymanie się na chwile bo przy drodze jest billboard z reklamą na którym jest namalowany znak STOP. Pare lat temu na prezentacjach mówili że np szukali przypadków z rowerami które są na bagażniku auta vs roweżysta który przejeżdza na tle auta. To mogą być tego rodzaju subtelne różnice. A zdrzają się na drodze przypadki które które nigdy wcześniej się nie wydarzyły i FSD czasem nie będzie ich rozumiało a to spowoduje że zachowa się głupio. Raz z ciężarówki spadną konstrukcje stalowe a innym razem styropian w więtrzną pogodę przed którym Tesla może np zacząć uciekać.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Raz z ciężarówki spadną konstrukcje stalowe a innym razem styropian w więtrzną pogodę przed którym Tesla może np zacząć uciekać.
Sugerujesz, że ludzie w odróżnieniu od FSD będą walić w ten styropian niczym Hanka w kartony? ;) Śmiem wątpić. Sam bym uciekał.
 

Najnowsze dyskusje

Top