Dacia Spring

Olo

Nowy na Forum
Witam,

Zastanawiamy się z żoną nad zakupem Dacii Spring. Auto ma być jako drugie w rodzinie, głównie do dojazdów do pracy (70km dziennie z tego ok. 50 po S5 i A2, oczywiście mogę jechać przez miasto, ale szkoda czasu) i jazdy po zakupy dla żony itp. Obecnie jeżdżę Sportege i to auto ma zostać na dłuższe podróże.
Staram się jeździć ekonomicznie (sportage na tej trasie spała 6,5l max) wiec nie potrzebuje prędkości max 140km/h. Potrzebny mi CarPlay i tempomat i klima jako minimum wyposażania. Dacia kusi cena+dopłaty oraz ekonomia. W domu mam sile w garażu. Wiec ładowane nie będzie, aż tak wolne. Czy warto wybrać ten model, dodam że wole nowe auto niż używki nawet z dobrych rąk. Up czy citygo wyglądają lepiej, ale chyba nigdzie ich nie ma i do tego są jednak mniejsze od dacii. Jak wygoda zużycie prądu przy tych 90 km/h, oglądem różne testy innych aut +/- 13-15kwh/100km, Dacia jest lżejsza, ale tez bardzo słaba.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Też jest WIBOR i tylko czy co miesiąc indeksowany, czasem co kwartał, bywalo ze i co 6 miesięcy
Ja mam santander ze stala rata, nawet jak sie wibor zmieni to moja rata nie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
niedawno wszystkie miały stałą ratę.

nie. na mitsubishi mam umowę gdzie jest po prostu liczbowo podana rata.
Podobnie jak mój kreddyt na dom, ale to byłem chyba jeden z ostatnich któremu się to udało załatwić. Przez pierwsze 10 lat. Czyli jeszcze 4.
Każdy się śmiał bo oprocentowanie wyższe wychodzi. Ciekawe kto się za 2 lata będzie śmiał.
Biore leasingi od 12lat, tanszy z rata uzalezniona od wibor, i drozszy ze stala.
To juz w firmie chyba 6 leasing. Na tesle wzialem ze stala, poprzednio ze zmienna.

90% leasingow z ktorymi rozmawialem podpowiadalo leasingi ze zmienna bo sa tansze.
 

wojtekp

Nowy na Forum
Biore leasingi od 12lat, tanszy z rata uzalezniona od wibor, i drozszy ze stala.
To juz w firmie chyba 6 leasing. Na tesle wzialem ze stala, poprzednio ze zmienna.
90% leasingow z ktorymi rozmawialem podpowiadalo leasingi ze zmienna bo sa tansze.
dlatego właśnie zawsze biorę wszystko (serwer, samochód, inne sprawy) na leasing ze stałą ratą.
Tak jak wszystkie decyzje finansowe - podejmuje nastawiając się na inflację. Dziś jestem nawet bardziej przekonany o tym, że robie słusznie.
Jeśli nastąpi inflacja jak w ok 1989-91 roku to będe bogaty.
Jak się myle - nie będzie też źle.
 

solik

Pionier e-mobilności
Jak dla mnie branie Springa to strzal w kolano, prosta droga do zniechecenia sie do samochodow elektrycznych. Samochod wykonany jest mega budzetowo - nawet zapach klejow i tworzyw nie zdolal wywietrzec na carsharingu. Gdyby to po dotacji bylo za 30 tys to jeszcze ale rejony 60k to lepiej wziac uzywanego Leafa czy Zoe.
 

