Degradacja baterii Tesla Model 3 Long Range 2021r

tokwi

Pionier e-mobilności
Na początku przy 100% auto pokazywało mi 540 km (TM3 LR 2021 LG E5D). Teraz przy przebiegu 50.000 km i naładowaniu do 100% pokazuje 513 km.

Ja mam mniejsze LG E5D ze stycznia 2021. O ile pamiętam na początku dla 100% to było 527km. Teraz po 4 latach i 75tys km 80tys km pokazuje 516km.
25% ładowania na SuC, ale auto cały rok pod chmurką, więc zimą chemia ma komfort.
 
Last edited:

Bartosz

Pionier e-mobilności
Ja mam mniejsze LG E5D ze stycznia 2021. O ile pamiętam na początku dla 100% to było 527km. Teraz po 4 latach i 80tys km pokazuje 516km. 25% ładowania na SuC, ale auto cały rok pod chmurką, więc zimą chemia ma komfort.
2% degradacji po 4 latach i 80.000 km?
Masz wyjątkową baterię.
 

ciastek

Pionier e-mobilności

Bartosz

Pionier e-mobilności
Raczej błąd w wyliczeniach. Wynik niemożliwy do uzyskania.

516 km dla baterii LG 5C to 6,9% degradacji. Na podstawie arkusza z niemieckiego forum.
Fajny arkusz. Widać, że baterie LG trochę wolniej degradują niż Panasonic. Tylko nie rozumiem tych oznaczeń 5C 5L. Która z nich jest E5D?

Jeżeli dla E5D 516 km zasięgu oznacza degradację na poziomie 6.9% to nowa powinna mieć 555 km. Nigdy nie słyszałem, aby komuś tyle pokazywało.
 
Last edited:

blazej

Pionier e-mobilności
Wow, co za fajne dane. Ale czy ja dobrze rozumiem, że LFP wcale wolniej nie degraduje wg tych danych:
1731581501834.png

Dla mnie to bardzo zaskakujące.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Możesz mieć rację, tym bardziej, że nawet tutaj już czytałem, że:
1. LFP przecież ma taki sam zasięg, bo 100% LFP to tyle samo co 80% NMC
2. LFP degraduje wolniej, więc po 4 latach zasięgi się niemal zrównają
Sam niemal w to uwierzyłem, ale zakładałem, że albo 1 i to potrwa może ze 3 lata, albo 2, o ile LFP nie będziesz ładował regularnie do 100% i dbał jak o NMC, Okazuje się, że pewnie nawet tak dobrze nie będzie.

Druga sprawa to to, że sam poznałem ludzi, którzy u mnie pod blokiem swoje SR LFP ładują do 100% i do garażu, żeby było, bo w LFP to nie stanowi problemu. A wtedy nie dość, że naładowane do 100% to jeszcze stoi z tym naładowaniem, a nie od razu rusza w trasę. Ja 100% ładuję tylko bezpośrednio przed trasą. Jak ma stać dłużej, to nigdy więcej niż 60-70%. Na co dzień do jazdy po mieście podobnie.

Generalnie dane są dość optymistyczne - ja raczej 200k km tym autem nie zrobię.
 

inter

Pionier e-mobilności
Możesz mieć rację, tym bardziej, że nawet tutaj już czytałem, że:
1. LFP przecież ma taki sam zasięg, bo 100% LFP to tyle samo co 80% NMC
2. LFP degraduje wolniej, więc po 4 latach zasięgi się niemal zrównają
Sam niemal w to uwierzyłem, ale zakładałem, że albo 1 i to potrwa może ze 3 lata, albo 2, o ile LFP nie będziesz ładował regularnie do 100% i dbał jak o NMC, Okazuje się, że pewnie nawet tak dobrze nie będzie.

Druga sprawa to to, że sam poznałem ludzi, którzy u mnie pod blokiem swoje SR LFP ładują do 100% i do garażu, żeby było, bo w LFP to nie stanowi problemu. A wtedy nie dość, że naładowane do 100% to jeszcze stoi z tym naładowaniem, a nie od razu rusza w trasę. Ja 100% ładuję tylko bezpośrednio przed trasą. Jak ma stać dłużej, to nigdy więcej niż 60-70%. Na co dzień do jazdy po mieście podobnie.

Generalnie dane są dość optymistyczne - ja raczej 200k km tym autem nie zrobię.
To samo robię z bateria LFP. Teraz, bo 2 tygodnie temu ładowałem przed wyjazdem 100%, pokazywało 431 km. Ładując do 70% pokazuje 414 km. Wiem, że jak znów naładuje do 100% wróci 431 km.
 
Top