To jest ciekawostka. Zobaczymy jak bardzo się będą te egzemplarze różnić od tych z Q1/2021.
8kW baterii więcej to jakieś
- 36km zasięgu więcej przy 140-150km/h (22kW/100)
- 40km zasięgu więcej przy 130km/h (20kW/100)
- 44km zasięgu więcej przy 110-120km/h (18kW/100)
Przy niższych prędkościach tak na prawdę dodatkowa pojemność baterii nie wpływa istotnie na komfort jazdy. Nie wierzę żeby ktoś jechał 70km/h zeby uzyskać 13.7kW/100 przez bite 600km.
dodatkowe 8 kW to z buforem poniżej zera?
W zimę miałem średnio 267 Wh/km przy 150 km/h wliczając dojazd z autostrady do domu. A maksymalnie obserwowałem 300 Wh/km na autostradzie.
Obecna LR ma 69.9 kWh 0-100% + do 4 kW buforu (do 74 kW).
Nowa musi mieć 82 kWh brutto i około 79 kW użytecznej pojemności, z czego też będzie miała około 4 kW buforu poniżej 0%. Wychodzi około 75 kW pojemności w zakresie od 100% do 0%. Mi wychodzi maksymalnie 5 kW więcej. A jeszcze straty cieplne, które wyjdą w praniu, ale dajmy 1kW
Czyli zimowy zasięg autostradowy przy 150 km/h (267 Wh/km) zamiast 260 km urośnie do 74*1000/267=277 km maksimum. Czyli 17 km lub 6.5% przyrostu.
Bardzo dobrze że Tesla zwiększa te parametry w obecności konkurencji. Dziękuję VW oraz Fordowi

.