solik

Pionier e-mobilności
elektryk jest nie po to by oszczędzać, jak ktoś kupuję elektryka i liczy na oszczędności wobec auta spalinowego jest conajmniej naiwny, przecież dopłata pomiędzy autem spalinowym które są ma a elektrykiem jest tak dużo ze przez 10lat by normalna osoba jej nie wyjeździła...
Elektryka się kupuje dla przyspieszenia ciszy, komfortu ładowania w domu i niektórzy dla ekologi, ja dopłacam ponad 100tys pomiędzy swoją 4 letni Mazda 6 a TM3, przecież nigdy nie wyjeżdża tej różnicy w cenie jak pokoje 10-15tys rocznie
Dokladnie tak rozpatruje elektryka jako nastepce ICE, oszczednosc na zasadzie 2000 zl raty i 2000 na paliwo vs 2000 raty i 500 na mix publiczne ladowarki i wlasny garaz + brak przegladow np w Tesli (w moim ICE przeglad to 2000 podzielic na 12 msc i o tyle miesiecznie dodatkowo wzrasta koszt utrzymania samochodu)

dodatkowo hamonia z autem, plynna jazda, jakies przywileje w PL (bo u nas minie wiele lat nim elektryki sie spopularyzuja wiec nie bedzie tloczno tak szybko jak w Norwegii)
 

Cav

Pionier e-mobilności
tak. a co to zmienia. Tył był przestronniejszy i tyle.
Zmienia tyle, że nie czujesz np. szerokości.
Chodzi mi głównie o przód.
Tył faktycznie można jakoś fajnie wyczarować, ja z 187 cm wzrostu i sporymi gabarytami, za sobą w Zoe wchodziłem, ale już trochę na siłę.
Ale z przodu fizyki nie oszukasz, zwłaszcza że w Zoe też siedzisz wysoko.
Gdzieś tych centymetrów będzie brakować.
 

Olo

Nowy na Forum
Wypożyczyłem to auto w traficar i wyjechałem na obwodnicę Poznania (A2), bo tak wygląda moja trasa do pracy. Wrażenia: tanio to czuć, widać i słychać od pierwszego pociągnięcia za klamkę, czy dużo gorzej od innych samochodów tej klasy – nie. Miejsca z tyłu dla niskich osób i dzieci, wysokie na krótkich odcinkach, bagażnik większy niż u konkurencji. Co do jazdy żwawy 50-60 km/h osiąga bardzo sprawnie, bałem się o pas rozbiegowy na autostradzie, ale bez problemu, wyprzedzanie tirów też, 115-120 osiągnąłem bez problemów, w przedziale 110-120 pojawiło się bicie, wibracje, nie wiem czy od złego wyważenia opon czy ten typ tak ma. Wyprzedzanie tira na krajówce trochę strach ze względu na limit 125 km/h. Gdy startowałem bateria pokazywała 100% 189km zasięgu, zrobiłem 27 km z tego 25km na autostradzie 80-120 km/h i zużyłem 12%. Temperatura 15-17 stopni, klima na chwilę włączona oraz ogrzewanie, aby sprawdzić jej działanie. Bez dopłat auto bez sensu, ale za 70 tys. czy nawet 60 tys., zależy od kwoty dopłat, do rozważenia.
 

wojtekp

Nowy na Forum
Czyli tak jak przewidywałem bo nie miałem możliwości pojeżdzenia. Byłby OK dla mnie ale jeśli dopiero w kwietniu mógłbym to mieć to podziękowałem. Mam już moje mitsubishi przerobione na gaz.
Koszt przejechania 100km na trasie to
12-13zł - gaz (spalanie 4.5-4.7l gazu/100km)
ok 4zł - koszty normalnej obsługi (olej, filtry, kontrola instalacji gazowej, itp)
Różnica w kosztach eksploatacji w stosunku do samochodu elektrycznego niewielka, nigdy się nie zwróci.
A wygoda bez porównania lepsza. 700km przejade na gazie, jeszcze benzyna w rezerwie.
Tankowanie gazu na stacji, zapłacenie itp. to 5 minut góra 10.
 

Olo

Nowy na Forum
Dzwoniłem do salonu Dacii, jeśli brać najbogatszą wersje (jedyna która dla mnie ma sens) za 87 tys. auto do odbioru w grudniu 2021, jeśli inna wersja to wiosna 2022. Nadal rozważam zakup, oczywiście tylko przy uwzględnieniu dopłat.
 
Top