Degradacja LFP tesla HL 2022

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Do SR nowa bateria kosztuje około 30 tyś, do LR 50 tyś.
Zakładając różnice w cenach między LR a LFP to koszt wymiany LFP na nową będzie 15-20tyś
LR po 5 latach zdegraduje do 80%.
Trochę takie teoretyzowanie bo nikt pewnie nie będzie wymieniał, ale zakładając bardzo intensywne użytkowanie reanimacja Sr będzie tańsza, opłacalna.
 

jarqu

Posiadacz elektryka
9,5m-ca 29tys km, po naładowaniu do 100% wczoraj pokazało 435km
16.5m-ca 26tys km, w sobotę po naładowaniu do 100% pokazało 429km czyli zgodnie z tym co się mówi lfp bardziej degraduje się z racji na wiek niż przebieg przynajmniej początkowo. O baterie generalnie dbam ładowana do 100% średnio co 2tyg i nigdy nie zostawiana na dłużej tak naładowana.
 
Last edited:

Mikołaj Kopernik

Posiadacz elektryka
Jeśli byś zbyt rzadko ładował do 100 to mogą się pojawić problemy z naładowaniem samochodu do pełna i może już nie wrócić do poprzedniej pojemności. Nie polecam ładowania do pełna raz na miesiąc czy dwa. Najmniejszą degradację mają ludzie ładujący regularnie do 100%.
 
Top