Czyzby bateria 2170L (82kWh) w najnowszym TM3 LR i P?

saprafik

Zadomawiam się
1619161513029.png
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
To jest ciekawostka. Zobaczymy jak bardzo się będą te egzemplarze różnić od tych z Q1/2021.

8kW baterii więcej to jakieś
- 36km zasięgu więcej przy 140-150km/h (22kW/100)
- 40km zasięgu więcej przy 130km/h (20kW/100)
- 44km zasięgu więcej przy 110-120km/h (18kW/100)

Przy niższych prędkościach tak na prawdę dodatkowa pojemność baterii nie wpływa istotnie na komfort jazdy. Nie wierzę żeby ktoś jechał 70km/h zeby uzyskać 13.7kW/100 przez bite 600km.
 
Last edited:

kARPIU

Fachowiec
Smaczek jest. Juz zaluje ze nie zamowilem tesli pozniej. Ale pozniej bedzie kolejny upgrade, nastepnie tesla Y...
 

newbe

Posiadacz elektryka
To jest ciekawostka. Zobaczymy jak bardzo się będą te egzemplarze różnić od tych z Q1/2021.

8kW baterii więcej to jakieś
- 36km zasięgu więcej przy 140-150km/h (22kW/100)
- 40km zasięgu więcej przy 130km/h (20kW/100)
- 44km zasięgu więcej przy 110-120km/h (18kW/100)

Przy niższych prędkościach tak na prawdę dodatkowa pojemność baterii nie wpływa istotnie na komfort jazdy. Nie wierzę żeby ktoś jechał 70km/h zeby uzyskać 13.7kW/100 przez bite 600km.
dodatkowe 8 kW to z buforem poniżej zera?
W zimę miałem średnio 267 Wh/km przy 150 km/h wliczając dojazd z autostrady do domu. A maksymalnie obserwowałem 300 Wh/km na autostradzie.
Obecna LR ma 69.9 kWh 0-100% + do 4 kW buforu (do 74 kW).
Nowa musi mieć 82 kWh brutto i około 79 kW użytecznej pojemności, z czego też będzie miała około 4 kW buforu poniżej 0%. Wychodzi około 75 kW pojemności w zakresie od 100% do 0%. Mi wychodzi maksymalnie 5 kW więcej. A jeszcze straty cieplne, które wyjdą w praniu, ale dajmy 1kW
Czyli zimowy zasięg autostradowy przy 150 km/h (267 Wh/km) zamiast 260 km urośnie do 74*1000/267=277 km maksimum. Czyli 17 km lub 6.5% przyrostu.
Bardzo dobrze że Tesla zwiększa te parametry w obecności konkurencji. Dziękuję VW oraz Fordowi :).
 
Top